کد خبر 1417831
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
کی‌روش بهترین گزینه ایران در جام جهانی

کارشناس فوتبال مصر در مصاحبه‌ای به تحلیل انتخاب کارلوس کی روش برای هدایت تیم ملی ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، کارلوس کی روش هفته گذشته به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشورمان انتخاب شد تا جانشین دراگان اسکوچیچ شود.

بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی ایران واکنش‌های زیادی در محافل بین المللی داشت. البته در داخل کشور هم بازگشت مرد پرتغالی بعد از دو تجربه با تیم ملی کلمبیا و مصر بازخوردهای متفاوتی داشت.

کی‌روش بعد از جدایی از تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۹ راهی کلمبیا شد و هدایت تیم ملی این کشور را برعهده گرفت و بعد از یک سال و نیم هدایت این تیم بعد از شکست بد ۶ بر یک مقابل اکوادور از سمتش برکنار شد.

مرد پرتغالی در ابتدای سال ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی مصر را برعهده گرفت و با فراعنه با قدرت وارد جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۲ شد.

سرمربی سابق رئال مادرید موفق شد مصر را به فینال جام ملت‌های آفریقا برساند اما در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب سنگال شد تا دستش از جام کوتاه بماند.

کی‌روش بهترین گزینه ایران در جام جهانی

محمد الهلس خبرنگار نشریه «المصری الیوم» و کارشناس فوتبال مصر بعد از تجربه ۸ ماهه کارلوس کی روش در این کشور و حضور مجددش در ایران نظر خود را به اشتراک گذاشت که به شرح زیر است:

* به نظر شما انتخاب کی روش در شرایط کنونی برای تیم  ملی ایران قبل از جام جهانی درست بود؟

به نظرم فدراسیون فوتبال ایران با در نظر گرفتن شرایط این تیم و زمان کم باقی مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ بهترین و امن ترین راه حل را انتخاب کرد. کی روش مربی است که فضای فوتبال ایران را خیلی خوب می‌شناسد و همچنین تجربه بسیار خوبی در ادوار جام جهانی دارد و می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

* پس به نظر شما انتخاب کی روش برای هدایت ایران در جام جهانی درست بود؟

بله، از مدرسه فوتبال ایران شناخت کافی دارد و از فوتبال آسیا نیز شناخت دارد. پیش از آمدن به ایران او تجربه زیادی در فوتبال اروپا کسب کرده  و خیلی خوب می‌داند چطور با تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کند. کی‌روش بعد از این تجارب به تیم ملی مصر آمد و با تیم‌های قدرتمند آفریقا بازی کرد و به همین خاطر مربی  است که نسبت به تمام مدارس فوتبال آشنایی دارد.

کی‌روش بهترین گزینه ایران در جام جهانی

* نظرتان درباره گروه ایران در جام جهانی چیست و حضور کی‌روش می‌تواند در کسب نتایج تاثیرگذار باشد؟

ایران با حضور انگلیس، آمریکا و ولز در گروه سختی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار دارد. به همین خاطر چالش ایران در جام جهانی سخت است. انتخاب کی‌روش برای این چالش بهترین گزینه بود چون او یک مربی باتجربه است که باعث می‌شود تفاوت تیمش با تیم‌های بزرگ کم شود.

* کی روش با بازگشت به ایران پنجمین حضورش در این تورنمنت بزرگ را تجربه می‌کند. او انگیزه کافی در این تورنمنت خواهد داشت؟

به نظر می‌رسد با توجه به سن بالای کارلوس کی روش، جام جهانی ۲۰۲۲ آخرین تجربه مربی پرتغالی در این باشد. این باعث می‌شود تا کی‌روش با تمام قوا در جام جهانی حاضر شود و کارنامه‌ای درخشان از حضور پایانی‌اش در این تورنمنت به جا بگذارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس