کد خبر 1417579
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
۶ فوتی تب کنگو در کشور/ علت فوت یک دامپزشک

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، به تشریح تازه ترین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، بهزاد امیری رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۷۲ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور شناسایی شده‌اند که ۶ نفر آنها فوت شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به تب کریمه کنگو نسبت به سال گذشته، افزود: به طور واضح و دقیق نمی‌توان علت خاصی را برای افزایش موارد ابتلاء عنوان کرد و نیاز به بررسی دارد.

امیری با عنوان این مطلب که هر چند سال یکبار شاهد افزایش موارد تب کریمه کنگو در کشور هستیم، ادامه داد: شاید عدم رعایت کنترل‌های بهداشتی توسط دامپزشکی، یکی از عوامل افزایش موارد ابتلاء باشد. اما، آنچه مسلم است، اینکه ما همیشه این نوسانات را داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی انتقال بیماری تب کریمه کنگو گزش کنه است، افزود: وقتی آمار گزش کنه‌ها بیشتر می‌شود، انتقال بیماری نیز افزایش می‌یابد.

به گفته امیری، گزش دام‌ها توسط کنه‌ها، بیشترین راه انتقال بیماری است که در نتیجه آن، افرادی که با دام‌ها سر و کار دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض خطر بیماری قرار دارند.

وی افزود: یکی از فوتی‌ها، یک دامپزشک بوده که هنگام بررسی دام‌ها به بیماری مبتلا می‌شود و فوت می‌کند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت تاکید کرد: کارگران و قصابان کشتارگاه‌ها، از جمله افرادی هستند که در معرض خطر ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس