به گزارش مشرق؛ مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه عکس نماز شهیدان با عنوان سرالصلوه شهدا و تجلیل از خانواده های شهدای محراب و موذن با حضور ریاست بنیاد شهید در موزه مرکزی شهدا برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: سخن گفتن از شهیدی که در محراب شهید شده و از موذنین که در قیامت گردنشان از همه فراتر است، خیلی سخت است.

قاضی زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید نیز در این مراسم گفت: رهبری فرمودند باید به دامنه زندگی شهدا هم پرداخت، یعنی چگونه به این مقام رسیدند که لازمه اش دقت در زندگی و خلوت های شهداست.

وی افزود: ما امروز به صورت نمادین از چهره‌های برجسته این عرصه تجلیل می کنیم، مثل شهدای موذن که خودشان را به عرصه نبرد رساندند تا آن چیزی که در اذان می‌گویند را تجربه کنند و به فلاح برسند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگردان تصریح کرد: بیایید به پشت سر نگاه کنیم. ملت ایران یادشان نرود که چه زحماتی کشیده شده و باید به نوع زندگی شهدا هم توجه کنیم و به قول حاج قاسم روش شهید زیستن را یاد بگیریم.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که علمی باید به آن بپردازند وجه بندگی رزمندگان است خصوصا شب‌های قبل از عملیات با قبرهای که در آن عبادت می کردند و تا صبح نماز می‌خواندند. همه شهدا عموما این حالت را داشتند و همه آنها چنین جلوه‌هایی داشتند و حال درونی شان زیبا بود و روحیات شان در حال پرواز بود و با بهترین روش و حالت از دنیا رفتند.

قاضی زاده گت: ما وظیفه داریم نورافکن بیندازیم و این موارد را به جامعه یاد بدهیم و باید هدفمان این باشید که این الگوهای بی نقص به جامعه معرفی شوند. امیدوارم سپاسگزار مقام شامخ شهدا باشیم.

در این مراسم همچنین رضایی. نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز گفت: بنیاد شهید بهترین الگو برای همه دستگاه‌های کشور است. من خودم را در خدمت بنیاد شهید و همه دست اندرکاران می دانم. خدا سرمایه بسیار بزرگی در بنیاد شهید گذاشته‌ است. در سال حدود ۴۵۰ میلیارد تومان برای امر نماز هزینه می‌شود اما بنیاد شهید باید پیشتاز باشد.

در این نشست، از خاواهد آیات عظام  شهیدان اشرفی اصفهانی، قاضی طباطبایی و شهید ابراهیم هادی تجلیل شد.

همچنین کتاب های سوت آخر؛ نوشته جانباز ازاده محسن فرج الهی و حدیث ارزومندی؛ زندگی نامه شهید گودرز خرائی نوشته مسعود طالش پور؛ رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس