کد خبر 1420213
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۵
نوشیدن آب

اندام‌های بدن برای اینکه بتوانند وظایف خود را انجام دهند به آب نیاز دارند.

به گزارش مشرق،متخصصان سلامت می‌گویند که آب به عنوان یک مایع حیاتی برای بدن، فواید بی شماری از جمله کاهش اثرات پیری به همراه دارد.

نیتی بیتل دکتر و محقق متخصص تغذیه، می‌گوید که بین نوشیدن آب و پیری رابطه قوی وجود دارد. این محقق گفته است که بدن تقریباً از همه جنبه‌ها به آب نیاز دارد، زیرا برای عملکرد سلول ها، انعطاف پذیری عضلات و پمپاژ خون ضروری است.

نوشیدن آب به حفظ شادابی پوست انسان کمک می‌کند و همچنین سلامتی را از بسیاری از اختلالات مانند افزایش وزن و سوء هاضمه، سپس خشکی دهان که باعث سخت شدن صحبت کردن، بلع غذا و حتی تنفس می‌شود حفظ می‌کند.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، میزان آبی که آمریکایی‌ها می‌نوشند با افزایش سن کاهش می‌یابد.

این ارقام می‌افزاید که آب ۵۷ درصد از کل نوشیدنی‌های مصرف شده توسط بزرگسالان ۲۰ تا ۳۹ ساله را تشکیل می‌دهد. کارشناسان توضیح داده اند که با افزایش سن، تشنگی فرد کمتر می‌شود، اما این بدان معنا نیست که نیازی به نوشیدن کافی ندارد.

کم آبی و کمبود آب آشامیدنی گاهی باعث ایجاد دردسر در سالمندان می‌شود، اما این موضوع مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اعتقاد بر این است که احساس خستگی و درد ناشی از عوارض جانبی برخی داروها است نه به دلیل اینکه آب کافی ننوشیده ایم.

متخصصان توصیه می‌کنند که هر از گاهی به طور مداوم آب بنوشید و برای تامین نیاز بدن تا احساس تشنگی منتظر نمانید.

منبع: اسکای نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    7 2
    در طب اسلامی/سنتی نوشیدن زیاد آب خوب نیست
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      0 0
      چیزی به اسم طب اسلامی نداریم... ابن سینا اگر امروز بود قطعا علم جدید را مطالعه میکرد!
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      0 0
      در طب متداول هم خوب نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس