1

رضا کیانیان: اپوزیسیون خارج از کشور معتقد به دوقطبی کردن نیروهای داخلی هستند. اپوزیسیون خارج نشین دیکتاتور هستند، باید فضای آزادی را به وجود بیاوریم که در آن‌ها میلیون‌ها قطب وجود دارد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که گزارشی از آخرین تحولات برجامی؛ حکم رهبر انقلاب درباره مجمع تشخیص مصلحت و انتقاد نمایندگان مجلس از کیفیت نازل خودروهای داخل در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

چهار روز پس از فوت جنجالی مهسا امینی همچنان روزنامه‌های مختلف به تحلیل این سوژه خبری می‌پردازند.

روزنامه «هم‌میهن» در شماره امروز خود با تیتر «اعتراضات و انحرافات» به جریان شناسی تجمعات خیابانی و دانشجویی روزهای اخیر پرداخته و نوشته است:

تندروهای داخل حکومت دوست دارند این اعتراضات را به براندازان بچسبانند که قطعاً شعارهایی در تأیید این ادعا هم داده می‌شود. ممکن است براندازان هم به این جمعیت بپیوندند اما خیلی از افراد حاضر در این تجمعات اعتراضات و مطالبه مشخص درباره موضوعات ازجمله همین رویداد مرگ مهسا و گشت ارشاد دارند ولی خواهان تغییر کلیت نیستند.

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز به این روزنامه گفته است:

 موضوع سبک زندگی و اجبار تحمیل سطح زندگی در میان طبقات مختلف اجتماعی، چه مرفه، چه میانی و چه فرودست، تفاوت دارد؛ اما به‌هرحال این خواسته در همه طبقات وجود دارد. حالا ممکن است مرفهین یک‌جور اعتراض کنند و طبقه متوسط و ضعیف، یک‌جور دیگر دست به اعتراض بزنند. همچنین اولویت‌ها برای اعتراض کردن متفاوت است.

افشاگری یک سلبریتی علیه اپوزیسیون: آن‌ها دیکتاتور هستند!/ پیام رئیسی به مکرون چه بود؟

روزنامه سازندگی نیز جلد امروز خود را به گفتگویی پیرامون گشت ارشاد با رضا کیانیان اختصاص داده است.

این سلبریتی سینمایی در این مصاحبه می‌گوید:

اگر همان روز فرمانده گشت ارشاد استعفا می‌کرد خیلی از اتفاقات نمی‌افتاد. او می‌پرسد: با این روش گشت ارشاد در این سال‌ها چند نفر باحجاب شدند، چند نفر بی‌حجاب شدند؟ کیانیان در ادامه می‌گوید: مسائل را می‌توان با گفت‌وگو حل کرد اما وقتی یکی می‌آید و مردم را خس و خاشاک می‌خواند، چه جایی برای گفت‌وگو باقی می‌ماند.

کیانیان در ادامه با افشاگری علیه فضای اپوزیسیون گفته است که من به سهم خودم تلاش می‌کنم جامعه را از دوقطبی بودن خارج کنم، برخی مدیران ما می‌خواهند فضای دوقطبی را تقویت کنند و جایی برای گفت‌وگو باقی نمی‌گذارند، اپوزیسیون خارج از کشور معتقد به دوقطبی کردن نیروهای داخلی هستند. اپوزیسیون خارج نشین دیکتاتور هستند، باید فضای آزادی را به وجود بیاوریم که در آن‌ها میلیون‌ها قطب وجود دارد.

افشاگری یک سلبریتی علیه اپوزیسیون: آن‌ها دیکتاتور هستند!/ پیام رئیسی به مکرون چه بود؟

روزنامه جام جم نیز به تحلیل اغتشاشات اخیر پرداخته و می‌نویسد:

مهسا امینی، نامی که دیگر فقط یک اسم نیست و به‌نوعی می‌توان آن به‌عنوان رمز یک عملیات سوخته دانست که شاید بر اساس برخی بی‌تدبیری‌ها و کمک و همراهی بعضی جریانات داخلی سعی در احیای خود دارد. عملیاتی از جنس پروژه‌های افرادی نظیر تاج‌زاده، حجاریان، علوی‌تبار که معتقد بودند اصلاحات خون می‌خواهد و در جریان فتنه سال ۸۸ در جهت تحقق این هدف از هیچ اقدامی برای رسیدن به این خواست خود کوتاهی نکردند.

در ادامه این گزارش آمده است:

پروژه ندا آقا سلطان در جریان پرونده کشته‌سازی آن سال‌ها شباهت زیادی با آشوب‌های این روزها دارد با این تفاوت که آنجا کشتند و اینجا تلاش می‌کنند نظام را مظلومانه قربانی حادثه تلخی کنند که ریشه آن‌هم در نگاه ابزاری خودشان به زنان سرزمینم بوده و هست، وگرنه که بر همگان آشکار است حامیان قاتل میترا استاد هیچ‌وقت نمی‌توانند امروز برای دختری که با هزاران آرزو چشم برجهان بسته است مرثیه‌سرایی کنند.

افشاگری یک سلبریتی علیه اپوزیسیون: آن‌ها دیکتاتور هستند!/ پیام رئیسی به مکرون چه بود؟

روزنامه وطن امروز نیز گزارشی با عنوان «از دروغ مجازی تا اغتشاش خیابانی» تیتر یک کرده و نوشته است:

در پی فوت مهسا امینی، چهره‌ها و رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب که مدت‌هاست در حوزه سیاسی کشور بلا موضوع شده‌اند، همراه با جریان ضدانقلاب خارج نشین خط دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی را در پیش گرفتند که نتیجه‌ای جز انحراف و جریحه‌دار شدن کاذب افکار عمومی و همچنین اهانت به ارزش‌ها و هنجارهای انقلاب اسلامی نداشت. بلافاصله پس از فوت مهسا امینی، رسانه‌های ضد ایرانی که عمدتاً از پول نفت سعودی‌ها ارتزاق می‌کنند با طرح این شایعه که ضرب و شتم مرحومه امینی از سوی نیروهای انتظامی باعث ضربه‌مغزی و درنهایت منجر به مرگ او شده است، درصدد موج‌سواری بر خون امینی برآمدند.

افشاگری یک سلبریتی علیه اپوزیسیون: آن‌ها دیکتاتور هستند!/ پیام رئیسی به مکرون چه بود؟

روزنامه کیهان نیز آشوب‌های اخیر را انتقام‌گیری دشمن از حماسه اربعین تلقی می‌کند و در گزارشی که امروز تیتر یک کرده، می‌نویسد:

 در شرایطی که در داخل هم مردم و هم مسئولان بر ضرورت رسیدگی دقیق و موشکافانه به این پرونده تاکید دارند، طبق معمول طیف مدعی اصلاحات همسو و هماهنگ با رسانه‌های معاند و ضدانقلاب که همواره در کمین اتفاقات تلخ و ناگوار کشور نشسته‌اند تا از آن مستمسکی برای سوءاستفاده و عقده‌گشایی علیه نظام جمهوری اسلامی بسازند.

کیهان در ادامه این گزارش نوشته است:

 مدعیان اصلاحات که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با اعلام اسم رمز «تقلب» از سوی نامزد شکست‌خورده، اعتراضاتی را آغاز کردند که رفته‌رفته فضای سیاسی اجتماعی کشور را با فتنه‌ای پیچیده مواجه؛ و همه دشمنان خارجی و معارضان داخلی را امیدوار به براندازی نظام جمهوری اسلامی کرده بود، این بار نیز با همان شیوه و با اسم رمز «گشت ارشاد» و با همکاری و هم‌پوشانی رسانه‌های معاند و ضدانقلاب هجمه علیه نظام را آغاز کرده و بار دیگر پرده نفاقشان برافتاد.

افشاگری یک سلبریتی علیه اپوزیسیون: آن‌ها دیکتاتور هستند!/ پیام رئیسی به مکرون چه بود؟

ترافیک دیپلماتیک در نیویورک

روزنامه ایران رایزنی رئیسی و مکرون را عکس یک کرده و با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی در اولین روز حضور خود در مقر سازمان با رئیس‌جمهور فرانسه، پاکستان، بولیوی و رئیس شورای اروپا دیدار و همچنین در اجلاس یونسکو سخنرانی کرد نوشته است:

 نکته‌ای که تا اینجای کار موردتوجه رسانه‌ها قرارگرفته است، ترکیب هیئت همراه رئیس‌جمهور در نخستین سفر به مقرر سازمان ملل در نیویورک است. برخلاف رویه‌های سابق، جمعی اندک اما تأثیرگذار در حوزه سیاست خارجی و بین‌الملل رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

افشاگری یک سلبریتی علیه اپوزیسیون: آن‌ها دیکتاتور هستند!/ پیام رئیسی به مکرون چه بود؟

ایران می‌نویسد:

 حضور علی باقری، رئیس هیئت دیپلماتیک مذاکرات وین در هیئت بلندپایه ایران در نیویورک از پیگیری روند مذاکرات در گردهمایی جهانی سازمان ملل متحد حکایت دارد. در همین راستا باقری روز گذشته با «انریکه مورا»، مسئول اروپایی هماهنگ کننده مذاکرات دیدار و درباره آخرین تحولات گفت‌وگو کرد. رئیس هیأت مذاکره کننده کشورمان پیش از آن اعلام کرده بود که این ملاقات با در نظر گرفتن پیام‌های دریافتی از آژانس بین‌المللی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    22 5
    رضا کیانیان یک بازیگره بعد روزنامه افسادطلب چپ و راست باهاش مصاحبه میکنه( بار اولش نیست با این روزنامه مصاحبه میکنه و نظر کارشناسانه میده !!) بهتره به این سوال هم جواب میداد که چرا حرف احمدی نزاد در مورد خس و خاشاک رو نمیتونه فراموش کنه اما در مورد توهین های شیخ فریدون به منتقدین مثل برید به جهنم ورشکسته بی شناسنامه و اینها لالمونی گرفته ؟؟؟
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      8 3
      دلم واسه زنان و دختران ناآگاه مملکتم میسوزه که بهشون آدرس غلط داده شده و فکر میکنند مساله حجاب و گشت ارشاد اولویته. ی نگاه به سن این معترض های خیابونی بندازین دهه هشتادی و جوگیر. بذار به سن ما برسن تا بفهمن مشکل اصلی یک خانوم داشتن حجاب نیست. والا ما حاضریم حجاب داشته باشیم ولی بتونیم ازدواج کنیم مادر بشیم درآمد داشته باشیم محل مناسب برای تفریح و ورزش داشته باشیمو..
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      9 2
      حجاب مانع چه چیزی است؟ آیا تا حالا فکر کرده اید؟ زنان ایران با حجاب خود تا بالاترین مراتب ؛ تحصیلات دانشگاهی ؛ ورزشی ؛ اجتماعی و .... به دست آورده اند. پس حجاب مانع چه چیزی است؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      9 3
      حجاب واکسن است. واکسن برای ایمن سازی بانوان در برابر افراد هرزه. واکسن برای اینکه دیگران به زن بعنوان کالای جنسی نگاه نکنند.واکسن برای اینکه خود زن نیز به خودش بعنوان کالای جنسی نگاه نکند و دنبال اعتلای شخصیت انسانی خود باشد. حجاب واکسن است.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      2 2
      خس و خاشاک دروغه
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 1
    خنده ماجرا
  • Hesam IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    14 4
    اول جناب کیانیان واسه حمایت از حسن دزده عذر خواهی کن بعد ...خس و خاشاک به شماها گفت احمدی نژاد
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    14 2
    خوب بود کرباسچی یه خاطره از حضور اکبرپونز در خیابان ها و خاتمی در وزارت ارشاد در مناظره بگه!
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    14 1
    جریان تحریف اگر شرف دارد به مردم بگوید اولین کسانی که در دهه شصت با جوانان برخورد خشن داشتند و پونز در پیشانی جوانان فرو می‌کردند، از همین افسادطلبان امروزی بودن
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    14 4
    برای امثال علی کریمی یا مهران مدیری و... بوی کباب به مشام خورده در حالی که خر داغ می کنند...
  • سامان IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    15 5
    مهران مدیری هم به حمایت از اغتششاشگران پرداخته و صدا و سیما رو تحریم کرده بعد کلی مفت خوری
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      4 7
      این کفتارها را باید برای همیشه ممنوع کار شوند و کسی هم نیست دوبله که هست دوبله کنند
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      6 2
      سریال در حاشیه پایان عمر حرفه ای مهران مدیری بود و برای بقا رو اورده بود به شو و مسابقات تلوزیونی. او دیگه تموم شده و خداحافظیش حلوای ریخته ایست که خرج معرکه گیری دشمنان این مردم میشه
  • علی IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    10 15
    شما رسانه های ملی دروغگو هستید و هرچه بیشتر دروغ میگید اوضاع بدتر میشه
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      5 0
      تا حالا مافیا بازی کردی؟ تو این دوره زمونه و تو این فضای مجازی خیلی باید مافیا باز ماهری باشی تا بفهمی کی شهرونده و کی ممافیاست داره خودش رو به دروغ شهروند جلوه میده. جلسه شبانه داره از اونور اب به مافیا خط میده.
  • محفوظ IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    12 7
    نفرین بر آشوب طلبانی که نظم و امنیت و قانون را نشانه گرفته ان
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    5 10
    پیام رییسی به مکرون خخخخخخخخخخخخخخخ
    • میثم IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      1 4
      خنده داره بی خاصیت ؟
    • FR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      2 3
      تا وقتی کاسه لیسان غرب فکر کنند همیشه باید امثال مکرون ها به ایران پیام بدهند همینطور در حماقت خود باقی میمانند با چه کسانی هموطن شده ایم !
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    3 3
    پیام رییسی به مکرون ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    4 2
    خود مسئله فوت آن زن اینقدر مهم نبود که این گستاخان از آن ماهی گیری می کنند و در رسانه و.. دروغ هم نشر می‌دهند هیچ آشوب هم درست می کنند اگر خیلی دنبال اشک ریختن هستید امروز خبر آمده آن زن مردم را چادر کشیدن و می خواستند آبرویش را بریزند اشک بریزید
  • ناصر IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    2 1
    رییسی هم مثل احمدی نژادازسوال کننده سوال میکنه جوابی درکارنیست بهترین سیاست مقابل غرب
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    3 3
    هیچ اتفاقی نمی افته..فقط منافقین داخلی رسوا میشن
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    3 2
    حکومت از آن ملت شهید پرور هست
  • ارش IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    2 3
    سلبریتی ها خودشوم مفسد هستند .مثل فوتبالیستها که همگی نمیرن دنبال توپ و هزارن دلار به جیب بزنن .
  • FR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    2 4
    خود این کیانیان از نوع درجه یک منافق ست
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    3 2
    یادمان باشد که مبارزه با قانون را همان کرباسچی هایی تبدیل به افتخار کردند که در 1377 بعد از دستگیریشان، دانشگاه تهران وارد اعتصاب شد و اولی بار اغتشاش بزرگی در کوی دانشگاه در دفاع از آقای اختلاسگر رخ داد. او را امیرکبیر ثانی نامیدند و خاتمی لعنت الله علیه هم 8 ساعت برایش جلسه اضطراری دولت را نشکیل و با زور و فشار قاضی پرونده او را هم عوض کرد! که الان می دانیم قاضی دوم چه کاره است. به هر حال کسی هم نپرسید دلیل دفاع دانشجویان روشنفکر از اختلاسگر برای چه بود و اگر هم دزدی هایش مال زمان هاشمی بود پس چرا خاتمی آنطور وحشت زده شده بود. اینکه همانها الان به قانون دیگری مانند حجاب حمله کنند جای تعحب ندارد. فساد مالی و مال حرام البته بی غیرتی و فساد اخلاقی می آورد.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 0
    شما باید یک سری قوانین مربوط به حقوق بشر و آزادی های فردی را بپزیرید اما از سیاست ابھا م و بازدارندگی هسته‌ای کوتاه نیایید
  • DE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    0 1
    تقریبا همه کسانی در اعتراضات شرکت کردند، به فوت آن دختر و نحوه فوتش معترضند، اما معترضان به سه گروه کلی میتوان تحلیل کرد: 1- گروه مطابات مدنی، عمئتا از طبقات متوسط به بالا هستند، چه بسا برخی جوانان و افراد ثروتمند باشند، اینها مدتی کوتاه معترض میشوند و بعد با وخیم شدن اوضاع میروند، چرا که اساس بسیاری از آنها کمابیش از خان نعمت جمهوری اسلامی ارتزاق دارند و چندان هم از آشوب و انقلاب و براندازی حمایت نکنند. 2- گروه معاندان و براندازان و تجزیه طلبان قومی، اینها به شدت دنبال افزایش آشوب هستند و هر چه بتوانند خسارات مادی و معنوی به جمهوری اسلامی بزنند، اینها اعتراضات ادامه میدهند تا حتی براندازی! فقط تنها چیزی میتواند مانعشان باشد، مدیریت نیورهیا امنیتی نظام و آیا گروه سوم همچنان در میدان هستند یا نه؟! نقش گروه سوم، تایین کننده برای گروه دوم است. 3- این گروه را مردم عادی و لایه های خاکستری
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    1 1
    بیانیه منفعلانه است به نسبتی که انتظار داشتیم
  • امیر IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 1
    سلام به دوستان گرامی در خبرگزاری مشرق و دیگر بزرگواران خانواده ایرانی . بیاد دارید که سه یا چهار هفته پیش با پیامک در مورد خبیث که چهره شوم خود را آشکار کرد چه نوشتم .ع ل ی ک ر ی می یا همان کرمویی . اینک او با برنامه ریزی از پیش تعیین شده پرید تو بغل قبیله نشین های جنوب خلیج همیشه فارس . و هدایت و تامین مالی این اراذل و اوباش اجاره‌ای توسط ابن لجن مال انجام میشه . بر مسئولان نظام است تا فرصت فرار از قبیله نشین های شوم به اروپای وحشی پیدا نکرده او را به کشور بازگردانید تا بسیاری از دست نشاندگان داخلی هم انشاءالله رونمایی بشه البته بی سر و صدا .
  • فاطمه IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    خواهشاً اینبار به خواست ملت با سلبریتی ها و اصلاح طلبان آشوبگر بشدت برخورد شود .بایدانتقام این همه ناهنجاری را ازاین اغتشاشگران بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس