کد خبر 1422742
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
مهدی فضائلی

علاوه بر خسارات متعدد که به بهانه درگذشت تأسف برانگیز خانم مهسا امینی به کشور تحمیل شد، سالگرد دفاع مقدس نیز به حاشیه رفت و این رویداد بزرگ آنگونه که شایسته بود مورد توجه قرار نگرفت.

به گزارش مشرق،  مهدی فضائلی طی یادداشتی نوشت: علاوه بر خسارات متعدد و بعضاً غیر قابل جبران اغتشاشات اخیر که به بهانه درگذشت تأسف برانگیز خانم مهسا امینی به کشور تحمیل شد، سالگرد دفاع مقدس نیز به حاشیه رفت و این رویداد بزرگ آنگونه که شایسته بود مورد توجه قرار نگرفت.

دفاع مقدس، نه تنها خودش فصل شورانگیز و درس آموزی است که همچون گنجی پایان ناپذیر باید از آن مراقبت کرد و همواره از آن آموخت، بلکه آیینه ای است که برخی حقایق این روزها را نیز می‌توان در آن مشاهده کرد.

از جمله این حقیقت ها که رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز در دیدار اخیر با پیشکسوتان جهاد و شهادت به آن اشاره فرمودند، بین المللی بودن (جنگ) دشمنی هاست.

در دفاع مقدس، ظاهرا با صدام مواجه بودیم اما در واقع همه دشمنان انقلاب اسلامی از غرب و شرق عالم گرفته تا سرسپردگان آنها در منطقه،پشت صدام بودند و تمام قد از او حمایت نظامی،اطلاعاتی،سیاسی، رسانه ای و مالی می کردند؛ امروز نیز همچون فتنه های گذشته ما ظاهراً با تعدادی معدود اغتشاشگر روبرو هستیم اما در واقع یکبار دیگر همه دشمنان نظام و مردم، برای حمایت از این جماعت، به صف شده اند؛ از دولتمردان آمریکا و اروپا و مقامات رژیم صهیونیستی گرفته تا سرویس های امنیتی آنها و رسانه های وابسته به انگلیس،آمریکا،وهابیت و همه اپوزیسیون مفلوک خارج نشین.

و بسی شگفتی و تأسف که برخی جریان های سیاسی و غیرسیاسی داخلی، آگاهانه و یا احیانا از روی جهل و احساسات با آنها همصدا شده و بی توجه به ماهیت این حرکت براندازانه و تجزیه طلبانه بر آن دمیدند!

البته این سخن به هیچ عنوان بمعنی یکسان دانستن یا تعمیم آشوب طلبان با بخش مهمی از جامعه که نسبت به فرآیند پلیس امنیت اخلاقی نقد دارند، نیست چراکه روش ها و فرآیند ها را همواره می توان و باید اصلاح کرد.

حقیقت دیگری که این روزها می توان آنرا در آیینه دفاع مقدس تماشا کرد، غیرقابل اجتناب بودن چنین دشمنی هاییست.

همانطور که جنگ تحمیلی با بهانه جویی های واهی صدام آغاز شد و مستکبران عالم آن بهانه را پشتیبانی و تأیید کردند،آشوب های اخیر نیز به بهانه حادثه ای تلخ برای یک هموطن آغاز شد و مورد حمایت جبهه سراسری دشمنان قرار گرفت.

کدام عقل سلیمی می پذیرد که به بهانه درگذشت یک خانمی که هنوز علت فوتش معلوم نیست، تحریم های جدید علیه ما وضع شود، گروهک های تجزیه طلب در حال احتضار احیا شوند،تیم های تروریستی به کشور اعزام شوند، از سوی کانال های ضدانقلاب آموزش خرابکاری داده شود، دهها نفر دیگر کشته و مجروح شوند و صدها میلیارد خسارت به اموال عمومی وارد شود؟!

چه تناسبی بین آن واقعه در حال بررسی با این وقایع می توان یافت؟!

آری، دشمنی که منافع نامشروعش را بواسطه انقلاب اسلامی در ایران و منطقه از دست داده یا مورد تهدید میبیند، کینه توزانه در صدد انتقام بوده و هست و از هر فرصتی برای این انتقام استفاده کرده و می کند،یک روز در حمایت از صدام و روز دیگر در پشتیبانی از آشوب طلبان.

البته مجدداً تأکید می کنم حساب مردمی که بصورت واقعی ابهام و سوال دارند و یا حتی به بعضی رفتارها اعتراض دارند از این جماعتی که ابزار دشمن شده اند جداست و همانگونه که در دوران دفاع مقدس،عده ای با شجاعت،خلاقیت و رفتار مجاهدانه راهبردها و راه کنش های دشمن را خنثی کردند و در مقابل، راهبردها و راه کنش های دفاعی و تهاجمی اثربخشی را در میدان پیاده کردند،باید امروز عده ای با همان روحیه در برابر جنگ نرم دشمن به میدان بیایند و صحنه نبرد را تغییر دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس