کد خبر 1418865
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
ونزوئلا

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد این کشور، چهار مدل خودرو ایرانی را که در این کشور آمریکای لاتین بین ۱۲ هزار تا ۱۶ هزار دلار به فروش می‌رسد، مونتاژ خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با حضور در «نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی ایران و ونزوئلا» در کاراکاس تاکید کرد: تولید این خودروها موجب صرفه‌جویی اقتصادی مردم می‌شوند، چرا که برای هر یکصد کیلومتر تنها هفت لیتر سوخت نیاز دارند.

نیکلاس مادورو با بیان اینکه چهار مدل خودوری ایرانی از طریق شرکت «بِنیراَئوتو» (Venirauto) مونتاژ خواهند شد، خاطرنشان کرد: امروز ایران کشوری نمونه، کشور پیشرفت، تولید، دانش و تولید محصولات است.  

وی افزود: ما باید از فرصت حضور مدیران قدرتمندترین شرکت‌های ایران در حوزه‌های علمی، فناوری و صنعتی در کشورمان استفاده کنیم. در وهله نخست واردات تجهیزات همودیالیز به ونزوئلا و در مرحله بعدی ساخت آن‌ها در کشور را آغاز کنیم.  

مادورو با تاکید بر اینکه ونزوئلا بازاری قدرتمند برای فروش خودرو است، بر تمایل این کشور در انتقال فناوری و دانش به منظور راه‌اندازی و ساخت یک شهرک صنعتی نیز اشاره کرد.

وی همچنین از اعزام نوجوانان ونزوئلایی به ایران، در چارچوب یک توافق دوجانبه به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی علمی و فناوری  خبر داد.

«نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی ایران و ونزوئلا»، بین ۱۴ تا ۱۸ سپتامبر (۲۳ تا ۲۷ شهریور) در پایتخت ونزوئلا با هدف تقویت و توسعه همکاری ها و تبادل اطلاعات بین دو کشور برگزار می‌شود.

به گفته رئیس روابط عمومی شرکت ونزوئلایی «کیم‌بیوتِک» (Quimbiotec)، نهادهای دولتی ونزوئلا مرتبط با حوزه سلامت و توسعه تحقیقات علمی امیدوارند که این رویداد امکان ایجاد اتحادهای استراتژیک بین دو کشور را فراهم کند.

روسای جمهوری ایران و ونزوئلا در جریان سفر ماه ژوئن (اواخر خرداد) مادورو به تهران و در شرایطی که هر دو کشور تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارند، سند همکاری ۲۰ ساله را امضا کردند.

با در نظر گرفتن اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به نگاه مثبت دولت سیزدهم به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و تاکید مقام معظم رهبری به توسعه اقتصاددانش بنیان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان مجموعه ای از فعالیت‌ها در راستای حمایت از این شرکت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است، گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در ونزوئلا، فرصت مناسبی برای نشان دادن آخرین دستاوردها به شرکت‌های کشور میزبان و سایر علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    48 27
    به ملت ونزوئلا از همين الان تسليت ميگم
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      39 5
      کاری که 10 سال دشمن نتونست تو بهم زدن دوستی ایران و ونزوالا کنه ایرانخودرو اصلاحات میکنه
    • US ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      33 5
      احتمالامونتاژخودروی ایرانی یکی از سیاست های اصلی کاهش جمعیت در ونزوئلا است
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      9 0
      بله رسانه مغز خیلی ها را با خود فلج کرده
    • ایرانی GB ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      4 2
      منافقین خلق , رضا بازها , تجزیه طلبهای بدبخت , خود تحقیران و خود مایوسان جامعه به سایت مشرق سرازیر شده اند بجهت انتقال ویروس خود تحقیری و خود ذلیلی خودشون در بین مردم ... آخه خود تحقیر های بدبخت : چرا یکی رو استخدام نمی کنید تا روزی صد هزار بار دو دستهاش رو ببره بالا و بکوبه تو اون سر خود تحقیر خود ذلیل بدبخت تون , ای خاک بر اون سر بدبخت خود ذلیل خود تحقیر تون که از صبح تا شب تولیدات ایرانی رو مسخره میکنید و انگ بی کیفیتی بهشون میزنید , حالا اگر این خودروها رو کشور اوگاندا میساخت تویه خود ذلیل خود تحقیر بدبخت داشتی ازش تعریف و تمجید میکردی اما حالا که ساخت ایران هست ۱۲۴۰۰۰ عیب و ایراد دارند ... بدبخت های خود ذلیل : اگر خودروهای ایرانی بی کیفیت هستند پس چرا می خرید ؟ , و اگر میخرین دیگه چرا از صبح تا شب ازشون ناله و شکایت میکنید ؟ از قدیم گفته اند : مال بد بیخ ریش صاحبش ! به عقل و فهم و شعور تو اگر خودروهای ایرانی کیفیت ندارند و بدرد نمیخورند : پس دیگه چرا خودرو بدردنخور رو میخری ؟
    • حسین IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      در جواب به ایرانی: آخه عقب افتاده بی تربیت ندید بدید، پاشو از تو پراید تو یه ماشین بهتر بشین تا جواب تمام سوالت رو بگیری. ماشین بهتر اگر بود با قیمت درست هم کسی این گاری ها رو نمیگرفت
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    28 4
    ببین اونا دیگه کی هستند برای هفت لیتر جشن میگیرند
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 1
      واقعا نمیدونید تحریم چیه ؟ جنگ نیروهای نظامی و آثارش محرومیتهاش رو که متوجه میشید ،محرومیت تحریم برای همه در یک زمان به شدت منطقه جنگیه
  • محسن IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    29 4
    هر کس از این ( خودرو سازان خائن به مردم ) به هر شکلی مثل شما حمایت کند فردای قیامت در خون عزیزانی که به خاطر خودرو بی کیفیت و نا ایمن در جاده ها جان داده اند شریک است خجالت بکشید از چی تعریف می کنید از کسانی که خون عزیزان ما را به زمین ریخته اند با آشغال های که تحویل ملت می دهند ایرانی هستید؟ میهن پرستید؟ انسان هستید؟ حیوان هم چنین رفتاری ندارد
    • محسن از اصفهان IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      9 3
      افرین اقا محسن
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    17 5
    واقعا هیچ کس در دنیا قدرت خودروسازان ایرانی را ندارد
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    16 1
    اگه اينا خوبن خداوند با خودرو سازان داخلی محشورتون کنه انشاالا
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    22 6
    یک سوال، ما که میدونم خودرو سازی داخلی لیبرال هستن و بی اعتقاد. حالا وقتی صادر میکن به ونزئلا (خوب و بدش ابماند)ظاهرا برخی در نظرات ناراحت شدن! راستی اگر دغدغه مرگ انسان ها رو دارید! بی زحمت برای روزی 1000 سقط جنین که در ایران انجام میشود،دلسوزی کنید! میشه ؟! یا برای کشتن شدن گربه ناراحت میشید و میخواد کشور رو برانداز کنید! اما برای کشتن 1000 انسان درطی روز، ظاهرا ککتون هم نمی گزه!
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      7 2
      تو يه آدم زنده رو با جنين يکی ميکني؟؟؟اصلا چه ربطی داره؟؟؟
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    13 0
    ونزویلت با یک تیر دو نشان میزنه هم خودرو میسازه و هم تعدیل جمعیت انجام میده!
  • رضا IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 0
    خب اسم اون چهار مدل ماشین رو که ننوشتید !!!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    11 2
    این خودورها تو ایران چی هستن که اونجا هم مونتاژ میشن عجب جوکی خنده داری بود
  • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    7 0
    این ها بیان خودروی کشورشون رو تأمین کنن اونقدر بشه که دیگه خودرو سرمایه ای نباشه . اون وقت برن کشور دیگه خط تولید راه بندازن .یک ماشین تمام ایرانی نساختن هر کدوم که دیگه به 100 درصد رسید خط تولیدش رو متوقف کردن.
  • Ali IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    8 1
    بیچاره مادورو فکر کرده خودروهای ایرانی هم مثل موشک‌های ایران قابل اعتماد و پیشرفته هستن! نمیدونه رسماااا داره ارابه‌های مرگ رو تحویل میگیره و ملتش رو به خاک و خون میکشه.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    9 0
    وی همچنین از اعزام نوجوانان ونزوئلایی به ایران، در چارچوب یک توافق دوجانبه به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی علمی و فناوری خبر داد./// اگر عقل داشتیم از این فرصت بینظیر تکرارنشدنی حداکثر استفاده را می کردیم. آنها را به ایران بیاورید تا زبان فارسی را یاد بگیرند و با فرهنگ ایرانی و شیعه آشنا بشوند. برکات این کار را بعدها خواهید دید. در هنگام ظهور حضرت حجت (ع).
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      انشاالله اگر به دست لائیک های ایرانی نیفتند و خودشون و هم خداوند خواسته باشد ، انشاالله کمکهای حضرت عیسی و حضرت امام زمان عج شوند.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 1
    یه جوگیر ماهواره چند روز پیش از عدم پیشرفت ایران کامنت داده بود! خخخخخ با تبلیغات میشه ماست رو سبز جلوه داد. یک کم به رنگ ماست دقت کن. یه ته رنگ سبز نداره؟!!! خخخخخ
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 1
    نیکلاس مادرو خاطر نشان کرد: امروز ایران کشوری نمونه، کشور پیشرفت، تولید، دانش و تولید محصولات است. این جمله رو باید به خط طلا نوشت و در خانه ها آویخت
  • امیر IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    با درود و لعنت بر کسانی که با اعصاب و وقت مردم بازی می‌کنند و به سخره می‌گیرند. اگر خبر شما مربوط به چهار مدل خودرو مونتاژی است، پس چرا اسمی از این خودروها نبرده‌اید و مزخرفات دیگری را درج کرده‌اید؟
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 1
    اینجاملت سالهاست دنبال خودروهستن چنان عرضه رامحدودکردن ک تاسالهاهم امیدنداریم ماشین گیرمون بیاد.صادرات وقتی خوبه ک هم واردات ازادباشه هم عرضه وتقاضاباهم بخونن نه تقاضا12میلیون نفرباشه اماعرضه 40هزارتا.ماشین بی کیفیت وپرمصرف قالب میکنن میگن صرفه جویی کن سوخت رو ویمشت بیسواددنبال گرانی سوختن نمیکنن کیفیت ماشین رابهترکنن میرن سراغ گرانی و به زحمت انداختن ملت.
  • دانیال IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 0
    یعنی قیمت۳۶۰الی۴۸۰میلیون چه خودروهایی هستن ؟اگه توجیه اقتصادی داشته باشه چرا که نه شاید زمینه ای برای رقابت وپیشرفت صنعت خودرو سازی بشه
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 1
    تولید این خودروها موجب صرفه‌جویی اقتصادی مردم می‌شوند، چرا که برای هر یکصد کیلومتر تنها هفت لیتر سوخت نیاز دارند.!!! این مادورو هم یا رد داده یا مثل پوتین دکترای پاچه خاری داره !!!
  • مهدی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    مگر اینکه ماشینها رو مثل تانک و زره اهنی بسازند تا کشته هامون در جاده کم بشه اینکه همه رو بندازیم گردن خودروسازها، یه خرده بی انصافیه، واقعا تو جاده ها بی احتیاطی بیشتر راننده ها در سرعت و دقت در لاین ها زیر صفره مردم اصلا ملاحظه همدیگه رو او جاده ها نمی‌کنند به یکی هم تذکر بدی یا مالک میگه یا فحش میده یا درگیر میشه
  • فرزاد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 1
    گاهی باید خندید و رد شد ......
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    چه حمایتی که از تولید واشتغال که نمی شود !!! ما تا هموطنی ودوستانی مثل شما داریم که کار صد دشمن می کند!!! چه ترسی از دشمنان داریم؟؟؟؟؟
  • سید فروزان CH ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    پیشاپیش ،تسلیت خود را به ملت ونزوئلا اعلام میکنیم ،بهترین گزینه برای کم کردن جمعیت را انتخاب کردن همین مانده بود که ملت دوست ونزوئلا بشوند دشمن و نفرینمان کنند
  • شهروز IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    دروغ 13 است. خخخ بعضیها یا زود باورن یا خیلی ساده انگاریا دوست دارن دروغ بشنون
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    ببين اين ايران خودرو و سايپا - چه جونورى اند كه سر مادوروى بيچاره را هم كلاه گذاشتند ! اى لعنت بهتون
  • حسین IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    اونا چقدر ساده لوح هستند که 7 لیتر مصرف سوخت رو باور کردن 😁😁

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس