کد خبر 1417218
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
واکنش FIVB به قهرمانی ایتالیا پس از ۲۴ سال

تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد پس از ۲۴ سال بار دیگر قهرمان رقابت‌های جهانی والیبال شود.

به گزارش مشرق، مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از چهارم شهریور به میزبانی اسلوونی و لهستان آغاز شده بود، یکشنبه شب ۲۰ شهریور با برگزاری دو دیدار مرحله نهایی در سالن اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه لهستان به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایتالیا در دیدار نهایی این رقابت‌ها که نخستین فینال این مسابقات با حضور دو تیم اروپایی در قرن ۲۱ بود، به مصاف لهستان میزبان رفت و ۳ بر ۱به پیروزی رسید تا برای چهارمین بار بر روی سکوی نخست جهان قرار گیرد.

این بازی در ۴ ست و به ترتیب با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ به سود والیبال ایتالیا به پایان رسید.  

فدراسیون جهانی والیبال در خصوص قهرمانی والیبال ایتالیا نوشت: ایتالیای خارق العاده پس از ۲۴ سال دوباره قهرمان جهان شد!  ایتالیا در فینال با برتری ۳ بر ۱ مقابل لهستان میزبان، قهرمانی را به نام خود کرد.  

فدراسیون جهانی والیبال ادامه داد: انتظار ۲۴ ساله ایتالیا برای چهارمین عنوان قهرمانی جهان روز یکشنبه به پایان رسید، زیرا ایتالیایی ها ورزشگاه مملو از جمعیت را ساکت کردند و با شکست لهستان به عنوان مدافع قهرمانی، طلا گرفتند.  

 سیمونه جیانلی، پاسور و کاپیتان تیم والیبال ایتالیا گفت: این احساس واقعی نیست. پارسال که قهرمان اروپا شدیم خیلی گریه کردم اما اکنون نمی توانم گریه کنم زیرا بسیار خوشحال و هیجان زده هستم. نمی توانم به چیزی فکر کنم، فقط می توانم لبخند بزنم و بخندم. خیلی به تیمم افتخار می کنم. باید بگویم که به ایتالیایی بودنم و به قهرمانی جهان افتخار می کنم.

 سرمربی تیم فردیناندو دی جورجی تنها ایتالیایی است که در هر یک از چهار افتخار این کشور در رقابت‌های جهانی حضور داشته است. این مربی ۶۰ ساله در رقابت‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ به‌عنوان پاسور تیم، در رقابت‌های جهانی حضور داشت.  این پیروزی همچنین برای بازیکن ۲۰ ساله الساندرو میچیلتو ویژه بود او پس از کسب عنوان جهانی زیر ۱۹ سال در سال ۲۰۱۹ و عنوان جهانی زیر ۲۱ سال در سال گذشته، به گروه کوچکی از بازیکنانی می‌پیوندد که مدال‌های طلا را در هر سه سطح رده سنی کسب کرده اند.  

جیانلی افزود: این یک تیم باورنکردنی است. ما فقط سخت بازی می کنیم. مهم نیست که تیم دیگر چه می کند، ما فقط در بازی می مانیم و سخت بازی می کنیم. ما عاشق انجام این بازی هستیم و از انجام آن با هم بسیار لذت می بریم.  امیدوارم این شروع موفقیت ها باشد. ما بچه های جوان زیادی داریم که بسیار با استعداد هستند و باید به رشد خود ادامه دهیم و افتخار بزرگی خلق کنیم. این یک لحظه بسیار خوب برای ما است. باید به آینده نگاه کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس