احتمال وقوع درگیری جهانی روسیه و چین با غرب وجود دارد

رئیس‌ جمهور صربستان امروز اعلام کرد: احتمال وقوع درگیری جهانی روسیه و چین با غرب طی یک یا ۲ ماه دیگر وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه دی تی تی نِت، «الکساندر ووچیچ» رئیس‌ جمهور صربستان امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که «یک یا ۲ ماه دیگر» ممکن است «درگیری بزرگ جهانی» بین روسیه و چین از یک سو و قدرت‌ های غربی از سوی دیگر آغاز شود.

به دنبال اعلام بسیج گسترده نیروها از سوی روسیه، «سرگئی مارکوف» (Sergei Markov) مشاور سابق «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم پیشتر با تهدید انگلیس به سلاح اتمی، به بی بی سی اعلام کرد: شهرهای شما هدف قرار می‌گیرد. ولادیمیر پوتین گفت که آماده استفاده از سلاح‌های اتمی علیه کشورهای غربی، از جمله انگلیس است. شهرهای شما هدف قرار خواهند گرفت.

«سرگئی مارکوف» با مقصر دانستن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق انگلیس و «لیز تراس» نخست وزیر کنونی این کشور، اضافه کرد: اوکراینی‌ها برادران ما هستند، اما اوکراین توسط کشورهای غربی اشغال شده است و این کشورهای غربی هستند که با استفاده از سربازان اوکراینی به عنوان برده، علیه ارتش روسیه می‌جنگند.

مشاور سابق «ولادیمیر پوتین» اضافه کرد: روسیه نمی‌خواهد همه مردم دنیا کشته شوند، اما آنچه روسیه می‌خواهد حل این جنگ با کشورهای غربی است که علیه مسکو در خاک اوکراین در جریان دارد و کشورهای غربی در واقع آن را اشغال کرده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز اعلام کرد که «فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» را امضا خواهد کرد.

وی در این‌ باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم‌گیری‌ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده‌اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در فدراسیون روسیه بسیار ضروری می‌دانم. شهروندانی که در دوره بسیج عمومی به ارتش ملحق می‌شوند، از شرایط و خدمات و ضمانت‌های اجتماعی نیروهای قراردادی برخوردار می‌شوند و در این عین حال قرارداد نیروهای نظامی تا پایان بسیج عمومی تمدید خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 6
    چنین چیزی نیست در اجلاس شانگهای چین و هند از عملکرد با شدت زیاد پوتین انتقاد کردن
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
      0 0
      اون جا بوده
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 6
    پوتین قبل از مرگ باید این کار را کند وقتی بمیره کاملا تجزیه میشود مثل دوره گوباچف
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    6 1
    به زودی وارد رویا رویی با ناتو خواهیم شد لطفا بسیج داوطلبان از کشورهای شانگهای را زودتر کلید زده و سازماندهی کنید و آموزش بدهید تا حد اقل ۲۰۰ میلیون بسیجی آماده رزم در تمام جبهه ها پای کار باشند
    • Nader IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
      0 0
      شیشه کشیدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس