کد خبر 1421252
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن اعلام تمایل اندونزی و مالزی برای خرید پهپادهای ساخت کشورش گفت که آنکارا آماده فروش پهپاد به ژاپن است.

به گزارش مشرق،«مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که اندونزی و مالزی در پی خرید پهپاد از این کشور هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام ترکیه گفت: «بسیاری از کشورهای آسیایی به ویژه اندونزی و مالزی تمایل زیادی تولیدات صنایع دفاعی ما دارند. توافقاتی امضا شده است».

وی در کنفرانسی خبری در پایتخت ژاپن گفت: «ما با خرسندی هرچه تمام  آمادگی داریم نیاز ژاپن به پهپاد را برطرف کنیم».

رویترز هفته گذشته نوشته بود که دولت ترکیه در ماه سپتامبر بیست فروند پهپاد «بایکار» به امارات متحده عربی فروخته است.

روزنامه ژاپنی «نیکی آسیا» به نقل از مدیر شرکت بایکار نوشته است سفیر ژاپن در آنکارا ماه گذشته میلادی از این کارخانه تولید پهپاد دیدار کرده اما هنوز تماسی در این زمینه گرفته نشده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری روز دوشنبه همچنین گفت پوتین طی دیداری که با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند داشت، با او درباره احتمال بازگشت به مذاکرات با کی‌یف اما با شرایط جدید صحبت کرده است.

وزیر خارجه ترکیه ضمن رد برگزاری همه‌پرسی در جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خِرسون و زاپروژیا، توضیح داد: «ما در بیانیه‌های خود اعلام کرده‌ و به فدراسیون روسیه نیز گفته‌ایم که الحاق کریمه را به رسمیت نمی‌شناسیم».

چاووش‌اوغلو در این‌باره اضافه کرد: «ما نتایج همه‌پرسی‌هایی که در خاک اوکراین برگزار می‌شود را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما قبلاً نگرانی و موضع خود را درباره این موضوع ابراز کرده‌ایم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    5 20
    باز خبر پوچ، سایتهای خبری ترکیه هم مثل‌سریال هاش شده
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    6 5
    ایران یاد بگیره اقتصاد پهپادی راه انداخته ترکیه ال ما مفتکی میره سوریه ویمن
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    5 9
    همش دروغه پهپاد اصن واسه ترکیه نیستش بدنه ارو لهستان ساخته موتورشو اوکراین رادارو اتریش سیستم کنترل شونده ارو آمریکا تسلیحاتشو هند حتی چرخاشم واسه بولیویه در ضمن شرکت واسه اماراته که پرسنلشم اکثرا اهل بنگلادش و... هستن
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 6
    پوتین باید فرمان بسیج عمومی بدهد و بعد تصرف شرق اوکراین یعنی از مرز تا رود دنیپر اعلام آتش بس کند اینطوری 12 میلیون نفر می تواند برای جنگ بسیج کند روسیه کشوری نفتی و گازی است صدمه نخواهد دید
  • تورک آلتای IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    9 3
    درود بر هم نژادهای ژاپنی ، کره ای ، مجاری و فنلاندیمان مردم آذربایجان مثل برادران و هم نژادهای ژاپنی و فنلاندی سخت کوش باهوش و بااستعداد هستند
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    3 0
    درود به ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس