کد خبر 1420407
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری

مبلمان اداری یکی از اصلی ترین تجهیزات دفاتر کاری است که تأثیر بسزایی در طراحی فضاهای اداری دارد. با استفاده از این تجهیزات می توان به فضاهای مختلف هویت و عملکرد متفاوت بخشید. اما این تأثیرگذاری تنها به این دو عامل محدود نمی شود. با ما همراه باشید تا با نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری بیشتر آشنا شوید.

نقش مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون اداری

محیط اداری محلی است که کارمندان 8 ساعت از روز را در آن به فعالیت اداری می پردازند. در بسیاری از موارد این مکان از مشتری و ارباب رجوع نیز پذیرایی می کند. به همین خاطر است که کیفیت این فضا در میزان آسایش کارمندان و رضایت مشتریان تأثیر بسزایی می گذارد.

اگر نگاهی به دکوراسیون های اداری مختلف بیندازید، متوجه می شوید آنچه که عملکرد فضاهای مختلف را تعریف کرده، مبلمان اداری موجود در آن است. برای مثال اتاق مدیریت به کمک مبلمان های مخصوص مدیریتی اعم از میز و صندلی مدیریت تعریف می شود. سایر فضاها نیز به همین شکل بر اساس مبلمان های موجود در آن معرفی می شوند.

به جرات می توان گفت، مبلمان اداری به شکل بالقوه در ایجاد فضای مثبت و کاربردی تأثیر می گذارد. کافیست دو نوع دکوراسیون کارآمد و غیر اصولی را مقایسه کنیم. در دفاتر اداری که از مبلمان های زیبا و استاندارد برای چیدمان فضا استفاده می شود، فضای مثبتی برای کار و فعالیت ایجاد می شود. این موضوع تأثیر بسزایی در ذهن بیننده گذاشته و موجب اعتبار بخشی به شرکت نیز می شود..

این در حالیست که در محیط هایی که از مبلمان های بی کیفیت، نازیبا و غیر استاندارد استفاده می شود، روحیه مثبت موجود در فضا از بین می رود. به همین خاطر است که کارمندان و مشتریان این کسب و کارها دائماً در فکر فرار از محیط هستند. چرا که هیچ عنصر زیبا و با کیفیتی به چشم نمی خورد و دکوراسیون فضا بیش از حد شلوغ و یا خلوت جلوه می کند.

نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری

نحوه بهبود فضای کاری با استفاده از مبلمان اداری

حال که با تأثیر مبلمان ها بر روی دکوراسیون اداری آشنا شدید، بد نیست با روش بهبود دکوراسیون از طریق مبلمان اداری آشنا شوید. به خاطر داشته باشید شما می توانید با استفاده از مبلمان های اداری ارگونومیک، زیبا و خاص معمولی ترین فضاها را به یک اتمسفر خاص و بهینه تبدیل کنید. برای انجام اینکار لازم است رعایت چند نکته مهم را در دستورالعمل کار خود قرار دهید.

از مبلمان های اداری استاندارد استفاده کنید

خرید مبلمان های استاندارد و ارگونومی نه تنها به سلامت کارمندان کمک می کند، بلکه جلوه ای هماهنگ به محیط می بخشد. مبلمان های ارگونومیک در ابعاد و ارتفاع استاندارد طراحی شده و دارای متریال های با کیفیت و درجه یک هستند. همچنین این مبلمان ها به جهت بهره مندی از قابلیت های خاص و تکنولوژی های نوین، از یک طرح زیبا و کاملاً حرفه ای برخوردارند.

برای مثال میز اداری استاندارد دارای قابلیت هایی همچون تنظیم ارتفاع است. همچنین از مقاومت بالایی در برابر ضربه و پارخوردگی برخوردار است. همچنین میزهای استاندارد دارای ابعاد استاندارد بوده و فضایی کافی برای انجام فعالیت های اداری و همچنین نگهداری از سایر تجهیزات اعم از تلفن، چاپگر و ... فراهم می کنند.

در خرید میز اداری جدید با انواع سبک های کلاسیک و مدرن روبرو می شوید. تولید کننده میز اداری کلاسیک از متریال منبت کاری شده چوب برای ساخت میز اداری خاص و مجلل استفاده می کند. اینکار موجب شده تا میزهای اداری کلاسیک به یک عنصر تزئینی و فاخر تبدیل شده و بر ذهن مشتری و بیننده تأثیر مثبتی بگذارند

نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری.

سایر مبلمان ها همچون صندلی های استاندارد نیز شرایط مناسبی برای نشستن ایجاد می کنند. همچنین دارای بافت و سبک مشخصی بوده و علاوه بر زیبایی، از ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند. در یک نگاه کلی می توان گفت خرید مبلمان های استاندارد شانس بهبود کیفیت فضا را به مراتب افزایش می دهد و تأثیر مثبتی بر ذهن کارمندان و مشتریان می گذارد.

از یک سبک مبلمان اداری پیروی کنید

برای اینکه مبلمان اداری شما به خوبی با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کند، لازم است از سبک حاکم بر دکوراسیون محیط پیروی کند. برای مثال اگر سبک موجود در دفتر کاری شما از نوع کلاسیک است، انتخاب انواع مبلمان های کلاسیک برای تجهیز محیط اداری بهترین گزینه است.

ترکیب غیر ماهرانه سبک های مختلف همچون مدرن و کلاسیک، نه تنها دکوراسیون خاص و متمایزی نمی سازد، بلکه موجب به هم خوردن دکوراسیون و شلوغی بیش از حد فضا نیز می شود. پس در انتخاب سبک از یک الگوی ثابت پیروی کنید و المان های موجود در آن را در مبلمان های اداری بنشانید.

در صورتی که محیط اداری شما فاقد یک سبک معماری مشخص است، می توانید از مبلمان های اداری برای خلق یک سبک خاص استفاده کنید. در این صورت دست شما برای انتخاب سبک باز خواهد بود. شما می توانید با مراجعه به سایت faramin.com سبک های مختلفی از مبلمان های اداری را ببینید. شرکت فرامین از موفق ترین برندهای ایرانی در حوزه طراحی و ساخت مبلمان اداری است که تمام سلیقه ها را پوشش می دهد.

نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری

یک هارمونی زیبا از طرح و رنگ مبلمان اداری بسازید

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، مهم ترین نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری، هویت بخشی آن است. انجام اینکار به عهده ویژگی های ظاهری مبلمان اعم از رنگ و طرح آن است. به همین خاطر است که همواره توصیه می کنیم طرح، رنگ و حتی متریال مبلمان های مختلف را در هماهنگی با یکدیگر انتخاب کنید.

برای انجام اینکار لازم است سبک مبلمان را نیز مورد توجه قرار دهید. همانطور که گفته شد، مبلمان های اداری بر اساس دو سبک مدرن و کلاسیک ساخته می شوند. سبک های کلاسیک از هارمونی رنگ گرم و تیره و سبک مدرن از پالت رنگی شاد و یا خنثی استفاده می کند.

طرح های کلاسیک نیز به مراتب از طرح های مدرن کار شده تر و شلوغ ترند. به خاطر داشته باشید استفاده از یک طرح سازمانی و یک تونالیته رنگی ثابت نه تنها جلوه محیط را بهبود می بخشد، بلکه به تقویت روحیه کارمندان نیز کمک شایانی می کند.

سخن پایانی

نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری، بسیار پررنگ است. با یک ست مبلمان اداری اعم از میز و صندلی های اداری می توان عملکردی متفاوت در فضاهای مختلف ایجاد نمود. همچنین می توان به کمک مبلمان های استاندارد و زیبا، فضاهای معمولی و فاقد دکوراسیون را به یک محیط زیبا، جذاب و کارآ تبدیل کرد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس