کد خبر 1420423
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

اگر یک کسب و کار آنلاین و دیجیتالی دارید می‌دانید که دیده شدن سایت شما از مهم‌ترین مراحل جذب مشتری است. این دقیقا همان کاری است که سئو انجام می‌دهد: بالاتر نشان دادن وبسایت شما در صفحه نتایج گوگل و جذب ترافیک و کاربران بیشتر. اما سئو سایت و سئو خارجی سایت فرایند ساده‌ای نیست و جزئیات زیادی دارد. در مقاله امروز از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس قصد داریم چندتا از مهم‌ترین و موثرترین راه‌ها را برای تقویت سئوی وبسایت با هم بررسی کنیم که به پیشرفت سایت شما در مدت زمانی کوتاه کمک می‌کنند.

https://file.tesmino.ir/images/2022/09/images_1663137417.jpg

سئو سایت چقدر طول می‌کشد؟

قبل از شروع بیایید به این سوال مهم پاسخ دهیم؛ سئو کردن سایت و رساندن آن به صفحات اول چقدر طول می‌کشد؟ جزئیات زیادی در سئو سایت وجود دارد که از اینجا میتوانید مشاهده کنید اما بگذارید خیالتان را راحت کنیم. این کار اصلا ساده و یک روزه نیست. برای سئوی موثر یک سایت، استراتژی جامعی نیاز است که به پشتکار، رشد پایدار و بلند مدت نیاز دارد. به علاوه این‌ها سئو سایت کاری نیست که یک بار انجام دهید پ تمام شود، این فرآیند پیوسته و دائمی است و باید مدام سایت خود را زیر نظر داشته باشید. در نهایت، در عین این که باید انتظارات واقع بینانه خود را حفظ کنید، روش‌هایی هم وجود دارد که می‌توانید برای شروع کار و یک بهبود رتبه مناسب روی آن‌ها حساب کنید و پیچیدگی خیلی زیادی نیز ندارند. چندتا از موثرترین این راهکارها به شرح زیرند:

سرعت سایت را چک کنید

یکی از موثرترین و ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که هر عاملی را که سرعت سایت را پایین می‌آورد حذف کنید.این کار در سئو خارجی نیز به شما کمک می کند تا بک لینک های اثر گذاری بیشتری داشته باشند. مخاطبان دیجیتالی عجول هستند و زمان زیادی را برای لود شدن سایت شما صبر نمی‌کنند. بنابراین اگر سرعت بارگذاری سایت شما نسبت به رقبا پایین‌تر باشد، مخاطب شما سایت را می‌بندد و به سراغ وبسایت بعدی می‌رود. گزارشات نشان می‌دهند برای داشتن سایتی موثر، بهتر است بعد از کلیک روی وبسایت، حداکثر بعد از 1.3 ثانیه اولین بایت سایت لود شود.

از شر عناصر غیر ضروری که سرعت سایت شما را کند می‌کنند خلاص شوید. اگر کاربر وردپرس هستید، افزونه‌هایی را که واقعاً به آنها نیاز ندارید غیرفعال کنید. همچنین نوار کناری را شلوغ نکنید و فقط ویجت‌های ضروری را در آنجا قرار دهید.

https://file.tesmino.ir/images/2022/09/images_1663137419.jpg

توضیحات متا منحصر به فرد و مرتبط برای هر صفحه بنویسید

یکی از مهم ترین نکات سئو که بیشتر افراد از آن غافل می‌شوند، ساختار مناسب برای توضیحات متا است. توضیحات متا اولین قسمتی است که وقتی کاربر وارد صفحه نتایج می‌شود می‌بیند. بنابراین همین توضیح کوچک می‌تواند سبب جذب کاربر به وبسایت شما شود و نباید آن را دست کم بگیرید.

محتوای مرتبط و معتبر منتشر کنید

محتوای معتبر و باکیفیت، محرک شماره یک رتبه بندی موتورهای جستجوی است و هیچ جایگزینی برای محتوای عالی وجود ندارد. این امر به ویژه در هنگام مارکتینگ سئو صادق است. محتوای باکیفیتی که به طور خاص برای کاربر مورد نظر شما ایجاد می‌شود، ترافیک سایت را افزایش می‌دهد و اعتبار و ارتباط سایت شما را بهبود می بخشد. مهارت‌های وب نویسی را به خوبی تنظیم کنید و خود را به عنوان یک مرجع در موضوعی که در مورد آن در سایت می‌نویسید معرفی کنید. استفاده از کلمات کلیدی درست و اصلی اهمیت بسیار بالایی دارد، اما باید دقت کنید که نباید این کلمات کلیدی را طوری استفاده کنید که غیر طبیعی و عجیب به نظر برسند، بلکه باید روی کیفیت و کاربردی بودن محتوا متمرکز شوید.

از لینک‌ داخلی استفاده کنید

لینک‌های داخلی به پیوند دادن صفحات مختلف در سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط کمک می‌کنند. این کار می‌تواند فرصت بزرگی برای سئو باشد، زیرا به طور معمول ترافیک در تمام صفحات به طور مساوی توزیع نمی‌شود و بسیاری از صفحات با بازدید پایین رها می‌شوند.

استفاده از لینک‌های داخلی به گوگل این فرصت را می‌دهد که درک بهتری از متن از طریق متن لنگر (متن قابل کلیک در یک لینک) پیدا کند و ارزش آن صفحه و محتوا را بهتر تشخیص دهد. می‌توانید از انکرتکست «مقاله مرتبط» یا «بیشتر بخوانید» برای قرار دادن مقالات مختلف و مرتبط در محتوای خود استفاده کنید.

با این حال، ذکر این نکته ضروریست که داشتن لینک‌های داخلی بیش از حد در هر صفحه نیز می‌تواند مضر باشد. زیرا اگر هر صفحه را به صورت متقابل پیوند دهید، موتورهای جستجو دیگر نمی توانند ساختار سایت و ارتباط یک صفحه با صفحه دیگر را درک کنند. بنابراین تعادل را در این کار رعایت کنید.

https://file.tesmino.ir/images/2022/09/images_1663137420.jpg

بهینه سازی سئو داخلی

سئوی داخلی یا درون صفحه برای تجربه کاربران از لحظه‌ای که سایت شما را در صفحه نتایج گوگل کشف می‌کنند، اهمیت بسیار بالایی دارد. بنابراین، باید به صورت شهودی و منطقی بهینه‌سازی شود. اگر بهترین روش‌های سئو داخلی را دنبال نکنید، همه تلاش‌های دیگر سئو ممکن است ارزشی نداشته باشند. برای بهینه سازی سئوی داخلی، این نکات را در نظر بگیرید که برخی از آن‌ها به صورت تکی هم توضیح داده شده‌اند:

  • برای شناسایی خطاهای فنی، گزارشات PageSpeed Insights را بررسی کنید
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان خود قرار دهید
  • از یک URL کوتاه و توصیفی استفاده کنید
  • یک توضیحات متا خوب بنویسید (می تواند بر CTR شما تأثیر بگذارد)
  • استفاده از لینک های داخلی
  • تصاویر خود را بهینه کنید (از جمله فشرده سازی و نوشتن متن های جایگزین)
  • بهینه سازی برای خوانایی

تجربه کاربری را برای سئو سایت بهینه کنید

مهم است که به یاد داشته باشید گوگل به ارائه محتوای ارزشمند به جستجوگران خود افتخار می‌کند و تجربه کاربری خوب و بهینه در مرکز این تلاش قرار دارد. اگر می‌خواهید با گوگل هماهنگ باشید، مطمئن شوید که این موضوع برای شما نیز در اولویت است. دو راه برای بهبود تجربه کاربر در زمان کوتاه وجود دارد:

  • خوانایی صفحات خود را با استفاده استراتژیک از تصاویر برای همراهی متن خود تقویت کنید. مطمئن شوید که تصاویر خود را با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات آن‌ها بهینه کنید.
  • از تیترها و زیر تیترهای مرتبط استفاده کنید. این کار نه تنها محتوای شما را برای خواننده قابل هضم‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا با بهترین شیوه‌های سئو مطابقت داشته باشید. عبارت کلیدواژه مورد نظر خود را در عنوان، سرصفحه و متن اصلی خود بگنجانید تا بیشترین تاثیر را داشته باشید.

بک لینک‌های حرفه‌ای برای سئو خارجی ایجاد کنید

بک لینک فرآیندی است که در آن در وبسایت دیگری، به وبسایت شما لینک داده می‌شود. چرا گوگل بک لینک‌ها را دوست دارد؟ زیرا اساسا بک لینک تایید سایت‌ شما توسط سایت‌های دیگر است و سبب افزایش اعتبار شما می‌شود. در عین این که بک لینک یک فاکتور مهم رتبه بندی برای گوگل است، بسیار مهم است که از آن به درستی استفاده کنید. ایجاد پیوندهای معتبر و طبیعی که اعتبار شما را تقویت می‌کند اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید به روش‌های غیر طبیعی بک لینک‌های مختلف بسازید.

جمع بندی

سئو سایت از مهم‌ترین مواردی است که به شما کمک می‌کند سایت خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید، کاربران بیشتری را جذب کنید و راه پیشرفت را برای خود هموار سازید. سئو فرایندی پرجزئیات است و قطعا به کمک یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای برای این کار نیاز دارید. در عین حال یک سری از این نکات بسیار مهم و بنیادی هستند و رعایت آن‌ها کمک می‌کند سایت شما در مدت زمان اندکی تغییر بسیار زیادی کند و وارد میدان رقابت شود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس