1

آیا اشک و ناله امروز گروهی که زمان زیادی از دفاع آن‌ها از شهردار هم‌حزبی‌شان در ماجرای قتل «میترا استاد» نمی‌گذرد برای مهسا امینی را می‌توان تحت عنوان حمایت و دفاع از حقوق زنان و دختران پذیرفت؟

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۷ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع هیئت‌های دانشجویی؛ مرگ مهسا امینی و نقدها و تحلیل‌هایی درباره عملکرد گشت ارشاد، عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

مهسا امینی، دختر جوانی که روز سه‌شنبه به کما رفته بود، روز جمعه در بیمارستان کسری تهران درگذشت. خبری که با واکنش‌های بسیاری از سوی مقامات ارشد کشور و چهره‌های سیاسی و اجتماعی شد.

روزنامه دنیای اقتصاد با تیتر «سه دستور ویژه برای پرونده مهسا» به این خبر واکنش نشان داده و می‌نویسد:

به دنبال درگذشت مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله اهل کردستان در تهران، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خواستار بررسی علل این حادثه و اطلاع‌رسانی در این خصوص شدند. بر اساس گزارش‌ها عصر روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور مأموران گشت ارشاد، مهسا را به دلیل آنچه بدحجابی او توصیف می‌کنند بازداشت کرده، اما دو ساعت بعد این دختر جوان به دلیل ایست قلبی به بیمارستان منتقل می‌شود که باوجود تلاش‌ها برای نجات جانش او سرانجام عصر روز جمعه در بیمارستان کسری تهران فوت می‌کند. این حادثه طی روزهای گذشته واکنش‌های گسترده‌ای را در کشور برانگیخت.

حراج اعتبار یک روزنامه آمریکایی پیش پای براندازان/ خاتمی چرا برای میترا استاد لباس سیاه نپوشید؟

روزنامه اعتماد مانند سایر روزنامه‌های اصلاح‌طلب عکس یک امروز خود را به «مرگ مهسا امینی» اختصاص داده و به نقل از حمیدرضا جلایی‌پور نوشته است:

ین اتفاقات تأثیر خود را بر جامعه گذاشته و می‌گذارد. یکی از اثراتش دوقطبی شدن جامعه است. یک‌طرف حکومت و پانزده در صد جامعه هست که با امکانات عمومی دنبال مهندسی فرهنگی جامعه هستند و در سیاست خارجی هم دنبال سیاست خارجی آمریکاستیز و پرهزینه هستند. طرف دیگر جامعه بقیه مردم هستند که جوانانشان نسبت به آینده بی افق و ناامیدند، نخبگان به دنبال مهاجرت هستند و مردم به خاطر تحریم‌ها در حال فقیر شدن هستند، زیرساخت‌های کشور در حال فرسودگی و محیط‌زیست ایران در حال تخریب است.

صدیقه شکوری راد نیز گفته که حجاب در ایران به یک امر سیاسی بدل شده است و این رویکرد سلبی هیچ نسبتی با آموزه‌های دینی و مذهبی اسلام ندارد. او با اشاره به اینکه هرچه سریع‌تر باید تصمیمات عاجلی برای پایان دادن به گشت‌های ارشاد (یا هر نامی که دارند) اتخاذ شود از ضرورت محاکمه علنی همه مقصران آشکار و پنهان این فاجعه سخن می‌گوید.

حراج اعتبار یک روزنامه آمریکایی پیش پای براندازان/ خاتمی چرا برای میترا استاد لباس سیاه نپوشید؟

روزنامه سازندگی نیز به قلم حسین مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی به استقبال مرگ مهسا امینی رفته و می‌نویسد:

ملت ایران و ناظران منطقه‌ای و بین‌المللی، عملکرد نظام جمهوری اسلامی در برخورد با انسان، به‌خصوص یک دختر جوان را با برخورد امام علی (ع) مقایسه خواهند کرد. نمی‌توان در ادعا گوش فلک را از عدالت علی (ع) و تعلق جمهوری اسلامی به «علی بن ابی‌طالب» پر کرد و در عمل شاهد شکاف و فاصله نجومی با رفتار و کردار آن امام همام باشیم.

مرعشی بدون اشاره به سنت زن کشی در حزبش ادامه داده است:

دومین آزمون متوجه شخص رئیس‌جمهور و مسئولیت ناشی از قانون اساسی، وزیر کشور و پلیس تحت فرمان ایشان است. جناب آقای رئیسی باید روشن کنند و نشان دهند که آیا با این حادثه مشابه حوادث دیگری که اتفاق افتاده رفتار خواهند کرد یا خیر. آیا این ضایعه به‌اندازه ضایعه زورگیری در اتوبان نیایش برای نظام حائز اهمیت است یا خیر!

حراج اعتبار یک روزنامه آمریکایی پیش پای براندازان/ خاتمی چرا برای میترا استاد لباس سیاه نپوشید؟

نکته جالب‌توجه درباره افراطی‌های چپ آن است که این گروه سیاسی در حالی با «خون بازی» جان دوباره گرفته و احزاب کاغذی و چند نفره ماشین بیانیه نویسی خود را روشن کرده‌اند که در برابر اقدامات تند خود در دهه شصت (تا جایی که پوشیدن پیراهن آستین‌کوتاه را تکفیر می‌کردند) سکوت کرده و یا لیدر آن‌ها خاتمی که به‌جای پوشیدن لباس سیاه برای میترا استاد، به دنبال ریش‌سفیدی مجمع روحانیون و پرداخت دیه به خانواده مقتول بود!

روزنامه هم‌میهن که با فرستادن خبرنگار اختصاصی به سقز سعی دارد نبض جریان را در دست بگیرد در سرمقاله خود این‌چنین نوشته است:

برخی دوست دارند، اصلاح سیاست را عقب‌نشینی معرفی کنند و دولت‌ها نیز علاقه‌ای ندارند که متهم به عقب‌نشینی شوند. به نظر می‌رسد که این تعبیر نادرست است. عقب‌نشینی جایی معنا دارد که ایستادگی در آن موضع حق باشد و آن مطلوب نیز باشد مثلاً در جنگ و حقوق فردی می‌گوییم از مرزها یا تمامیت ارضی خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

در ادامه این یادداشت آمده است:

 ولی اگر جایی که قرار داریم از اساس بی‌نتیجه باشد تغییر سیاست به معنای عقب‌نشینی نیست. بلکه به معنای اصلاح سیاست است. حتی اگر هیچ فشاری هم‌روی آن نباشد، مورد گشت ارشاد دقیقاً چنین است. این راه برای مقابله با رفتارهایی که ماهیت فرهنگی دارد، مثمر ثمر نبوده و نیست. حتی اثرات منفی هم دارد.

حراج اعتبار یک روزنامه آمریکایی پیش پای براندازان/ خاتمی چرا برای میترا استاد لباس سیاه نپوشید؟

روزنامه آرمان ملی نیز در خبری دروغین پیرامون این ماجرا نوشته است:

مردمی که حتی بخشی از آن‌ها پس از شنیدن خبر درگذشت مهسا، مقابل بیمارستان کسری تهران جمع شدند؛ مردمی که روز جمعه به مراسم تشییع مهسا رفتند مثل همان جوی که مقابل بیمارستان کسری وجود داشت. اخباری که در جامعه دست‌به‌دست می‌شد از ضرب و شتم خانم امینی ادعا داشت و اینکه به کما رفتن او ناشی از ضرباتی بوده که به سر او واردشده. مطالبات و خواسته‌های مردم برای روشن شدن قضیه بیشتر و بیشتر شد!

حراج اعتبار یک روزنامه آمریکایی پیش پای براندازان/ خاتمی چرا برای میترا استاد لباس سیاه نپوشید؟

روزنامه بدون تیراژ مردم‌سالاری نیز با یک تیتر عجیب با هدف دیده شدن نوشته است:

مسئولان حکومتی و حتی برخی نمایندگان مجلس، از روز پنجشنبه که اطلاعیه پلیس منتشر شد تا روز شنبه خواستار بررسی دقیق این موضوع و برخورد با متخلفان حادثه شدند. اما هیچگاه خواسته اصلی مردم را مطرح نکردند. خواست عمومی‌مردم در شبکه‌های اجتماعی، متفاوت بود: «گشت ارشاد را جمع کنید». خواسته ای که نمایندگان فعلی مجلس و افراد حاضر در دولت و حاکمیت، نادیده گرفتند اما از سوی برخی فعالان سیاسی خارج از دولت و مجلس هم مورد تاکید قرار گرفت.

حراج اعتبار یک روزنامه آمریکایی پیش پای براندازان/ خاتمی چرا برای میترا استاد لباس سیاه نپوشید؟

اما روزنامه کیهان با اشاره به انتشار فیلم از پشت‌صحنه مرگ مهسا امینی نوشت:

در شرایطی که ماجرای بیهوشی و نهایتاً فوت تأثرانگیز «مهسا امینی» هنگام حضور دریکی از مراکز پلیس بازار دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی‌های ضدانقلاب و برخی در داخل را داغ‌کرده بود انتشار تصاویر این حادثه یک‌بار دیگر رسوایی این فرصت‌طلبان را رقم زد.

کیهان در ادامه گزارش خود با اشاره به ماجرای قتل خونین میترا استاد و استاندارد دوگانه اصلاح‌طلبان نوشته است:

اما پرداختن همراه با قضاوت‌های نادرست و پیش از روشن شدن اصل ماجرا از سوی برخی چهره‌های سیاسی بیش از آنکه رنگ و بوی دلسوزی داشته باشد بیشتر نوعی عقده‌گشایی و فرصت‌طلبی برای هجمه علیه نظام می‌نماید. به‌عنوان‌مثال آیا اشک و ناله امروز گروهی که زمان زیادی از دفاع آن‌ها از شهردار هم‌حزبی‌شان در ماجرای قتل «میترا استاد» نمی‌گذرد برای مهسا امینی را می‌توان تحت عنوان حمایت و دفاع از حقوق زنان و دختران پذیرفت؟ کسانی که انواع تهمت و نسبت ناروا را به زن بی‌دفاعی که به دست همسرش در حمام به گلوله بسته شد زدند تا همفکر و هم‌حزبی‌شان را تبرئه کنند اساساً صلاحیت دفاع و ریختن اشک تمساح برای حقوق زنان رادارند؟

حراج اعتبار یک روزنامه آمریکایی پیش پای براندازان/ خاتمی چرا برای میترا استاد لباس سیاه نپوشید؟

روزنامه همشهری نیز در سرمقاله خود با عنوان «دلسوزانه با گشت ارشاد» نوشت:

گشت ارشاد باید خود را مجهز به یک جنگ رسانه‌ای و امنیتی تمام‌عیار کند نه صرفاً یک مواجهه اجتماعی و فرهنگی. مجهز شدن به دوربین، آموزش کامل نیروی انسانی، حضور پلیس زن خبره، تجهیزات فناورانه ردگیری و غیره از ضروریات این عرصه است. مردم ما مسلمانند. متدین هستند؛ ولو باحجاب رنگین‌کمانی. همین یک گزاره به مسئولان ما قوت قلب می‌دهد که بااقتدار به وظیفه قانونی و شرعی‌شان عمل کنند. نگران هیاهوهای هیجانی هم نباشند. مسیر حق یک‌طرفه است و بی‌بازگشت. هرکس مقابل «حقیقت» مقاومت کند به‌زودی مقابل «واقعیت» قرار می‌گیرد و جبراً اصلاح می‌شود، فرقی هم نمی‌کند برانداز اهریمنی یا خودی‌های منفعل و ظاهرگرا؛ این سنت خداست.

حراج اعتبار یک روزنامه آمریکایی پیش پای براندازان/ خاتمی چرا برای میترا استاد لباس سیاه نپوشید؟

مهدی جمشیدی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه ایران با عنوان گذار به‌سوی غلبه کار فرهنگی نوشت:

لمنیت اجتماعی، معطوف به «جامعه» است؛ یعنی دولت اسلامی وظیفه دارد در «عرصه عمومی»، مداخله کند و آن را از آلودگی‌های ضدمعنوی و جریان‌های مادی و هوس‌بازانه پاک کند. پس سخن درباره «عرصه عمومی» است و نه «عرصه خصوصی». در عرصه خصوصی، نه‌فقط دولت اسلامی، بلکه هیچ فردی حق مداخله ندارد، بلکه در آنجا تنها پای «وجدان معنوی و اخلاقی خودِ فرد» در میان است و این عنصر ایمانی و باطنی است که قدرت بازدارندگی دارد.

در ادامه این یادداشت قابل‌تأمل آمده است:

 درواقع، همه آنچه باید صورت بگیرد به «قانون» و «دولت» و «الزام» و «ناظر بیرونی» واگذار نشده و دین، شأن «آمرانه» و «تحمیلی» نیافته است، بلکه سرچشمه آغازین واصلی دیانت، همچنان «اعتقاد» و «باورِ» خود شخص است و تنها در عرصه عمومی و فقط نسبت به کسانی که دچار «ضعف تقوا» و «سستی اخلاق» هستند، دولت از طریق قانون به میان می‌آید و مجال نمی‌دهد کسانی در جامعه به فسق و فجور بپردازند و فضای عمومی و مشترک را آلوده نمایند. اگر این تفاوت‌ها و تمایزها در نظر گرفته شوند، چه‌بسا بسیاری از مخالفت‌ها و لجاجت‌ها فروکش کنند.

حراج اعتبار یک روزنامه آمریکایی پیش پای براندازان/ خاتمی چرا برای میترا استاد لباس سیاه نپوشید؟

رپورتاژ نیویورک‌تایمز برای براندازان چه معنایی داشت؟

 روزنامه جوان با اشاره به گزارش موهوم روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت:

میزبانی رهبر انقلاب از هیئت‌های دانشجویی در صبح روز اربعین، از یک منظر دیداری خاص محسوب می‌شد. از همان چهارشنبه‌شب که خبر آمد هیئت‌های دانشجویی روز اربعین در حسینیه امام خمینی و با حضور رهبری عزاداری خواهند کرد، ذهن‌ها سریع به سمت شایعاتی رفت که طی ۱۰ روز گذشته در مورد وضعیت جسمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشرشده بود؛ شایعاتی که البته قابل‌تأمل و توجه نبودند و اکانت‌های منافقین و نیز سلطنت‌طلب‌ها بر آن می‌دمیدند.

از چهارشنبه‌شب که پیش‌خبر دیدار اربعین منتشر شد، موج این دروغ‌های توئیتری خوابید و حتی دارو دسته رجوی هم تلاش کردند اعتبار کذایی خود را بیش‌تر آتش نزنند. برخی براندازان سطح بالاتر از آلبانی‌نشین‌های رجوی، همچون تحلیل‌گران رسانه‌های ضد ایرانی فارسی‌زبان، تلاش کردند از سر برملا شدن دروغ این قصه‌سازی‌ها، ژست همه‌فهمی بگیرند و حالا که معمای خودساخته حل‌شده، به همفکران برانداز خود بگویند که فریب خوردید و در تله امنیتی گرفتارشده‌اید.

حراج اعتبار یک روزنامه آمریکایی پیش پای براندازان/ خاتمی چرا برای میترا استاد لباس سیاه نپوشید؟

جوان در ادامه نوشته است:

نفوذ فارسی‌زبانان در رسانه‌های غربی این رسانه‌ها را تبدیل به ابزارهایی سخیف برای نوشتن علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است. خبرنگارانی که نگاه‌شان به وضعیت جمهوری اسلامی و وضعیت ایران نه برخاسته از گزاره‌های خبری دقیق و تحلیل‌های عمیق، بلکه نتیجه رؤیاها و آرزوهای خود است و می‌توانند در این مسیر، از یک رسانه معتبر هم چیزی در حد «من و تو» و «اینترنشنال» بسازند و خوشحال باشند که تیتری علیه ایران زده‌اند، حال اینکه آن تیتر درست است یا غلط، اهمیتی ندارد!

شاید این رسوایی برای نیویورک، تجربه‌ای باشد تا عنان خروجی خود را دست احساسات براندازانِ اپوزیسیون ایرانی ندهد و برای اعتبار خودش شأنی قائل باشد. وگرنه که این حراجی برای نیویورک‌تایمز آورده‌ای جز تنزل به سطح بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال و من و تو و باقی این جماعت نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    59 9
    میترا را پرستو اعلام میکنند ولی مهسا ر اسطوره
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      40 3
      میترا به دست یک جنایتکار کشته شد
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      20 19
      مهسا یک شهروند عادی بی گناه بود
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      29 3
      اینا هنوز فکر میکنن دارن افکار عمومی رو مهندسی میکنن، بابا اگه شماها تا دیروز چهار نفر رو میریختید کف خیابون تو خیابون سواری بگیرین، همه رفتن اونور آب، الان نمیتونید با توییت بی غیرتهایی که حرف از غیرت میزنن دو نفرو شارژ و شلوغش کنید! همون بچسبید به پروژه تحریم حداکثری شاید جواب داد!!!
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      6 8
      شنا هنوز به این درک نرسیدید که مسائل شخصی با اتفاقات فرق دارد؟!
    • SE ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      24 4
      میترا همسر قانونی را میکشند و میگویند که میترا قاتل خودش بود چون باعث فشردن ماشه و رها شدن گلوله بدست اصحالات چی اعظم بود. ولی مهسا غطیط است چون جایی و زمانی دچار سکته شده که برای نشخوار اصحالاتی جماعت خوراک تهیه کرده است
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      6 5
      اگر به درستی عوامل فوت محاکمه شوند دودستگی ایجاد نشود
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 9
      در هر حالتی، با اینکه طرفدار حجاب و حیا برای زن و مردم، به هیچ وجه فوت این دختر جوان قابل قبول نیست.
    • FR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 9
      میترا مظلوم بود و مهسای زبان بسته شهرستانی و غریب در تهران
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      5 3
      دهنت رو آب بکش
    • DE ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      6 9
      گشت ارشاد را حذف کنید و به جایش گروههای امر به منکر و نهی از معروف بگذارید
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      2 10
      ژینا قربانی زیبایی فوق العاده اش شد.
    • هاشمی IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      9 2
      اینها اینقدر احمق هستند که فکر میکنند با رفتن نظام این بی شرفها هم به نوایی خواهند رسید نمیدونند اولین کسانی که مثل س..‌تلف میشن اینها هستند اگر احترامی دارید به خاطر نظامه
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 1
      اصلاح طلب ها که الان میگن در دهه شصت اشتباه کردن ولی شماها لطف کنید بگویید که کار اونها اشتباه بود یا نه؟
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      3 0
      سلام باز هم یک پیراهن دیگر برای یک مشت معاویه صفت
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    13 26
    مهسا دختر ایران بود
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      39 5
      شجریان هم فردوسی ایران بود، ظریف هم امیر کبیر ایران بود، تاجزاده هم مصدق ایران بود، خاتمی هم گاندی+مارتین لوترکینگ+ماندلای ایران بود. شما هم بنی هیل ایران هستی.
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      21 5
      اصلاحطلبان هم فقط حرفهای قشنگ میزنن ولی در عمل هیچ.یا به قول سیف nothing.
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      18 6
      شماها موقع رانندگی مزاحم نوامیس ملت نشید لازم نکرده براشون دلسوزی کنید و اشک تمساح بریزید
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      5 6
      ولمون کن .یه چیزی یاد گرفتی هی بلغور میکنی .
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      11 3
      میترا هم مظلوم بود.
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      7 1
      خواهر مسعووود هم خائن ایران بود ، فقط مواظب باش دندونات نیوفته پیری...
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    39 12
    از تیتر روزنامه شیطان سالاری مشخص هست که اینها سر جنگ با خدا و دین دارند
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      28 5
      در این مسئله شکی نیست! یادتان هست در دوره دولت اصلاحات حجاریان خواستار برپایی تظاهرات علیه خدا شده بود
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      4 8
      از نظر تو هم معلومه
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      5 8
      از نظر تو هم معلومه چی هستی
    • محمد IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      8 3
      این روزنامه مردم سالاری،همونی نیست که در دوران احمدی نژاد. هنوز احمدی نژاد توی تلوزیون حرف نزده. سخنان او را نقل . نقد کرد .؟؟
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      8 2
      شبنامه مردم سالاری در زمان احمدی نژاد قبل از اینکه فکر کند حرف می زد اول حرف می زد بعد فکر می کرد مثلا از روی معده سخنان توهمی خود را به احمدی نژاد نسبت می داد و نقدبافی می کرد
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    6 3
    حیف گشت ارشاد رو جمع نکنید !
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    7 3
    برای گشت ارشاد باید از روش های قدیمی بهره بگیرید
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 4
      اتفاقا باید از روشهای جدید روانشناسانه استفاده کنیم
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      9 0
      کامنت منو منقطع و بریده منتشر کرده منظورم استفاده از روش های قدیمی و سنتی
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    11 3
    نیویورک تایمز به روزنامه صیهونیستهای نیویورک مشهور است و صیهونیستهای بنام آمریکا و نیویورک در آن می نویسند بنابراین در اصل نیویورک تایمز آبرویی نداشت که بخواهد آن را حفظ کند.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    7 16
    قضیه میترا یه بحث زن و شوهری بود مثل هزاران زن و شوهر دیگه
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      15 1
      هزاران زن و شوهر دیگه مگه همدیگرو میکشن ؟!
    • ایرانی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      23 3
      عجب استدلالی! پس قتل زن به دست شوهرش اشکالی نداره و موضوعی عادی است ولی اگه شهروندی صرفاً بجهت دریافت تذکر از پلیس بخاطر قانون شکنی سکته کرد کفتارها باید دهن کثیفشونو روی دین و نظام و اعتقادات مردم باز کنند؟!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    16 2
    اصلاح طلبان لاشخور... چرا درباره ی قتل بیژن ابراهیمی خفه خون گرفته بودن.... چرا در مورد قتل اسنای 2و سال و نیمه ای که توسط یه جوان مشروب خور مصدوم شد و در حالی که غرق در خون از مادرش طلب آب میکرد و تشنه بغل مادرش جون داد... خفه خون گرفتن
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 9
      من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا اما اگر پلیس وگشت ارشاد از نظر شما در اندازه یک مشروبخوار است حق با شماست
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      8 0
      منافق نه اصلاح‌طلب نه اصولگرا، فهمت از مطلب کودک مضروب توسط مست مثل فهم نجفی از عشق به دختر مظلوم کوچکتر از دخترش هست، نفهم اول بفهم چی نوشته بعد زر بزن
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      5 0
      خیر..... بحث رو منحرف نکنید..... چرا این اتفاقات رو منکس نکردن..... چرا ابراز ناراحتی نکردن؟ پس معلومه که دنبال لقمه زدن توی خون مردم هستن... دنبال لاشخوری هستن.... تا عقده هاشون رو سر ایران خالی کنن.... بعدم خدا روشکر... فیلم نشان داد...این خانم بدون اینکه دستی بهش بخوره... فوت کرد....
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    40 6
    عامل اصلی وقیح شدن این بی بند بارها همین اصلاحطبان و پادوهای سلبریتی اونهاست
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    17 2
    باید در اجرای قانون اگر اشکالی است نسبت به رفع ان اقدام شود نه قانونی که بر اساس دستور شرع مقدس است را تعطیل کنند
  • سلیمی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    10 13
    غیر منصفانه قضاوت نکنید. این دختر مظلوم نه تنها حجاب و لباسش معمولی بود بلکه از نرم معمول هم بالاتر بود.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      14 2
      نُرم امثال تو رسیده به پوشیدن لباس خواب در خیابان و این مدل را نُرم میدونی
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    25 1
    تجربه نشان میدهد ، هرگاه اصلاح طلبان دست در دست لندن نشینان و منافقین خلق و اسرائیلیان در موضوعی هم قسم میشوند، فتنه ی در راه است.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      20 1
      دقیقا
  • مهدی اسدی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    16 3
    سلام : سوء اسنفاده از خون این مرحومه یک نوع لاشخوری است ؟ چقدر پستی ، خباثت می خواهد که برای حزب و گروه خود حاضریم نظام و انقلاب را با چالش مواجه کنیم .
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      16 0
      خطاب به خاتمی فتنه گر واصلاح طلب های فرصت طلب: رذالت و پستی و فتنه گری کافی نیست؟ چرا از فوت این مرحومه سوءاستفاده وبهره برداری سیاسی می کنید . چرا موقع قتل عمد خانم میترا استاد توسط هم پالگی خودتان خفه خون گرفته بودید حالا زبان باز کردید. مرحوم میترا استاد انسان نبود ،ایرانی نبود. چرا آن موقع برای تبرئه قاتل (محمد علی نجفی) میلیارد ها خرج کردید. خیلی پستید. و مکرو مکرالله ولله خیرالماکرین.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      23 0
      نظام و انقلاب چیه، اینها برای مقاصد خود مردم و کشور که هیچ اعتقادات را هم قربانی میکنند، یادمان نرفته که میگفتند بر علیه خدا هم میشه راه پیمایی کرد، آبراهام لینکلن شهید هست و....
  • حامد IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    21 4
    عدم برخورد قاطع موجب جری شدن هنجارشکنان و رسانه های منافق داخلی شده. مرگ طبیعی یک زن در هر جایی ممکنه اتفاق بیفته. کسی که کار خلافی در جامعه انجام می ده باید منتظر برخورد هم باشه. سکته این زن ارتباطی به پلیس نداره چون به علت ضرب و شتم نبوده و فیلم ها هم اینو نشون می ده قبل از سکته راحت داره آزادانه راه می ره و هنگام صحبت با مأمور سکته می کنه.
  • عطار IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    12 2
    از افساد طلبان فاسد غیر از این هم انتظاری نیست
  • حامد IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    13 3
    دروغ به قتل رسیدن این زن در مرکز پلیس مثل دروغ فوت و بیماری جدی و جراحی رهبری بود. می گفتند رهبری از دنیا رفته یا می گفتند عمل جراحی خطرناکی کرده و حالش وخیم است اما ایشان ایستاده سخن رانی کرد! هر دو دروغ در یک مرکز ساخته شدند بودند.. نظامی که با خون صدها هزار نفر حفاظت شده رو خیال می کنند با بازی رسانه ای لاش خور صفتانه با مرگ طبیعی یک زن در مرکز پلیس می تونن بهش ضربه بزنند. یادتون باشه وقتی که مردان و زنان بسیاری به علت اعتراض با کشف حجاب چند هنجار شکن چاقو شدند و کشته شدند رسانه های انقلابی و صدا و سیما و دادگاه ها و بسیاری از ما مردم مدعی انقلابی گری کاری برای حمایت از آنها نکردیم. در نتیجه این اراذل برای مرگ طبیعی یک خانم این گونه به ظاهر مرثیه سرایی منافقانه می کنند در حالی که مثل لاش خورد از مرگ آن مرحومه خوشحالند. ما می گوییم لاش خور نباشید.
  • سپهر FI ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    11 3
    مرگ مشکوک مهسا شباهتی های به قتل ندا آقاسلطان توسط سرویس‌های امنیتی خارجی  در سال 88 دارد، البته با پیچیدگی های جدید ، تا در زمانی که در شمال غرب کشورهای خواهان دست درازی به منافع ملی ایرانیان هستند، در داخل هم  اراذل و اوباش را تحریک کنند تا بتوانند کار خود را به پیش ببرند.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    30 4
    سکته ۴ تماشاگر بازی استقلال و تراکتور الان برعهده کیست.#فوتبال را جمع کنید
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      4 23
      مغلطه ممنوع !
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      5 22
      مغلطه نکن ! مغلطه ممنوع !
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      19 1
      احسنت.... نان پدر شیر مادر حلالت..... فوتبال هم باعث استرس شده بود.... و اونا فوت کردن.... پس نه به فوتبال..... احسنت.... کیف کردم.... هر لاشخوری که خواست مرده خوری کنه... از مرگ ابن خانم..... این مثال رو بهش بزنید
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      13 1
      راست میگه مغلطه کدام است اگر به خاطر فوت یک خانم خواهان جمع شدن گشت ارشاد هستید وبخاطر کشته شدن تماشاگر فوتبال باید درفوتبال راتخته کرد
  • حسين DE ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    10 2
    خطاب به حسين مرعشى ، آخه مردك دلال باز تو عسل خورى كردى،
  • علی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    17 0
    بی و بی تر از این لصلاح طلبان خود شان هستند
  • NL ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    24 2
    کاملا دارند طبق نقشه عمل میکنند.این جوسازی در ادامه فشار برجامی هست برای تسلیم شدن مقابل زورگویی آمریکا! بعد از برداشتن حجاب میرند سراغ شرابخواری بعد همجنسبازی بعد حذف سپاه و ولایت فقیه بعد تجزیه قومیتی.باید با هسته سخت این جریان خائن برخورد سخت بشه
  • DE ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    5 1
    فراموش نکنیم، نجفی و میترا، قاتل و مقتول مجرم هستند
  • DE ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 0
    فراموش نکنیم، نجفی و میترا، قاتل و مقتول قربانیان مجرمان هستند
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    9 1
    گشت ارشاد خیلی باحال وبا ادب وخوش اخلاق هستند
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    8 1
    مرعشی شرف ووجدان متاعی است که اصلاح طلبان مطلقا ندارند
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    7 1
    متاسفم برای این پادوهای غرب
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 14
    میترا استاد چه ربطی به این دختر مظلوم داره
  • BE ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 3
    ما که از اولش می‌دانستیم هر دو طرف به یک میزان بی انصافید
  • FR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 0
    اصلا واسه کی سیاه پوشیده
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 4
    جواب سوال کاملا روشنه بی شرفها به کسانی می گویند که از هر فرصتی برای حمله به ارزشها و نظام بهره برداری کنند.وگرنه هیچکس از مرگ کسی خوشحال نیست. بی شرفها به دو گونه داخلی و خارجی تقسیم میشوند
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 2
      آورین بر تو پروفسور با شرف ! با وجدان !
  • رضا IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    7 0
    نجفی رفیق پا منقله
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    6 2
    روزنامه هایی که مزدورانه و منافقانه به موصوع فوت این خانم پرداخته اند باید توقیف به جرم اقدام علیه امنیت ملی محاکمه شوند
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      4 2
      باید جمع شود تا خوراک خبری به این روزنامه ها ندهد
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 1
    مشرق جان چپ و راست را ول کن اولا اون نجفی دار دسته اش و هم فامیلیان نجفی کلی هستند که تو شهرداری وصله پینه شدند
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    6 1
    خاتمی برای میترا استاد لباس مشکی نپوشید و پای جنازه ی خانم مهسا امینی به فکر جذب رأی برای همفکران خودست چون هنوز توبه نکرده است و علی مطهری هم بی خود برایِ این فرد دست و پا نزند
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    20 1
    خاتمی به فرمایش امیرالمؤمنین علیه السلام جزو جندالمرأه( سپاه زن) است که به اسم زن و آزادی به فکر فریب افکار عمومی است
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 10
    به نظر من شهروند هم این گشت ارشاد با این روش کاریی که نداره هیچ، مضر هم است.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    15 0
    ملک محمد خاتمی فتنه گر حتا از مرگ خانم مهسا امینی برای رسیدن به امیال شیطانی خودش سوء استفاده می کند .علی لعنت الله القوم الظالمین...
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    مهسا امینی چه فرقی داره ؟
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    8 0
    خطاب به خاتمی فتنه گر واصلاح طلب های فرصت طلب: رذالت و پستی و فتنه گری کافی نیست؟ چرا از فوت این مرحومه سوءاستفاده وبهره برداری سیاسی می کنید . چرا موقع قتل عمد خانم میترا استاد توسط هم پالگی خودتان خفه خون گرفته بودید حالا زبان باز کردید. مرحوم میترا استاد انسان نبود ،ایرانی نبود. چرا آن موقع برای تبرئه قاتل (محمد علی نجفی) میلیارد ها خرج کردید. خیلی پستید. و مکرو مکرالله ولله خیرالماکرین.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 2
    چی رو به چی ربط می دی؟؟؟
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    فکر نکنم درکش اینقدر یخت باشد
  • US ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 2
    بابا ملت رو راحت بگذارید،
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 3
    اگ نیرو انتظامی مقصر این فاجعه باشه باید ........
  • FI ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 1
    من از دوستانی که گشت رو یک قانون می دانند فقط یک سوال دارم این چه قانونی است که دختران معمولی مثل مرحومه امینی رو بازداشت میکنه و باعث این حجم از استرس و مرگ دختر میشه ولی زنان و دختران شمال شهر تهران با بدترین پوشش آزادانه در مراکز خرید و رستوران ها و خیابان حضور دارند بدون ون گشت ارشاد؟! میخواهید قانون رو اجرا کنید لااقل برای دختران مسئولین و سرمایه داران محلات بالاشهر هم اجرا کنید نه فقط مترو و پایین شهر
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 3
    اگر خبرتون راجع به سياه پوشيدن خاتمى درست باشه من باحترام او كلاه از سر برميدارم ! و سلام و درود خود را نثار اين نفس نفيس ميكنم
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    4 1
    معلوم شد هدف اصلی افساد طلبان چیست موانع بی حجابی و فحشا را بردارند تا به زعم خود ایران را آندلس کنند که یکی از مهمترین موانع گشت ارشاد است . زهی خیال باطل
  • محسن IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 1
    خاک برسرمون که برای اهداف سیاسی فضای مجازی را رها کردیم و اکنون همه ازبالا تا پایین مشغول پاسخگویی به اجرای قانون با دیکته ضد انقلابیم
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    اینقدر که سنگ میترا را به سینه می زنند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    با سلام اینکه درگذشت یک بانوی جوان به محلی برای تسویه حسابهای جناحی تبدیل بشود، رفتاری ...مآبانه است که فقط از سیاسیون چپ و راست بر می آید. حال اگر حرف حق را بشنویم ( حتی اگر از ناحیه شیطان باشد) اما آنرا نادیده بگیریم و در راه منافع حزبی خود قربانی کنیم در آن صورت فرقی با آن سیاسیون نداریم
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    4 0
    کتابی بنام فیلترهای خبری از نوام چامسکی در ایران منتشر شده است. هر چند این کتاب قدیمی است ولی امارهای جالبی از مالکان رسانه امریکایی و امار مجلات و روزنامه های امریکایی در سطح جهان میدهد و اعتراف میکند هزاران نشریه بصورت محرمانه از سازمان سیا کمک های نقدی دریافت میکنند. حالا سوال این است که کدام رسانه ها در ایران از امریکا کمک دریافت میکنند ؟ جواب راهم میدهم اگر ببینید بیشترین حرف امریکایی ها را کدام رسانه ها میزنند متوجه میشوید
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 3
    وقتی خیلی از اقایون علما با گشت ارشاد مخالفن. با نحوه برخورد مخالفن. باید یه فکری به حال این طرح کرد. حالا مردم که نمیفهمن ولی خب علما رو نمیشه نادیده بگیریم
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      3 1
      حالت خوبه مطمئنی سرت به بجایی نخورده علما که میگی کیاهستن که با احکام خدا مخالفت می کنند
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 0
    اشگ تمساح خائنان اصلااح طلب ، نجفی شهردار گانگستر و قاتل اصلاح طلب ، میترا را تیرباران کرد و کشت ، گفتند حقش بوده ، ولی مهسا که بدلیل نارسایی قلبی فوت شد ، همین خائن ها براش سیاه می پوشن و می گن چرا فوت شده ،،،،حنای اصللاح طلب ها رنگی نداره
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      1 0
      اف بر : اکبر ه... رف... که تروریستها و جنایتکاران و دزدان همپالکی مانند خودش یعنی : ( نجفی ) آدم کش را بر این مردم تحمیل کرد .
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    خاتمی کیه ، خداست ؟ چند نسل باید برا دعوای شماها قربانی و آواره شوند چطور کشتار جوانان مشکل ندارد تنبیه نوکران غرب مشکل دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس