کد خبر 1418927
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

هندزفری ها به زبان ساده یک وسیله هوشمند هستند که در دنیای امروز کاربرد های زیادی دارند. ایربادزها هم نوعی از هندزفری ها هستند که بیشترین امکان حمل و نقل را دارند و شما به راحتی می‌توانید این هدفون‌ها را در هر مکان با خود داشته باشید.اپل و سامسونگ در همه زمینه ها از گوشی تلفن همراه گرفته تا لوازم جانبی آن با هم رقابت دارند و هرکدام جداگانه هدست های بی سیمی را که برای استفاده روزمره راحت تر هستند، به بازار ارائه می دهند. هدست  AirPods  مختص کمپانی اپل و هدفون Galaxy Buds مختص سامسونگ است. در این مطلب قصد داریم مقایسه ای داشته باشیم بر فعالیت‌های دو رقیب دیرینه اپل و سامسونگ در دنیای هدفون‌ های بی‌سیم و جدیدترین محصولاتشان را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه جدیدترین هندزفری های اپل و سامسونگ

طراحی و ارگونومی

برای خرید هندزفری باید به سخت افزار و طراحی آن توجه ویژه داشت. از زمان انتشار اولین ایرپاد اپل، طراحی مینیمالیستی آن در میان هدفون های بی سیم  به نمادی زیبا تبدیل شده است، ایرپاد اپل دارای ساختار پلاستیکی سفید و محکمی است که در طول آن جایی که میکروفون در آن قرار دارد امتداد یافته است. رونمایی Galaxy Buds Live سامسونگ نشان داد که این کمپانی، طراحی منحصر به فرد و الهام گرفته از لوبیا را برای هدست خود انتخاب کرده است. از طرفی، Galaxy Buds Live به دلیل طراحی منحصر به فرد لوبیا شکل آن که در یک روکش براق برنز، سیاه یا سفید پیچیده شده است، توجه صنعت فناوری را به خود جلب کرد. این رویکرد منحصر به فرد در ساخت هدفون به Galaxy Bud Live اجازه می‌دهد تا در داخل گوش شما راحت تر بنشیند، مانند AirPods در استفاده آن مشکلی نداشته باشید. هر دو هدفون طوری طراحی نشده اند که فضای داخلی گوش را به طور کامل بپوشانند.

عدم تناسب با گوش همچنین به این معنی است که هدفون شما احتمالاً از گوش شما می افتد. با این حال، بین دو هدفون در این مقایسه، Galaxy Buds Live عملکرد بهتری در ماندن در گوش شما، حتی در هنگام انجام ورزش سبک دارد. اما AirPods اپل از جایی که دسته آن بیرون می‌ آید، می‌تواند به‌طور تصادفی از گوش‌ های شما بیرون بیفتد و حتی گم شود!

مقایسه جدیدترین هندزفری های اپل و سامسونگ

کنترل هدفون

هر دو هدفون دارای حسگرهای لمسی هستند که به شما امکان می‌دهند پخش مستقیم از هدفون خود را کنترل کنید. با این حال، AirPods فاقد هرگونه تنظیم میزان صدا در دستگاه است و شما را مجبور می کند از سیری برای کنترل صدا استفاده کنید. اما Galaxy Buds Live دارای کنترل‌های بیشتری از جمله تنظیم صدا و کلید حذف فعال نویز (ANC) است. در هدست سامسونگ می توان برنامه Galaxy Wearable را سفارشی کنید، در حالی که فقط کاربران آیفون می‌ توانند کنترل‌ های AirPods را دوباره نقشه‌برداری کنند. AirPods و Galaxy Buds Live دارای تشخیص خودکار هستند. پیاده سازی AirPods از این کار همه کاره تر است: پخش رسانه به طور خودکار با حذف یک جوانه متوقف می شود و با قرار دادن مجدد به طور خودکار از سر گرفته می شود. کنترلر آنبرد Galaxy Buds Live از شما می‌ خواهد که هر دو هدفون را به‌ طور هم‌ زمان برای عملکرد مکث خودکار بردارید و برای از سرگیری پخش باید روی هر یک از پد لمسی ها ضربه بزنید. به نظر می رسد که اجرای این ویژگی توسط اپل نسبت به Galaxy Buds Live سازگارتر عمل می کند، اگرچه همیشه می توان این ویژگی را با به روز رسانی سیستم عامل آینده بهبود بخشید و ایرپاد خود را با تکنولوژی های روز یکپارچه کنید.

عملکرد باتری و شارژدهی

یکی از مزیت‌ های قابل توجه Galaxy Buds Live این است که قاب آن از شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌ کند که حتی می‌توان آن را با استفاده از ویژگی Wireless PowerShare در تلفن‌های هوشمند سامسونگ گلکسی شارژ کرد. اپل یک کیس شارژ بی‌سیم Qi برای AirPods تعبیه کرده که جداگانه آن را می‌فروشد و هزینه 70 برای شما به همراه خواهد داشت. بطور کلی هر دو مدل هدفون ها برای تمرینات ورزشی و تحرکات زیاد مناسب نیستند.  البته، Galaxy Buds Live دارای رتبه IPX2 است که برای دویدن کافی است، اما نه برای یک جلسه تمرینی شدید 45 دقیقه‌ای. اگر به دنبال یک جفت هدفون تمرینی هستید که دوام آن تضمین شده باشد، حتماً روی جفتی سرمایه گذاری کنید که دارای رتبه IP IPX4 یا بالاتر باشد. ایرپادها در برابر آب یا گرد و غبار مقاومتی ندارند، که مساله نگران کننده ای است زیرا افراد زیادی از AirPods در فضای باز استفاده می کنند.

قابلیت ها و امکانات

ایرپاد اپل هم مانند سایر محصولات این شرکت خود را به دستگاه‌های iOS محدود کرده است. در حالی که اتصال AirPods به یک دستگاه اندرویدی امکان پذیر است، مانند هر جفت هدفون بلوتوث دیگری، نمی توانید به ویژگی های کلیدی مانند نقشه برداری مجدد کنترل لمسی یا به روز رسانی سیستم عامل دسترسی داشته باشید.  سیستم عامل iOS 14 برخی از ویژگی‌های جدید خود را به AirPods اختصاص داده است، از جمله نظارت بر میزان صدا برای نشان دادن سلامت شنوایی، اعلان‌ های م بدن شارژ  باتری و تعویض خودکار دستگاه که همه منحصر به iOS است. از سوی دیگر، Galaxy Buds Live با هر دو سیستم عامل iOS و Android سازگار است و هیچ محدودیت خاصی در هیچ یک از پلتفرم‌ها وجود ندارد. هدفون ها از طریق Samsung Galaxy Wearable (Android) یا Samsung Galaxy Buds (iOS) مدیریت می شوند. در داخل برنامه، شما به ویژگی‌هایی از جمله تنظیمات EQ، به‌روزرسانی‌های میان‌افزار، نقشه‌برداری مجدد کنترل لمسی، اعلان‌ها و کنترل‌های دستیار صوتی دسترسی دارید.همچنین به سادگی به انواع گوشی سامسونگ متصل میشود.

مقایسه جدیدترین هندزفری های اپل و سامسونگ

جدیدترین هندزفری های اپل و سامسونگ را از کجا خریداری کنیم؟

در این مطلب از منظرهای مختلف ایرپاد اپل و گلکسی بادز سامسونگ را مقایسه کردیم. برای خرید هندزفری مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد مدل گوشی شماست. اگر گوشی سامسونگ یا هر گوشی با سیستم عامل اندروید دارید و یا قصد خرید تبلت اندرویدی را دارید، بدون شک خرید هندزفری گلکسی بادز سامسونگ را به شما پیشنهاد می کنیم. از سوی دیگر اگر گوشی شما آیفون است انواع ایرپاد های اپل با کیفیت و وضوح صدای فوق العاده بهترین گزینه برای شماست. از نظر قیمتی تفاوت زیادی بین آخرین مدل ایرپاد اپل و گلکسی بادز پرو وجود دارد. در واقع ایرپاد نصف قیمت گلکسی بادز پرو است. هدفون بی سیم ایرپاد اپل به عنوان بهترین ایرپاد اپل 249 دلار قیمت‌ گذاری شده که در مقایسه با هدفون وایرلس سامسونگ دو برابر گرانتر است‌ و ایرپاد سامسونگ  قیمتی برابر با 159 دلار دارد. اگر به دنبال قیمت مناسب هستید گلکسی بادز پرو وگزینه ایده آلی است. اگر بدنبال کیفیت صدا و امکانات در سطح بالاتری هستید ایرپادهای آیفون برای شما طراحی شده اند. بطور کلی اپل و سامسونگ هدفون‌ های خود را طوری طراحی نموده اند که در یکپارچگی با گوشی‌ ها و تبلت‌ های ساخت خودشان بهترین عملکرد را به نمایش بگذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ایرپاد و خرید هندزفری، خرید گوشی سامسونگ، خرید تبلت و ساعت هوشمند، هدفون، لپ تاپ، لوازم صوتی و لوازم جانبی می توانید به فروشگاه اینترنتی دارسو مراجعه کرده و بهترین انتخاب ها را با امکان مقایسه محصولات، قیمت مناسب و ارسال فوری و رایگان به سراسر کشور، داشته باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس