کد خبر 1421496
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
ترکیه پ.ک.ک را مسئول حمله به ایستگاه پلیس دانست

وزیر کشور ترکیه پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) را به انجام حمله مسلحانه به ایستگاه پلیس در جنوب این کشور متهم کرد.

به گزارش مشرق، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه حزب پ‌.ک‌.ک (حزب کارگران کردستان) را به انجام حمله تروریستی امروز به یک ایستگاه پلیس در استان «مرسین» این کشور متهم کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» و به نقل از رسانه‌های ترکیه‌ای، سویلو در بیانیه‌ای ضمن اعلام دستگیری فردی که اسلحه در اختیار داشته، پ.ک.ک را متهم کرد که پشت این حمله بوده است.

وزیر کشور ترکیه درخصوص جزئیات این حادثه و در جمع خبرنگاران، از کشته شدن یک نیروی پلیس، زخمی شدن ۴ تن دیگر (یک پلیس و ۳ غیرنظامی) در حمله مسلحانه به ایستگاه  پلیس در استان جنوبی مرسین خبر داد.

وی با اشاره به اینکه دو زن این حمله را انجام دادند، افزود: دو زن با دو کیف به سمت پاسگاه نگهبانی پلیس تیراندازی کردند که این امر منجر به درگیری بین نیروهای پلیس و دو ضارب شد؛ و نیروهای پلیس در این درگیری مجروح شدند.

سویلو ادامه داد: «در جریان این درگیری دو انفجار متوالی رخ داد، چرا که یکی از آن زنان مهاجم دو کیفی را که در اختیار داشت منفجر کرد. در این درگیری یک شهروند که در بالکن منزلش نشسته بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دو شهروند دیگر نیز بر اثر انفجار زخمی شدند».

وزارت کشور ترکیه صبح امروز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای هویت یکی از مهاجمان به این ایستگاه پلیس را فاش کرد. «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز با انتشار پیامی با خانواده نظامی جانباخته در این حمله مسلحانه ابراز همدردی کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از رسانه‌های ترکیه گزارش داد که این حمله به مقر پلیس در منطقه مزیتلی مرسین حوالی ساعت ۱۱ شب دوشنبه به وقت محلی رخ داده و انفجاری نیز در نتیجه آنچه بمب دست‌ساز کنترل از راه دور گفته شده، به وقوع پیوسته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    خخ ترکیه نژاد پرست خودخواه احمق قاتل : آخر این وحشی‌گری و نسل کشی کوردها و غیر نظامیان کورد به دعوا و جنگ ختم میشه ..‌خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس