کانادا

شرق کانادا خود را برای شدیدترین توفانی که در تاریخ این کشور سابقه نداشته است، آماده می‌کند.

به گزارش مشرق، در حالیکه توفان «فیونا» تقریبا یک هفته پس از ویران کردن بخش‌هایی از دریای کارائیب به سمت ایالت «نوا اسکوشیا» در کانادا حرکت کرده است، شرق کانادا امروز (شنبه) خود را برای طوفان‌هایی آماده می‌کند که می‌تواند به یکی از شدیدترین طوفان‌های تاریخ این کشور تبدیل شود.

کارشناسان آب و هوایی پیش‌بینی «بادهای شدید، موج‌های طوفان و بارندگی شدید» به دلیل توفان فیونا را اعلام کردند، انتظار می‌رفت قدرت توفان فیونا تضعیف شود، اما همچنان که به سمت کانادا حرکت می‌کند کارشناسان شاهد تقویت این توفان شدند.

مرکز ملی طوفان آمریکا در این باره گفت: حداکثر وزش بادهای پایدار جمعه شب به سرعت ۱۰۵ مایل در ساعت (۱۶۵ کیلومتر در ساعت) رسید، و به همین دلیل این نهاد هشدارهایی به بخش شرقی کانادا یعنی مناطق مرکزی نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد و بخش‌هایی از نیوفانلند که در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، ارسال کرده است.

گفته می‌شد قرار است باران صبح شنبه به شرق نوا اسکوشیا برسد، اما بارش باران در این منطقه از جمعه شب آغاز شد. «یان هابارد» هواشناس مرکز طوفان کانادا، در این باره گفت: «مرکز این توفان یک منطقه است، اما از نظر بارش شدید باران و باد، مناطق بسیاری را درگیر خواهد کرد.»

در همین راستا «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، سفر خود به ژاپن را به تعویق انداخت، ترودو قرار بود در ژاپن در مراسم تشییع جنازه «شینزو آبه» همتای ژاپنی خود، شرکت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس