آمریکا

تیم ملی آمریکا برای صعود از گروهش در جام جهانی کار سختی در پیش دارد باید با تیم های ملی ایران و ولز رقابت سختی داشته باشد.

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی آمریکا یکی از تیم‌های حاضر در منطقه آمریکای شمالی و مرکزی یا به عبارتی از منطقه کونکاکاف است که همواره در طول تاریخ حضوری موثر در فوتبال داشته است، به طوری که یک بار آن‌ها رتبه چهارم فیفا را نیز چشیده‌اند.

* تاریخچه حضور آمریکا در جام جهانی

تیم ملی آمریکا پیش از این در ۱۰ دوره جام جهانی حضور داشته و علاوه بر میزبانی یک دوره (۱۹۹۴) یک بار نیز به مقام سومی این رقابت‌ها رسیده است. یانکی‌ها به ترتیب به جام جهانی ۱۹۳۰، ۱۹۳۴ ، ۱۹۵۰، ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۱۹۹۸، ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ صعود کردند و پس از یک دوره غیبت برای یازدهمین بار در معتبرترین تورنمنت فوتبالی دنیا حضور پیدا خواهند کرد. آن‌ها در جام جهانی ۱۹۳۰ که نخستین دوره جام جهانی بود موفق شدند به مقام سومی مسابقات برسند ولی پس از آن هیچگاه نتوانستند از مرحله یک چهارم نهایی پیش روند.

آمریکا به همراه مکزیک و کانادا میزبان مشترک دور بعدی جام جهانی در سال ۲۰۲۶ خواهد بود.

* نحوه صعود یانکی‌ها به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی آمریکا در انتخابی جام جهانی در منطقه کونکاکاف،‌ در میان ۸ تیم برتر این منطقه، پس از کانادا و مکزیک در جایگاه سوم قرار گرفت. آنها ۲۵ امتیاز کسب کردند و با تفاضل بهتر نسبت به تیم کاستاریکا توانستند جواز حضور در جام جهانی را کسب کند.

جدال سخت آمریکا با ایران برای صعود/ سیاسی ترین بازی قرن تکرار خواهد شد؟!
جدول رده‌بندی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه کونکاکاف

* کار نه چندان راحت آمریکا برای صعود از گروه B

تیم ملی آمریکا در جام جهانی در گروه B جام جهانی در کنار تیم‌های ایران، انگلیس و ولز قرار گرفته است. گروه B  بالاترین میانگین رنکینگ تیم‌های حاضر در میان گروه‌های مختلف جام جهانی را به خود اختصاص داده است. از لحاظ منطق فوتبالی تیم ملی آمریکا باید برای صعود از گروهش حتما یکی از دو تیم ایران و ولز را شکست دهد. با توجه به آمادگی خوب تیم‌های ایران و ولز، آمریکا برای صعود کار دشواری در پیش دارد.

جدال سخت آمریکا با ایران برای صعود/ سیاسی ترین بازی قرن تکرار خواهد شد؟!
جدول گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

* ستارگان تیم ملی آمریکا

بیشتر بازیکنان آمریکا در تیم‌های لیگ آمریکا و یا در تیم‌های کوچک اروپایی بازی می‌کنند، ولی با این وجود تیم ملی آمریکا تک ستاره‌هایی در ترکیب خود دارد. وستون مک‌کنی‌ (یوونتوس)، کریستین پولیسیچ (چلسی)، سرجینیو دست (آث میلان)، جیووانی رینا (دورتموند) از جمله ستاره‌های تیم ملی آمریکا هستند.

جدال سخت آمریکا با ایران برای صعود/ سیاسی ترین بازی قرن تکرار خواهد شد؟!

* تاریخچه تقابل‌های آمریکا با رقیبانش در گروه B

تیم ملی آمریکا تاکنون دوبار با تیم ملی ایران بازی کرده، که یک بازی را شکست خورده و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ در مرحله گروهی مقابل ایران قرار گرفت که این بازی با گلهای استیلی و مهدوی کیا با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان رسید. این بازی به عنوان سیاسی‌ترین بازی تاریخ جام جهانی و نیز بازی قرن شناخته می‌شود.

جدال سخت آمریکا با ایران برای صعود/ سیاسی ترین بازی قرن تکرار خواهد شد؟!

همچنین آمریکا دو بار با تیم ملی ولز روبرو شده است که یک تساوی و یک پیروزی برای آمریکا حاصل تلاش دو تیم در این دو بازی بوده است.

اما یانکی ها ۱۱ بار با انگلیس بازی کرده اند. ۲ پیروزی، ۸ شکست و یک تساوی نتایج آمریکا برابر تیم ملی انگلیس بوده است. انگلیس و آمریکا در دو دیدار جام جهانی در سال‌های ۱۹۵۰ و ۲۰۱۰ به مصاف یکدیگر رفته‌اند. در هیچ یک از دیدارهای جام جهانی انگلیس موفق به شکست آمریکا نشده و یانکی‌ها در این دو دیدار به یک پیروزی و یک تساوی رسیده‌اند.

مانع سخت آمریکا برای صعود/ تکرار سیاسی ترین بازی قرن در قطر؟!


* صعود بی‌دردسر یا ناکامی بزرگ

حتی روی کاغذ هم نمی‌توان قاطعانه گفت که در گروه B به جز تیم ملی انگلیس، کدام تیم‌ها از گروهشان صعود خواهد کرد و پیش‌بینی‌ها حاکی از رقابت نزدیک ایران، آمریکا و ولز برای صعود است. آمریکا در صورت صعود از گروهش، باید به مصاف یکی از تیم‌های گروه A برود. به نظر یکی از دو تیم سنگال و هلند حریفان احتمالی آمریکا در صورت صعود از مرحله گروهی باشد.

برنامه دیدارهای آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲:

دوشنبه ۳۰ آبان: ولز - آمریکا؛ ساعت ۲۲:۳۰

جمعه ۴ آذر: انگلیس - آمریکا؛ ساعت ۲۲:۳۰

سه شنبه ۸ آذر: ایران - آمریکا؛ ساعت ۲۲:۳۰


* تیم ملی آمریکا در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۱۶

رنکینگ کونکاکاف: ۲

حضور در جام جهانی: ۱۱ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: مقام سوم ۱۹۳۰

لقب: ستاره‌ها و نوارها - یانکی‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس