اظهارات پلوسی درباره تنش ایروان و باکو، «بی‌سند و ناعادلانه» است

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اظهارات رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره تنش‌های اخیر بین باکو و ایروان را ناعادلانه توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، اظهارات «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره تنش‌های مرزی اخیر بین این کشور و ارمنستان را ناعادلانه توصیف کرد و گفت اظهارات پلوسی ضربه‌ای جدی به تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان وارد می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: پلوسی شخصیتی هوادار ارمنستان است. اظهارات بی‌سند و ناعادلانه پلوسی علیه آذربایجان پذیرفتنی نیست.

بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه «هم‌اکنون آتش‌بس برقرار و از تشدید تنش‌ها خودداری شده» تأکید کرد: این (اظهارات پلوسی) ضربه‌ای جدی به تلاش‌ها برای عادی‌کردن روابط بین ارمنستان و آذربایجان وارد می‌کند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اظهارات امروز پلوسی را «خطرناک» و سفر او به ارمنستان را «حرکتی نمایشی و تبلیغاتی در راستای جلب توجه آمریکایی‌های ارمنی‌تبار در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره» ارزیابی کرد.

در این بیانه همچنین آمده است: این گونه اقدامات یک‌جانبه و اظهارات بی‌اساس در جهت تقویت صلح شکننده در منطقه نیست، بلکه برعکس، به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند.

نانسی پلوسی دیروز (شنبه) وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد. دور جدید درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان هفته گذشته آغاز شد. به گفته «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، در دور جدید درگیری‌ها، حداقل ۱۰۵ سرباز ارمنی کشته شدند. وزارت دفاع آذربایجان نیز اعلام کرده که ۵۰ نظامی آذربایجانی در این درگیری‌ها کشته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 0
    این حرف هادررابطه بااین ماده روباه یانکی ظاهریه!دقیقامثل آتش افروزی بین اکراین وروسیه اینجاهم آمده جنگ افروزی وشرارت کنه دراطراف مرزهای ما همانطورکه این ماده روباه مکار،زمان تنش بین چین وتایوان به منظورجنگ ودرگیری بیشتربه تایوان رفت تامردم چین وتایوان روبه جون هم بندازه این هرزه
  • DK ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    9 7
    مگر انتظار عدالت از شیطان بزرگ هست، خدا، ملت و دولت تورک با ما هست، آمریکا هیچ غلط نمی‌تواند بکند
    • مجتبی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      5 2
      خدا به قومیت و نژاد چک سفید امضا نداده،هرچند باکو و ترکیه همدستان شیطان هستند و اراده آمریکا بر همراهی و همکاری آنها و نفوذ ناتو به دریای خزر است
  • US ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    این زن فقط داره خودشو تبلیغ میکنه.
  • AE ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 3
    پاشینیان همان بنی صدر خائن است. سقوط سیونیک برابر است با شروع تجزیه ایران
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 2
    یک تار موی این پیر زن پر قدرت تر و اثر بخش تر از تمام نیروهای ایرانی حاضر در مرز هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس