خنثی‌سازی توطئه دشمن با دیپلماسی منطقه‌ای دولت/ آشوبگران سفره مردم را هدف قرار داده‌اند

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در صورت عدم تقابل با اغتشاشگران در کوتاه‌مدت مصرف‌کننده، توزیع‌کننده و تولیدکننده یعنی کل ارکان اقتصادی کشور دچار زیان می‌شوند.

به گزارش مشرق، عبدالمجید شیخی‌ با اشاره به تاثیر اغتشاشات اخیر بر اقتصاد کشور، اظهار داشت: بررسی اتفاقات چند سال گذشته در کشور نشان می دهد دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در ایران و اقتصاد این کشور است تا بتواند از این طریق به جمهوری اسلامی ضربه وارد کند.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته دولت با دیپلماسی فعال توانسته است هم به عضویت سازمان همکاری شانگهای درآمده و هم توانسته قراردادهای بلندمدت و کوتاه مدت با سایر کشورها و مخصوصا کشورهای همسایه را منعقد کند که دشمن این موفقیت‌ها را نمی‌خواهد.

این اقتصاددان با تاکید براینکه دولت سیزدهم توانست از طریق این قراردادهای منعقده بخشی از توطئه‌های دشمنان را خنثی کند، تصریح کرد: یکی از مهمترین جنبه‌های امنیت، به امنیت اقتصادی باز می‌گردد که قطعا با ایجاد اغتشاش و آشوب این مساله با چالش مواجه خواهد شد و دشمن این موضوع را می‌داند و در این موضوع برنامه‌ریزی می‌کند.

شیخی اظهار کرد: با ادامه این آشوب‌ها و بی‌ثباتی که اغتشاشگران ایجاد می‌کنند، در صورت عدم تقابل با اغتشاشگران، در کوتاه‌مدت ‌برای مصرف‌کننده، توزیع‌کننده و تولیدکننده یعنی کل ارکان اقتصادی کشور زیان ایجاد می‌شود، در میان مدت سرمایه‌گذاری خارجی با چالش مواجه خواهد شد و در بلندمدت نیز رشد اقتصادی با کاهش مواجه می شود.

وی ادامه داد: دور زدن تحریم‌ها توسط ایران برای آمریکا و هم‌پیمانانش گران تمام شده است و به همین جهت همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا دستاوردهای این موضوع را به حداقل برسانند، برای همین یک مطالبه را برای مردم ایجاد کرده و ادامه مساله را به دست اغتشاشگران می‌دهند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: قطعا آمریکا با این اغتشاشات می‌خواهد ضربه دیگری به نظام اسلامی و سیستم اقتصادی کشور وارد کند؛ در همه سال‌های گذشته شاهد این مساله بوده‌ایم بعد از ایجاد اغتشاش در کشور، آمریکا با فاصله چندماه یک رخداد جدید علیه کشور را ایجاد کرده و از این طریق توانسته برای کشور سختی و مشقت ایجاد کند.

شیخی‌ گفت: کوچک شدن سفره‌های مردم علاوه بر بی تدبیری در داخل، به دلیل همین فشارهای اقتصادی غربی‌ها علیه نظام اسلامی است، امروز هم کشور با سربلندی از این برهه حساس کنونی خارج خواهد شد و روسیاهی برای دنیای غرب باقی خواهد ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس