کد خبر 1419985
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
پیجک انگلیسی

گیاه پیچک انگلیسی گیاهی است که در اکثر فصل ها سبز است و رشد خوبی دارد، اگر میخواهید این گیاه را در منزل نگهداری کنید باید روش های مراقبت از این گیاه را بدانید.

به گزارش مشرق، پیچک انگلیسی گیاهی است که اکثر اوقات می‌ توانید آن را سبز و پر طراوت بیابید. این گیاه به صورت افقی رشد می کند و می تواند به ۲۰ سانتی‌متر هم برسد و شما می توانید با استفاده از آن؛ خانه خود را تزیین کنید؛ اما قطعاً گیاه پیچک انگلیسی هم؛ مانند هر گیاهِ دیگری نیاز به رعایت بعضی از نکات خاص برای مراقبت دارد که در این قسمت به شما معرفی می کنیم.


نور مورد نیاز گیاه

این گیاه در مکان هایی خوب رشد می کند که نور جانبی یا نور کامل به آن برسد. توانایی رشد در محیط پر نور توسط این گیاه بسیار بالا است. البته که بعضی ها این گیاه را زیر درخت هم می کارند که باعث می‌ شود نور از لابلای شاخه های درختان به آن برسد که در چنین حالتی هم گیاه دوام می آورد.‌ اگر می خواهید این گیاه را داخل محیط خانه پرورش دهید، حتماً باید نور غیر مستقیم در فصل تابستان و نور مستقیم در فصل زمستان به آن برسد.
خاک

خاکی که برای این گیاه استفاده می‌ کنید، باید زهکشی عالی داشته باشد. این گیاه در خاک ضعیف هم دوام می آورد اما باید بیشتر از آن مراقبت کنید. سطح ph خاک باید بالا باشد. خاک غلیظ که از کود زیادی تشکیل شده و مرطوب باشد، برای نواحی خشک مناسب است و این گیاه می‌ تواند در چنین حالتی رشد خوبی پیدا کند. این گیاه در محیط داخل منزل باید ترکیبی از خاک گلدان داشته باشد که زهکشی آن به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.
آب

وقتی که می خواهید به گیاه پیچک آب بدهید، همیشه باید خاک را چک کنید. معمولاً این گیاه ترجیح می دهد که کمی خشک شود و بعد آب بخورد. گیاه پیچک انگلیسی در محیط داخل خانه و بیرون از منزل هم تمایل دارد که مرطوب بماند اما باید مراقب باشید که خاک خیلی آب نخورد و حالت گِل و خیسی نداشته باشد. همچنین خاک باید زهکشی مناسبی داشته باشد و آب هرگز نباید روی خاک باقی بماند و حتماً باید به داخل برود.
رطوبت و دما

گیاه پیچک انگلیسی در دمای بین ۴۵ تا ۸۰ درجه فارنهایت رشد خوبی دارد. برگ های آن اگر در معرض دمای ثابت و مناسب قرار بگیرند و رطوبت کافی هم داشته باشند، سبز پر رنگ می‌ شوند که یک رنگ کاملاً بانشاط است و نشان می دهد که گیاه حالش خوب است. این گیاه اصلا سرمای زمستان، باد های خنک و گرمای بالای تابستان را دوست ندارد؛ بنابراین باید یک دمای متعادل برایش فراهم کنید. بهتر است که اگر این گیاه را داخل منزل نگه می دارید، شب ها کمی محیط را خنک کنید که معمولاً دمای زیر ۶۰ درجه فارنهایت برایش مناسب است.
کود دهی

گیاه پیچک انگلیسی در فصل بهار و در فصل تابستان هر دو هفته یکبار باید کود بخورد. غلظت کود آن باید ۲۰_۲۰_۲۰ باشد. اگر گیاه در شرایط استرس زا است و به تازگی جایش را تغییر داده اید، بهتر است که فعلاً به آن کود ندهید. شرایط استرس زا شامل محیط خیلی گرم، خیلی سرد، خاک خیلی خشک یا متوقف شدن تولید برگ ها نیز می شود.
هرس

برای هرس کردن گیاه دقت کنید که قیچی مخصوص شما کاملاً تمیز باشد. این کار را در فصل بهار انجام دهید تا بتوانید شاخ و برگ های گیاه را مدیریت کنید؛ بهتر است که نوک گیاه را بچینید و خیلی عمیق این کار را انجام ندهید.
قلمه زدن

می توانید با همان شاخ و برگ هایی که بریده اید، از طریق برش ساقه قلمه زنی را انجام دهید تا یک گیاه پیچک جدید داشته باشید؛ به شرطی که ساقه‌ های گیاه سالم باشند و ۱۰ الی ۱۲ سانت طول داشته باشند. سپس می توانید آن ها را داخل آب بگذارید و صبر کنید تا ریشه بزنند. بعد؛ ساقه ها را داخل یک گلدان یا داخل خاک باغچه کنید و شاهد رویش آن ها باشید. همچنین می توانید ساقه های ریشه دار را هم برش دهید و داخل خاک بگذارید.
تعویض گلدان

بعضی از باغبان ها گیاهان پیچک انگلیسی را داخل گلدان های آویز و سبد ها قرار می دهند که باعث می شود گیاهان به سمت پایین رشد کنند و فضا را زیباتر کنند؛ اما شما می توانید از انواع گلدان ها برای آن ها استفاده کنید. معمولا گیاه پیچک انگلیسی که سایز کوچکی داشته باشد را یک بار در سال تعویض گلدان می‌ کنند اما اگر گیاه شما بزرگتر شده، شاید هر دو سال یکبار نیاز به انجام این کار داشته باشید. خاک جدید که در گلدان تازه قرار می‌ گیرد؛ باید به اندازه کافی مواد مغذی داشته باشد.
حشرات و آفات گیاهی

گیاه پیچک انگلیسی معمولاً در معرض حمله عنکبوت و شته قرار می گیرد که هر دو تمایل زیادی به این گیاه دارند. بهتر است روغن نیم یا مواد ضد آفت مخصوص گیاهان را خریداری کنید تا این حشرات و آفات را از آن ها دور کنید. در غیر این صورت به گیاه آسیب وارد می کند.

این گیاه زیبا نیز مثل هر گیاه دیگری، مشکلاتی دارد که شامل:
قهوه ای شدن برگ ها

قهوه ای شدن برگ ها دو موضوع را نشان می‌ دهد:اگر برگ ها قهوه ای شدند و بعد ریختند، یعنی به گیاه زیاد آب دادید و احتمالا ریشه آن دچار مشکل شده و نمی‌ تواند مواد مغذی و آب را به برگ ها برساند؛ اما اگر برگ ها قهوه ای شدند و بعد حالت پژمرده یا خیلی خشک پیدا کردند، یعنی بسیار کم آب داده اید.
زرد شدن برگ ها

زرد شدن برگ ها نشان دهنده آب زیاد یا آب کم است. بهتر است که یک بار در هفته به گیاه آب دهید و اگر احساس کردید که در طول یک هفته خاک خشک شده، باز هم ادامه دهید و در غیر اینصورت بیش از حد این کار را نکنید.
خلوت شدن گیاه

اگر احساس می کنید که گیاه تان خلوت است و خیلی شاخ و برگ ندارد؛ احتمالاً دلیلش این است که نور کافی به آن نمی‌ رسد. درست است که این گیاه به نور کامل و مستقیم نیاز ندارد اما محیطی که در آن قرار می‌ گیرد باید دارای نور غیرمستقیم و روشن باشد.
حشرات

محیط گرم و خشک می تواند محلی برای رفت ‌و آمد حشرات باشد. پس باید هر طور که شده حشرات را از آن جا دور کنید یا این که جای گیاه تان را عوض کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس