خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*به دلیل استقبال مخاطبان گرامی از خبرهای کوتاه با عنوان "روایت مشرق از گوشه و کنار سیاست" و همچنین درخواست های متعدد و مکرر کاربران برای افزایش روزهای انتشار این اخبار، بنا داریم به حول و قوه الهی در روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته، خبرهای کوتاه را منتشر نماییم. یکی از مزیت های این طرح، تازه تر بودن خبرها و سرعت بیشتر در انعکاس آنها خواهد بود.
 
 
*یکی از اعضای تیم انتخاباتی محمد رضا عارف که قبلا نماینده مجلس بوده ، اخیرا به دیدار محمد خاتمی رفته است. در این دیدار وی با انتقاد از هجمه ها و تخریب هایی که در روزهای اخیر علیه عارف صورت گرفته به خاتمی گفته است:" برخی آقایان تندرو اصلاح طلب که با افراطی گری های خود لطمات سنگینی به این جریان زده اند در واکنش به خبر کاندیداتوری عارف عجولانه و قیم مابانه برخورد کرده اند و در رسانه های خود وی را بایکوت خبری کرده اند."
عضو ستاد انتخاباتی عارف در ادامه تاکید کرده:" ما باید از فرصت  تاریخی انتخابات ریاست جمهوری نهایت استفاده را برده و با مردم از مشکلات موجود و راهبردهای حل آنها سخن بگوییم.اگر هم در نزدیک انتخابات قرار به وحدت روی کاندیدای خاص بود هر کاندیدایی که رای کمتری داشت کنار برود و این موضوع را عارف پذیرفته است."


* به دستور سرویس امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، گروهک منافقین در سوریه فعال شده و اقدام به عملیات جاسوسی و اطلاعاتی علیه مردم و ارتش سوریه کرده است. یکی از پروژه های احتمالی این گروهک حاضر شدن چند تن از اعضای این گروهک در برابر دوربین های شبکه های تلویزیون عربی و غربی است تا با زبان فارسی خود را به عنوان نیروهای نظامی اسیر شده ایرانی در سوریه جا بزنند.


*سعید حجاریان در جمع گروهی از دانشجویان گفته است:" یکی از بزرگترین دستاوردهای اصلاح طلبان در سال91- 90، جدی شدن رقابت میان اصولگرایان برای تصاحب کرسی های مجلس و سپس فتح هیات رئیسه و ریاست کمیسیون های مجلس بود."
 وی با ابراز خوشحالی از ادامه این رقابت که به ادعای وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به چالش تبدیل خواهد شد ادعا کرد:" محال است جریان متشتت اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری به وحدت برسد که در این وضعیت شکست آن ها حتمی است."


*یکی از بانک های دولتی مبلغ 100 میلیارد ریال بیش از رقم تعیین شده صرف تبلیغات خود کرده است. مدیران این بانک با بازخواست یک نهاد نظارتی مواجه شده اند.بیشترین این هزینه مازاد، صرف تبلیغات تلویزیونی شده است.

* در ماه گذشته مشاوران یکی از کاندیداهای اسبق ریاست جمهوری اقدام به برگزاری یک نظر سنجی سراسری از میزان محبوبیت این کاندیدا برای انتخابات یازدهم راست جمهوری نمودند که نتایج این نظرسنجی نشان داد بالاترین رقم  محبوبیت وی در بهترین حالت به مرز 10 درصد خواهد رسید. پس از اعلام نتایج این نظر سنجی، این کاندیدا در اقدامی عاقلانه در هفته گذشته اعلام کرد که کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد.

*جبهه پیروان خط امام و رهبری روی سه گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری مطالعات خود را آغاز کرده است. منوچهر متکی، پورمحمدی و نهاوندیان گزینه های مطرح می باشند اگرچه شانس متکی بیشتر از دو کاندیدای دیگر است.

* نرخ رشد طلاق در روستاها از مناطق شهری پیشی گرفته است. بر اساس گزارش های دریافتی، آمار طلاق در سال 90 در شهرها 8/3 و در روستاها 8/5 درصد بوده است.


*میزان حضور مردم سوریه در لشگرهای مردمی و بسیجی سوریه به حدود 50 هزار نفر رسیده است که استعداد 5 لشگر تازه نفس و جنگنده را دارا هستند. بخش اعظم پاکسازی دمشق و حلب در روزهای اخیر توسط نیروهای بسیجی سوریه صورت گرفته است.

* در روزهای اخیر و در میان سکوت رسانه های عربی و غربی، دولت امارات کارساخت 4 واحد نیروگاه اتمی با ظرفیت تولید 5400 مگاوات برق را با مشارکت غربی ها آغاز نمود. این نیروگاه بیش از دو برابر نیروگاه بوشهر ظرفیت تولید برق داشته و برای ساخت آن 20 میلیارد دلار هزینه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    آقای حجاریان بداند حتی خواب پیروزی اصلاح طلبان را هم نخواهد دید.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    در پاسخ به ادعاي شما مبني‌بر اينكه سعيد حجاريان گفته بايد از تشتت اصولگرايان استفاده كنيم و در اين صورت شكست آنان در رياست‌جمهوري قطعي است بايد بگويم؛ آن زمان كه خاتمي هنوز رئيس‌جمهور بود و شما در انتخابات كانديداهاي جدي داشتيد و بت بزرگتان هم آمده بود و مدعيان اصولگرايي هم همه در ميدان بودند و كسي به نفع كسي بيرون نرفت، باز هم نتوانستيد برنده شويد حالا كه ديگر شما مرده سياسي هستيد.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    آقاي حجاريان خيلي وقت است به جبهه كفر سجده كرده اند .. فقط اميد وارم مانند گذشته با پيشبيني انتخابات! و اعلام نتيجه ي زود تر از شمارش ! با آبرو ي ايران بازي نكنند ...
  • ايمان ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    چقدر خوبه كه بالاخره يكي با نظرسنجي و افكارسنجي عمل كرده.
  • محمد ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    درسته که سوریه متحد استراتژیک ایرانه و حقا هم باید حمایت بشه،اما بکاربردن لفظ بسیج با پیشینه ای مقدس و معنوی آن در انقلاب اسلامی به نظر کار درستی نیست.
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    جوگير نشو اينجا نمازجمعه نيست!
  • مهر آئین ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    شهید دیالمه می گفت : مهمتر از خود رئیس جمهور اطرافیان او هستند " . درست هم می گفت . آقای عارف آدم متعادلی است ولی من اطرافیان او را قبول ندارم و به او رای نمی دهم .
  • حامی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    انتخاب مردم ربطی به اتحاد یا تفرقه اصولگراها نداره. مردم اصلح را انتخاب خواهند کرد . درست مثل سال ۸۴ که احمدی نژاد با وجود لاریجانی و قالیباف انتخاب شد.
  • علي ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    آخه شما از كجا حرفهاي خصوصي نماينده عارف با خاتمي را شنيده ايد چرا از خودتان حرف در وكنيد
  • مرادنیا ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    آقای حجاریان چرا دو دوزه بازی می کنی!!!
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    متکی گزینه مناسبی است
  • خق دوست ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    0 0
    مشرق ! گزافه گویی تا کی؟
  • هاشم زاده ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    0 0
    خو نیست از عبارت بسیجی برای سوری ها استفاده کنید. همون مردمی منظور رو می رسونه. بسیجی برای حزب ا... لبنان اشکال نداره اما دیگه جوگیر نشید برای همه جا به کار ببرید.
  • علی بابا ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    0 0
    جبهه پیروان، انگار می خواهید مردم دوباره به گزینه های شما رای ندهند! متکی فاجعه است
  • رضا ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام ،راي ما محسن رضايي
  • ناشناس ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    0 0
    مشرق نیوزفقط نظرات یک جناح را درنظرنگیر .خاتمممممممممممی امیدملت ایرانه
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    0 0
    قالیباف مدیریت بهتری دارد و امیدوارم نامزد شود
  • محمود ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    0 0
    اقای قالیباف سطح مدیریتشو تو این چند سال خوب نشون داده امیدوارم کاندید شه و رای بیاره
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    0 0
    لشگرهای مردمی و بسیجی سوریه!!! آقا نگید بسیجی اینها با بچه های بسیجی مخلص ما از زمین تا هوا فرق دارن بگید نیروی مردمی
  • حسین از بوشهر ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    0 0
    آقای حجاریان هرچه را خدا و امام زمان صلاح بدانند در مقابل تلاش مردم انتخاب می شود این کشور صاحب دارد و پرچمدارش نیز مقام معظم رهبری است لطفا زیاد حرص نخورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس