کد خبر 1422144
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
هشدار روسیه: آمریکا درباره آمادگی ما برای دفاع از خود با هر ابزاری تردید نکند

سفارت روسیه در ایالات متحده هشدار داد ارتش آمریکا نباید درباره آمادگی مسکو برای دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی و مردمش از طریق همه ابزارهای موجود تردید کند.

به گزارش مشرق، سفارت روسیه در ایالات متحده پنجشنبه (۲۹ سپتامبر) گفت ارتش آمریکا نباید درباره آمادگی روسیه برای دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی و مردمش از طریق همه ابزارهای موجود تردید کند.  

به گزارش تاس، این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از مقاله نیوزویک به تاریخ ۲۹ سپتامبر مطلع شده‌ایم که به نقل از مقامات ناشناس پنتاگون از برنامه‌ها برای پاسخگویی به استفاده فرضی کشور ما از تسلیحات اتمی خبر داده است. در بین گزینه‌های دیوانه‌وار در حال بررسی حمله به اصطلاح تمام کننده علیه رهبری نظامی-سیاسی روسیه وجود دارد.  

سفارت روسیه در آمریکا افزود: مایلیم باور کنیم چنین ملاحظات توهم‌آمیزی موضع رسمی تشکیلات نظامی آمریکا را منعکس نمی‌کند. در غیر این صورت جهان به نقطه واقعاً خطرناک نزدیک شده و بحران موشکی کوبا ۲.۰ به نظر قریب‌الوقوع می‌رسد.  

مسکو در ادامه تاکید کرد وزارت دفاع آمریکا نباید درباره عزم ما برای دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی و مردممان با همه سامانه‌های تسلیحاتی در دسترس ما تردید داشته باشد. بنابراین تجربه فکری مخاطره‌آمیز برنامه‌ریزان ارتش آمریکا می‌تواند هزینه گزافی برای ایالات متحده در پی داشته باشد. هر گونه رویارویی نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای ناگزیر به پیامدهای فاجعه‌باری منجر خواهد شد.  

پیش‌تر، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه با بیان این که موضوع روزهای اخیر غرب «تهدید اتمی روسیه» است، گفت مسکو حق استفاده از تسلیحات اتمی در صورت لزوم را دارد.  

وی در کانال تلگرامی خود با اشاره به ادعاهای لیز تراس،  جو بایدن و سایر مقامات آمریکایی نوشت «روسیه حق دارد در صورت لزوم و در موارد از پیش تعیین شده طبق اصول سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته‌ای در صورتی که ما یا متحدانمان با این نوع تسلیحات مورد حمله قرار بگیریم، از تسلیحات اتمی استفاده کند».

رئیس‌جمهور سابق روسیه افزود: یا اگر تجاوز با تسلیحات متعارف موجودیت ما را تهدید کند. رئیس‌جمهور روسیه اخیراً (بر این موضوع) تاکید کرد. علاوه بر این ما هر کاری برای جلوگیری از دستیابی همسایگان متخاصم خود به تسلیحات اتمی انجام خواهیم داد. به طور مثال، اوکراین نازی که امروز به طور مستقیم توسط کشورهای ناتو کنترل می‌شود.   

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در سخنرانی تلویزیونی خود ضمن اشاره به اینکه آمریکا،  آلمان و دیگر کشورهای غربی دستوراتی علیه روسیه به کی‌یف می‌دهند، تاکید کرد: «تهدید کردن نیروگاه زاپروژیا [با حمله به این منطقه] یک تهدید اتمی است و مسکو هم دارای سلاح اتمی است؛ ما از همه ابزارها برای محافظت از خاک روسیه استفاده خواهیم کرد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس