امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بر موضع صریح جمهوری اسلامی ایران در مخالفت صریح و قطعی با هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرزهای منطقه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و «جیحون بایراموف» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه قفقاز به رایزنی پرداختند.

وزرای خارجه دو کشور ۲۳ شهریور ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو بر آمادگی ایران برای کمک به حل و فصل اختلافات این کشور با ارمنستان تأکید کرد و گفت: مرز ایران و ارمنستان باید بدون تغییر حفظ شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات، ضمن مرور آخرین روند تحولات در روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف، رفت و آمدها و انجام توافقات دو کشور را در یک سال اخیر مثبت و در مسیر پیشرفت ارزیابی کرد.

* موضع صریح ایران در مخالفت با هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرزهای منطقه

امیرعبداللهیان با اشاره به برخی گزارش‌ها و شواهد در مورد جابه‌جایی‌ها در منطقه قفقاز، موضع صریح جمهوری اسلامی ایران را در مخالفت صریح و قطعی با هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرزهای منطقه مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران در رایزنی با مقامات دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان آماده کمک به طرفین مناقشه برای حل مسالمت آمیز اختلافات بین آنها است.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این ملاقات، با اشاره به موضوعات مطروحه در مناسبات دوجانبه، بر اهمیت رایزنی‌ها و همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن رد ادعاهای مربوط به تغییرات در ژپوپلتیک منطقه، علاقه‌مندی کشورش برای حل سریع‌تر مناقشات ارضی و مرزی با ارمنستان در چارچوب همکاری درون منطقه‌ای را مورد تأکید قرار داد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین ۲۳ شهریور ماه در صفحه اینستاگرامش در خصوص گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نوشت: به ایشان اطلاع دادم که از شروع دور تازه درگیری‌ها بین آذربایجان و ارمنستان شدیدا نگران هستیم و آماده‌ایم کمک کنیم تا مشکلات به صورت مسالمت آمیز حل شود. به ایشان گفتم جمهوری اسلامی همواره بر حفظ تمامیت ارضی کشورها تاکید دارد و نظر ما در خصوص ارمنستان و آذربایجان همینطور است. به آقای جیحون بایراموف صراحتا گفتم مرز ایران و ارمنستان یک راه ارتباطی تاریخی است که باید بدون تغییر باقی بماند. ایشان هم در پاسخ گفت کشورش چشمداشتی به خاک هیچ کشوری ندارد و از مواضع و کمک‌های ما برای حل سیاسی مناقشات تشکر کرد. ما معتقدیم منطقه تحمل جنگ جدیدی ندارد و مجموعه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با رابطه مداوم با طرف‌های درگیر در حال یافتن راه سیاسی و مسالمت آمیز برای حل مناقشات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • BE ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    2 1
    چطور با اشغال قره باغ مخالفت نکردید
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
      0 0
      با اشغال دست پرورده رژیم صهیونسیتی موافقت هم باید کرد
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
      0 0
      با اشغال دست پرورده رژیم صهیونسیتی موافقت هم باید کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس