کد خبر 1419901
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
خط متروی پرند، همچنان درگیرودار تامین منابع مالی مورد نیاز

روند تامین منابع مالی پروژه تکمیل و راه‌اندازی خط متروی تهران -پرند همچنان از سرعت مناسبی برخوردار نیست و تناسبی با عزم مدیران ارشد ذیربط مبنی بر افتتاح پروژه تا پایان سال جاری ندارد.

به گزارش مشرق، علیرغم تکرار وعده‌های متعدد مبنی بر واگذاری ۲۵ هکتار زمین از اراضی شهر جدید پرند به پیمانکار برای ساخت و تحویل خط مترو از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند؛ اما هنوز در عمل هیچ یک از قطعات دسته بندی شده واگذار نشده است و همین امر فرآیند سفارش خرید، تهیه و آماده سازی، بارگیری تجهیزات و حمل آن به محل پروژه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همان‌طور که پیشتر و بارها اعلام شده است، روند تکمیل و راه اندازی خط متروی شهر جدید پرند به حداقل ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد تا بتوان ضمن اتمام نازک کاری ایستگاه و انجام عملیات ساخت و سازی باقی‌مانده آن، تجهیزات لازم برای راه اندازی ایمن خط را خریداری و در موعد مقرر نصب کرد. با این حال به نظر می ‌رسد طی روند فرسایشی امور اداری واگذاری قطعات زمین‌ها، باعث تاخیر در تامین تجهیزات مورد نیاز شده و بهره‌برداری از پروژه تا پایان سال جاری را با اما و اگرهای جدی مواجه سازد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علیرغم تمام مشکلات موجود بر سر راه تامین منابع مالی پروژه خط متروی تهران-پرند، مرحله نصب پله‌های ‌برقی ایستگاه به اتمام رسیده و عملیات نازک کاری ایستگاه از مرز ۹۰ درصد فراتر رفته است. همچنین ریل‌گذاری مسیر برگشت این خط نیز در حال انجام بوده و تامین قطعات لازم به منظور تداوم بدون وقفه این عملیات پیگیری می ‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس