سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به مصر / سالیوان با السیسی درباره جنگ اوکراین گفت وگو کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تکرار ادعاهای خود علیه ایران و روسیه، از افزایش تحریم‌ها به بهانه حقوق بشر و تحولات اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق،«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در کنفرانس خبری روزانه خود نسبت به الحاق بخشی از اوکراین به روسیه و اغتشاشات اخیر در ایران واکنش داد و اعلام کرد دولت آمریکا به این بهانه‌ها قصد دارد تحریم‌های خود علیه تهران و مسکو را افزایش دهد.

در بخشی از متن این کنفرانس خبری که در وبگاه کاخ سفید منتشر شده است، یکی از خبرنگاران با تکرار ادعاهای رسانه‌ای از سالیوان پرسید: «رابطه نزدیکی میان ایران و روسیه در زمینه پهپادی وجود دارد. تا چه اندازه نگران آن هستید و راهی برای مقابله با آن وجود دارد؟ همچنین آیا آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه ایران به دلیل فوت مهسا امینی وضع خواهدکرد؟»

جیک سالیوان در پاسخ به این سوال بدون در نظر گرفتن اقدامات ناقض حقوق بشر آمریکا در برخی کشورها، ادعا کرد: « تاکنون تحریم‌هایی در این زمینه علیه برخی مقام‌های ایران وضع کرده‌ایم و همچنان به بررسی این مسئله ادامه می‌دهیم.»

او در ادامه افزود: «همچنین تحریم‌هایی علیه صادرات پهپاد از ایران به روسیه صادر شده است، ما به دنبال روش‌های اضافی برای کاهش ظرفیت ایران برای تولید سپس فروش این نوع سیستم‌ها به روسیه هستیم و به این راه ادامه خواهیم داد.»

سالیوان در بخشی دیگر از سخنانش نسبت به الحاق چهار بخش از شرق اوکراین به روسیه هم واکنش داشت و با بیان آنکه آمریکا تحریم‌هایی را در این زمینه علیه روسیه و ارتش روسیه و بلاروس وضع کرده است، گفت: «ما در این تحریم‌ها به طور خاص شبکه‌های تدارکات دفاعی، از جمله تامین‌کنندگان بین‌المللی حامی سیستم نظامی-صنعتی روسیه را هدف قرار داده‌ایم. ما به ارائه تجهیزات نظامی ادامه خواهیم داد تا اوکراین بتواند از خاک و آزادی خود دفاع کند. همچنین آمریکا و جامعه بین‌الملل کاملاً واضح این پیام را رسانده‌اند که ما از ابزارهای دیپلماتیک در اختیار خود برای مقابله اساسی با تلاش‌های روسیه برای تصرف اوکراین با زور استفاده خواهیم کرد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    10 4
    این قدرتحریم کنید تحریم دانتان پاره بشود تحریمی دیگر وجود نداره بخواهید تحریم انجام بدهید ازین بعد خود آمریکایا هستند که ازتحریم دیگر کشور ها ضرر می کنند
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      1 5
      از دیگر کشورها منظورت ایرانه؟ایران 80 میلیون روسیه رو هم بهش بچسبونی میشه 220 میلیون جمعیت جهان چقدره؟ 7 میلیاردو نصفه ای ... این دوتا روهم تماما ندید بگیره هنوز 7 میلیاردو و سیصد تای دیگه جمعیت روی کره زمین هست که براشون شاخ و شونه بکشه ...اگر تحریم ایران ضرری برای بقیه داشت که به راحتی بهش ملحق نمیشدن هم دور دوره اوباما هم ترامپ هم این پیر خرفت .شما نگران ضرر امریکا نباش نگران ضرر مردم فقیر جامعه ت باش که چطور زیر بار سنگینی گرونیها دارن زندگیش میکنن.
    • عبدالله IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      2 2
      جوجه را آخر پائیز مي‌شمارند! فقط ایران و روسیا اگر یکماه شیر نفت و گاز را ببندند. اروپای نوکر امریقا به «غلط‌کردم» مي‌افتد. و السلام
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      1 2
      حرف زدن و استدلال غربگداها کلا اینجوریه!! ببینم تو محاسباتت بلاروس، چین، ونزوئلا، کوبا، کرهٔ شمالی، افغانستان، سوریه و..... رو که اون گاوچرونهای تروریست تحریم کردن حساب نکردی؟؟! با همین چندتا کشور معامله کنیم و به اربابات نفت و گاز ندیم باید برن بمیرن، البته قبل ازون هم خودشون برن بمیرن ما هیچ اعتراضی نمی‌کنیم!! خخخخخخخخخ
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    4 4
    بهتر برجام باید پاره شه این اغتشاش به نفع ما شد
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    5 1
    سی ان ان امروزمصاحبه کرده لب حرفش این بودکه امریکابااین همه کسری وجنگ دراوکراین اگه به تحریم ایران وروسیه ادامه بده چون مسیرخودکفایی واحترام متقابل ودورزدن تحریم ومهندسی معکوس راانجام میدهند رسماکاخ سفیدپاره میشه
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    4 0
    اولا خدا روحانی خائن را به عذاب الیم گرفتار کنه و دوم اینکه امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • سعید DE ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 1
    تیغ زنگ زده تحریم هم نمی تواند چاره درد بحران انرژی غرب در زمستان پیش رو باشد . فرصت را از دست نداده ، هیزم ذخیره کنید .
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 7
    با ایران با زبان زور صحبت کنید . مانند عربستان . ایران فقط زبان زور ار می فهمد
    • عبدالله IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      2 1
      کافر همه را به کیش خود پندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس