کد خبر 1422342
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
اغتشاشات در ایران

ده روز پس از موج‌سواری افراطیون مدعی اصلاحات و تحریک به آشوب و ناآرامی، یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم اذعان کرد: مرگ مهسا امینی «بهانه» بود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان طی یادداستی در ستون اخبار ویژه خود نوشت: اخیرا صادق زیباکلام ضمن نوشته‌ای در روزنامه آرمان تاکید کرده بود مرگ مهسا امینی برای راه‌اندازی تجمعات، بهانه بود و اگر این بهانه نبود، بهانه دیگری دست و پا می‌شد. پس از وی، اینک احمد مازنی در روزنامه اعتماد می‌نویسد: «تقلیل صورت مسئله به موضوع درگذشت مهسا امینی نوعی خودفریبی است، شعار «مهسا بهانه است» با هر مبنایی گفته شود قابل توجه است، اینکه دشمنان اسلام و ایران با هر هدفی در پی دنباله این شعار باشند بسیار طبیعی است چرا که آنان به اقتضای دشمنی به وظیفه خود عمل می‌کنند، کار دشمن، دشمنی است. نیش عقرب نه از ره کین است/ اقتضای طبیعتش این است.

بنا بر این از دولت آمریکا و رسانه‌های آن و از شبکه‌های فارسی‌زبان بیگانه و از تروریست‌های منافق و وطن‌فروشان خائن انتظار دیگری نمی‌توان داشت. اما آیا جوانان معترض که در مواردی از سر عصبانیت دست به اقدامات خشن می‌زنند عوامل این بیگانگان و بیگانه‌پرست هستند؟ هیهات که چنین نسبتی در شأن جوانان ایرانی باشد! مردم ایران به‌ویژه جوانان این مرز و بوم از سوءمدیریت مدعیان به ستوه آمده‌اند. از خلف وعده‌ها، از گرانی‌های کمرشکن، از تورم جانکاه، از بیکاری، از حذف نیروهای توانمند از چرخه اداره کشور، از هزینه کردن ارزش‌های دینی و ملی برای اهداف جناحی، از محدودیت‌ها در استفاده از اینترنت، از تفسیر به رأی اصول قانون اساسی، از اختلاس‌ها و سوءاستفاده از بیت‌المال و بسیاری از مسائلی که از سوی نهادهای حکومتی یا به‌ نام حاکمیت بر مردم تحمیل شده و نخبگان را وادار به مهاجرت کرده است.

اگر دنبال خواسته‌ها و مطالبات واقعی مردم هستید نگاهی به این فهرست که مشت نمونه خروار است بیندازید و عقل را قاضی قرار دهید که در چنین شرایطی به مو و لباس دختران گیر دادن و از درون این گیر دادن‌ها جنازه دختری را به پدر و مادرش تحویل دادن در آتش خشم مردم دمیدن نیست؛ پس چیست؟ آری مردم برای نشان دادن نارضایتی خویش که گوش شنوایی برای آن نیفتند از مرگ این دختر جوان فرصتی ساختند تا عدم رضایت خویش را اعلام کنند.»

نوشته این نماینده سلفی‌بگیر و بی‌خاصیت مجلس دهم و اعتراف به بهانه بودن مرگ مهسا امینی، در حالی است که بلافاصله پس از فوت این خانم و در حالی که هنوز چیزی روشن نشده، عناصر بدنامی مانند سیدمحمد خاتمی، عبداله نوری، کرباسچی، شکوری‌راد، حجاریان و... به همراه احزابی مانند کارگزاران و اتحاد ملت و مجمع روحانیون وارد گود شده و سعی کردند ضمن تحریک عواطف و فضاسازی، مقدمات آشوبی را که نهایتا در خدمت نقشه آمریکا و اسرائیل بود، فراهم کنند.

موضوع دوم به بازی افراطیونی مانند مازنی و دیگر افراطیون مدعی اصلاحات با عنوان «مردم» است و حال آنکه اکثریت قریب به اتفاق مردم، با وجود گلایه‌ها و انتقادهایی که دارند حاضر نشدند با تحریک‌کنندگان به آشوب همراهی کنند.

نکته سوم، اشاره مازنی به انتقادها و اعتراضات مردم و موج‌سواری براساس آن است و حال آنکه سوءمدیریت، گرانی کمرشکن، بیکاری، اختلاس و سوءاستفاده از بیت‌المال، سرفصل فهرست اتهامات و خیانت‌های مدیریت اشرافی حاکم دولت سابق است و مردم اگر هم اعتراضی به این موارد داشته باشند که قطعا دارند، اولا گریبان اشرافیت غربگرای مدعی اعتدال و اصلاحات را می‌گیرد و ثانیا برای اعتراض، دست به رفتاری نمی‌زنند که همان اشرافیت فاسد و وابسته به غرب درصدد تدارک آن است.

نکته پایانی اینکه اعتراف به بهانه بودن مرگ خانم مهسا امینی، ناظران را به یاد خیانت قبلی مدعیان اصلاح‌طلب در سال ۸۸ به بهانه تقلب در انتخابات می‌اندازد و حال آنکه در تجمعات آشوبگران اذعان شد «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 5
  • وجدان بیدار ملت مسلمان IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    15 8
    عده ای از سیاسیون که در گذشته در مناصب حکومتی بوده اند، چه وقت می خواهند اعتراف کنند که اقدامات سال 78 و 88 آنان خیانت به آرمان های انقلاب و امام شهیدان بوده است؟ آیا کورند و نمی بینند که دشمنان جاپای آنان نهاده و به میهن عزیزمان صدمه می زنند؟! هنوز هم دیر نشده، از گذشته ننگین خود برگردید!
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    15 12
    چرا با این جماعت برخوردذنمیشود در ضمن باید سریعا اینترنت ملی تقویت شود و دو اپلیکشین قوی داخلی فراهم شود جایگزین واتساب و اینستا
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      7 3
      اگر اینکارصورت بگیره خیلی وضع بهتر میشود
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 7
    روزنامه ی کیهان
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    13 22
    حرف آقای مازنی حرف درستی است . به گفته توجه کنید نه به گوینده. با بد و بیراه گفتن و برچسب زدن به جناح مخالف ، واقعیت عوض نمی شود
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      8 3
      درست از نظر داعشی های خیابانی که بیرق امام حسین علیه‌السلام را آتش میزنند به آمبولانس حمله می کنند و به اسم مهسا امینی به نوامیس مردم در خیابان تعرض کردند
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      4 2
      تامخالف از کجا تغذیه شود و هدفش چه باشد، مخالف داریم تا مخالف
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      3 0
      میشه ساکت شی
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    7 3
    متاسفانه برخی تز این قماش که نام اصلاح طلب را ید می کشند. همراهی و خیانتشان به مردم کم نیست. کسی هم آنها را پای میز محاکمه نمی کشاند.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    5 2
    این ها که تا حالا موج سواری می کردن به امید این بودند که نظام عوض بشه حالا اومدن تغییر چهره دادن میگن مرگ مهسا بهانه بودن....
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    8 5
    با فاسدین به اصطلاح اصلاح‌طلب باید مثل اردوغان برخورد کرد
  • حمید IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    4 6
    بیخیال مشرق! انتظار داری بشینیم اراجیف اینو هم بخونیــم؟!!!!!!!
    • سینا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      1 2
      درود به شرفت
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 2
    عجب کدام ترور به حل مشکلات اقتصادی رسیده است که عموما ریشه در قوانینی دارد که برخی صد سال است اجرا میشود
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    5 6
    هرگاه تا مسیر رفع تحریم پیش می رویم اصلاح طلبان شورش به پا می کنند تا تحریم تداوم یابد
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    6 5
    مرگ مشکوک یک دختر فقط بهانه و احیانا ایجاد بستر برای ایجاد اغتشاش و خرابکاری علیه امنیت نظام و مردم است . علت اصلی اغتشاشات بسیار فرار تر از ابنگونه مسائل است
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    5 7
    باید قاطعانه اعلام بشه هر کسی دعوت به خشونت کرده یا آموز‌ش ساخت مواد منفجره یا آتش زا و دعوت به آتش زدن و تخریب کرده را دستگیر کنند.
  • سید فروزان CH ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    5 2
    در این فتنه ،نقش افرادی چون خاتمی ،حجاریان ،شکوری راد،کرباسچی ،نوری و دبگر آاصلاح طلبان بالاتر از آن نوجوان و حوان احمق اغتشاشگر بوده ، اکر افراد فوق دستگیر و محاکمه نشوند ، خیانت به خون شهدای این فتنه است
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    یواش یواش داره فضا روشن می شه امید که همه یک دل باشیم
  • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    8 5
    واقعیت همینی هست که کیهان گفته همه مردم خواهان برخورد قاطع و عبرت آموز با این تفاله ها هستند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    4 3
    یا رو میخواد بگه چون ما رو از بدنه مدیریت دور کردین، چون اینترنت ضعیفه و دیگه نمیشه راحت جونا رو گول زد پس باید اغتشاش کرد اگه آلزایمر نداره سالای مدیریتش ن رو بگه چه گلی به سر مردم زدن؟ به این نوشته ها میگن غلط نامه پرغلط
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    7 5
    برای واکسن و ریختن ساختمون متروپل هم خیلی تلاش کردن اعتراضات رو سراسری کنن که نتونستن. مشخصه که مدتهاست آماده بودن و منتظر بهانه.
  • سعید IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    5 3
    حجامت در نظام و حذف تفاله های آن برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی . خوب چشم و گوش باز کنید و بدانید که تا این نشود ، آن هرگز نشود .
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    5 3
    لابد اگر اصلاحطلبان وارد حاکمیت بشند تمام این مسائل یک شبه حل میشه؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 3
    این همون سلفی بگیره‌اس سلفی حقارت
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 2
    کسی به حرف های اینها گوش نمی دهد
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 2
    تفکر اصلاحطلبی باید نابود شود تا آرامش کامل به کشور و کل منطقه باز گردد. حزب شیطان است! البته برخی تفکرات اصولگراها هم نیاز به اصلاح دارد. در کل حزب فقط حزب ولایت فقیه که حاج قاسم عزیز پیرو آن بود.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    من یک پزشکم همه مردم بدانند مرگ مهسا امینی در سن ۲۲سالگی در اثر سکته اتفاق افتاده است سکته در سنین پایین تر از چهل سالگی فقط در اثر واکسن است بنابراین علت فوت مهسا چنددوز واکسن اجباری بوده است نه ضربه پلیس و لذا مسئولان گشت ارشاد مقصر نیستند آقای عین الهی و وزارت بهداشت مقصر است ( البته با توجه چیپ گذاری در واکسن ها ممکن است مهسا را از طریق امواج ۵جی بصورت کنترل شده کشته باشند
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    هر جا سخن از آشوب است نام محمد تیرتوپرتمدنها میدرخشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس