کد خبر 1417260
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
افزایش تقاضا تخم مرغ را گران کرد/ هنوز به قیمت واقعی نرسیده ایم

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار گفت: هنوز قیمت این کالا به نرخ منطقی و واقعی خود نرسیده است.

به گزارش مشرق، ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ به شانه‌ای ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان گفت: این قیمت‌ها طبیعی است و گران نیست چرا که خود دولت قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را در خرده فروشی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده که با این حساب قیمت هر شانه دو کیلویی تخم مرغ ۸۰ هزار تومان می‌شود.

وی توضیح داد که علاوه بر هزینه بار، شکستگی و موارد دیگر نیز وجود دارد ضمن اینکه باید خرده فروش مقداری هم سود کند.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه هوا به تدریج رو به خنکی است و به همین دلیل با افزایش تقاضا برای تخم مرغ مواجه هستیم، گفت: از طرفی قیمت مرغ نیز به ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان افزایش یافته و هر زمان که قیمت مرغ و گوشت افزایش می‌یابد، فشار روی تخم مرغ بالا می‌رود.

نبی پور میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری ۳۵ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: هنوز قیمت تخم مرغ با نرخی که دولت برای آن اعلام کرده (۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان) ۵۰۰ تومان فاصله دارد.

به گفته وی، قرار است دولت در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ برای تخم مرغ قیمت جدید تعیین کند.

نبی پور ادامه داد: در واقع مسئولان در تیرماه از تولیدکنندگان خواستند که دو ماه صبر کنند و بعد از آن درباره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری شود چرا که مرغداران در زیان شدید بودند و دولت قول داده این زیان را هم جبران کند.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ هم اکنون بالای ۴۸ هزار تومان است، افزود: قیمت نهاده‌های دامی ۶۰۰ درصد افزایش یافته و ۷۵ تا ۸۰ درصد هزینه تمام شده تولید دام، طیور و آبزیان مربوط به هزینه خوراک آنهاست.

این فعال صنفی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ نیز اضافه کرد: صادرات کم و بیش به افغانستان انجام می‌شود اما مقدار آن زیاد نیست.

وی گفت: افغانستان به دنبال تخم مرغ ریز است اما تخم مرغ‌های تولیدی در ایران عمدتاً درشت هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    7 2
    از زندگی در چنین کشوری احساس غرور می کنم و از شادی زیادی اشک در چشمان حلقه زده
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      2 5
      اگر خیلی احساساتی شدی برو اروپای بحران زده که یا مجبوری بین گرم شدن یا غذا بخوردن یکی را انتخاب کنی یا حتی کشورهای همسایه تا مجبور نباشی اشک چشمانت رو پاک کنی به هر حال امثال شما با رای بنفشتان مسبب تخریب عمدی زیر ساختها هستید و حالا احساس غرور می کنید !
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      2 3
      والا اوضاع در اروپا هم خیلی بهتر نیست! قیمت برخی کالا ها به خاطر افزایش قیمت حامل های انرژی تا 6 برابر گرون شده. توصیه میکنم اشک هاتون رو پاک کنید همین ایران بمونید فعلا
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 0
    از نظر اینها قیمت واقعی چسبیده به آسمونه. باز شانس اوردیم یکی دیگه زحمتش رو می کشه.
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      2 0
      به سود کمتر از 300 درصد رضایت نمیدن و میگن صرف نمیکنه! تقصیر دولت هست که سود بانکی رو کنترل نمیکنه دوم اینکه انحصار ایجاد میکنه برای این اتحادیه ها. هر وقت بخوان با کاهش عرضه قیمت رو میبرن بالا
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 0
    با این گزارش فهمیدیم تخم مرغ گران نشده که تا ارزانتر فروخته میشود
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      2 0
      واقعا. فکر کنم دارن خیرات میکنن تولید کننده های تخم مرغ جوری که میگن. دران از جیب میزارن برا مردم!
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    4 4
    چون بی لیاقت ترین دولت ایران در دویست سال گذشته روی کار است
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      2 3
      نه هنوز پای حسن روحانی نرسیدن خداییش. گرونی الان هم هنوز اثرات تورم و نقدینگی ایجاد شده توسط دولت او هست. که حالا حالا ها گویا قرار نیست دست از سر ما ورداره. میگن تو رفتی ولی هنوز خاطراتت هست همینه
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      2 2
      نه دیگه این رو دروغ میگی . از حسن فریدون بی لیاقت تر نداریم
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 1
      واقعا
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 0
    دولت که فقط دولت تولید کننده ها نیست دولت مصرف کننده ها هم هست باید بازاررو تنظیم کنه. راهکارش واردات تخم مرغ برا تنظیم بازرا هست برای هیچ صنعتی انحصار ایجاد نکنید. هر کس صرفش نمیکنه و نمیتونه رقابت کنه و با روش های علمی تر تولید هزینه تمام شده ش رو بیاره پایین یا تولیدش رو کم کنه یا تولید نکنه تا کمبودش با قیمت پایین تر وارد بشه.
  • فرهاد IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    خیلی قاطع میگم که ایرانی ها در زمینه اقتصاد فقط عرضه و هنر گران کردن کالا رو دارن . در توان شون نیست بلد نیستن ارزان کردن کالا چطوریه . حقوق کارگر یک بار در سال تغییر می کند . چطوری مدعی هستین وقتی یک کالا هر روز قیمتش تغییر می کند و نمی دونید چکار باید کنید. به مرحله ای رسیدیم که یک بازاری اگر ارزان بفروشه مغازه ش رو تعطیل کنند.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    کلا گرانی تو این مملکت طبیعیه و جای تعجب نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس