نخبگان غیرایرانی از امتیاز شهروندی ایران برخوردار می‌شوند

بر اساس مصوبه هیات وزیران، متخصصان و کارآفرینان غیرایرانی که شرایط نخبگی دارند از امتیازات شهروندی برخوردار می‌شوند.

به گزارش مشرق به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهایی است که با اجرای «برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی iConnect.isti.ir » به دنبال اتصال توانمندی و تخصص این افراد به زیست بوم فناوری و نوآوری و بهره مندی از تخصص و توان آنها در کشور است.

به گفته مهدی قلعه نوی، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ذیل این برنامه تاکنون بیش از ۴۵۰ نفر از متخصصان غیر ایرانی حاضر در کشور شناسایی و نزدیک به ۳۰۰ نفر از متقاضیان موفق به دریافت حمایت مذکور شدند.

وی ادامه می‌دهد: در این برنامه «حمایت‌های پژوهشی و انگیزشی از نخبگان غیر ایرانی»، «تسهیل فرآیندهای بروکراتیک برای اعطای خدمات پایه شهروندی به دارندگان کارت اقامت ویژه»، «ایجاد انگیزه در مدیران بخش دولتی برای تسهیل موانع کسب و کار افراد خارجی»، «اخذ مجوز کسب و کار  و احداث مطب» و «تملک دارایی‌ها» نیز تعریف شده است.

این برنامه با مصوبه هیات وزیران مبنی بر استفاده از دانش و تخصص متخصصان و کارآفرینان غیرایرانی به یک همکاری مشترک تبدیل شده است تا از ظرفیت‌های قانونی و ماموریت دیگر نهادهای موثر در این کار هم استفاده شود.

در این مصوبه آمده که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موظف است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، معیارهای تشخیص نخبگی را برای تصویب به هیات وزیران ارائه و کمیسیون مربوط در وزارت کشور درخصوص بهره مندی افراد غیرایرانی از این امتیازات تصمیم گیری کند.

براساس این مصوبه؛ استانداران می توانند افرادی که دارای شرایط نخبگی موضوع این بند تشخیص می‌دهند را برای بهره مندی از امتیازات شهروندی به وزارت کشور معرفی کنند این مصوبه به منظور استفاده از دانش و تخصص این افراد در کشور به تصویب رسیده است.

با توجه به اینکه ایران سال ها است میزبان جمعیت زیادی از مهاجران کشورهای مختلف است؛ می تواند با کمک این برنامه‌ها؛ در کنار ارائه امتیازات ویژه به افراد متخصص و کارآفرین غیرایرانی از توان دانشی و تخصصی آنها هم برای توسعه علمی و فناورانه کشور بهره گیرد و میزبانی از جمعیت مهاجر را به یک فرصت خوب و ارزشمند تبدیل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 1
    امتیاز شهروندی ایران؟ خخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 1
      برای خود من که شهروندی ایران نه تنها یک امتیاز بلکه یک افتخار بزرگه، حالا شما وطن فروشی به خودت مربوطه ‌‌!!!
  • پوریا IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 2
    کدوم ابله ای از اروپا و یا آمریکا و کانادا و استرالیا و کشورعای عربی خلیج فارس میاد به ایران مهاجرت می‌کنه .انصافا .
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 1
      اولا حالا خواهی دید که کی مهاجرت میکنه، دومأ همهٔ دنیا که این چهارتا کشور نیستن، سومأ بر طبق آمار اون قبرستون یعنی آمریکا سالی حدود ده هزار نفر از یانکی‌ها تابعیت خودشونو پس میدن میرن تابعیت یه کشور دیگه رو میگیرن!!!!
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 1
    خدایی خیلی رو دارید
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 1
      اقلا مثل امثال تو بی شعور نیستن!!!!
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    پیشنهاد میشه برای حل مشکل جمعیت ایران ، به شهروندان کلیه کشورهایی که نوروز دارند ، درجه شهروندی ایران اعطا گردد .
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    شما اول به وضع نخبگان داخلی برسید. اساتید تنگ نظر مانع اصلی جذب نخبگان جوان در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی هستند
  • مادرایرانی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    کاربسیاااااربه جا وعااالی،ایران عزیزماهمواره پناه عالمان وازادگان وفرهیختکان جهان بوده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس