کد خبر 1419635
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
تانک

با ادامه کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین، اسلوونی اعلام کرد که ۲۸ فروند تانک در اختیار نیروهای مسلح اوکراینی قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق، به رغم هشدارهای مسکو به واشنگتن و متحدانش درباره تداوم حمایت‌های همه‌جانبه از کی‌یف، دولت اسلوونی از ارسال تانک‌های نظامی به اوکراین خبر داد.

منابع رسانه‌ای از «لیوبلیانا» پایتخت اسلوونی خبر دادند، دولت این کشور ۲۸ فروند تانک «تی-۵۵» به ارتش اوکراین خواهد داد.

طبق بیانیه دولت اسلوونی، «در راستای همدردی با مردم اوکراین» نخست‌وزیر این کشور و اولاف شولتز صدراعظم آلمان توافق کردند که در ازای ارسال ۲۸ تانک به اوکراین، اسلوونی ۴۰ فروند تجهیزات ترابری نظامی از آلمان دریافت خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، رابرت گولوب نخست‌وزیر اسلوونی و اولاف شولز، صدراعظم آلمان با هم گفت‌وگوی تلفنی داشتند.

به نظر برخی روزنامه‌های محلی در اسلوونی، وزیر دفاع این کشور گزارش دادند که اسلوونی پیشتر ۳۵ ماشین جنگی پیاده نظام به اوکراین داده است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس، از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین حمایت‌های همه جانبه مالی، سیاسی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش از این درباره تامین سلاح از سوی غرب به اوکراین هشدار داد. این مقام ارشد مسکو روز یکشنبه تاکید کرده بود، تامین موشک‌های دوربرد و سیستم‌های راکتی توسط غرب به اوکراین، آنها را شریک جنایت ارتش اوکراین علیه غیرنظامیان می‌کند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    روسیه بایستی مجلس و مقررئیس جمهور و دولت اوکراین رو با خاک یکسان میکرد و به این ترتیب زلنسکی و دولتش رو با چراغ موشی به زیر زمین میفرستاد و مانع سفر سیاستمداران غربی به اوکراین میشد . ولی گویا روسها زیادی محافظه کار هستند و همین باعث طولانی شدن جنگ شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس