کد خبر 1417084
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
.

اگر به جای BBC که درباره فروش لباس زیر ملکه انگلیس رپرتاژ رفته است، رسانه‌ای در ایران درباره چنین موضوعی خبری کار می‌کرد، واکنش مجریان و مسؤولان بی بی سی چه بود؟

به گزارش مشرق، بنگاه خبری بی‌بی‌سی که با صرف هزینه‌های کلان از بودجه دولتی و مالیات مردم انگلیس اداره می‌شود، همواره تلاش کرده است تا با حفظ ظاهر و ادعای مستقل بودن خود را حامی اطلاع‌رسانی آزاد نشان دهد و از این طریق منافع مالکان خود را تأمین کند؛ بااین‌حال در بزنگاه‌های مختلف این سیاست فریبکارانه و تحمیق مردم نقش بر آب می‌شود؛ سیاست بی‌بی‌سی پس از مرگ ملکه ۹۴ ساله انگلیس از همین منظر قابل‌بررسی است.

در کنار عملکرد بی‌بی‌سی جهانی شاید خصمانه‌ترین سیاست‌ها را بی‌بی‌سی فارسی در قبال مردم ایران به کار گرفته است. رسانه‌ای که هم‌صدا با تروریست‌های ضد ایران، نقش به آشوب کشیدن کشور و جاده‌صاف‌کنی تحریم‌های غیرانسانی را داشته و تلاش می‌کند این سیاست‌ها را موجه نشان دهد.

همین چند روز پیش بود که به دنبال توهمات یکی از سران فتنه، خط خبری بی‌بی‌سی موروثی نشان دادن حکومت در ایران بود و ده‌ها ساعت برنامه در اتهام زنی به جمهوری اسلامی برای موروثی کردن حاکمیت تولید کردند. بدون آنکه به این نکته اشاره کنند که روند انتخاب رهبر در ایران به عهده مجلس خبرگان است و برخلاف برخی حکومت‌های مرتجع وراثت عامل حکومت نیست و ولایت‌فقیه شرایط دینی، عقلی و علمی دارد که بدون آن امکان رهبر شدن وجود ندارد.

بااین‌حال بی‌بی‌سی مشغول همین تحلیل‌ها بود که ناگهان مرگ ملکه و انتقال پادشاهی صرفاً بر اساس وراثت، سیاست این رسانه را تغییر داد و رسوایی جدیدی به بار آورد.

دراین‌بین شاید تأسف‌آورتر ایفای نقش خبرنگاران و مجریان ایرانی بی‌بی‌سی فارسی است که همگی مجبور شدند با لباس و کراوات مشکی برای ملکه سوگواری و مدیحه‌سرایی کنند.

مرگ ملکه و حال‌وروز تحقیرآمیز مجریان BBC فارسی

لباس قرمز در شب عاشورا/ لباس مشکی برای مرگ ملکه انگلیس

همان‌هایی که در شب و روز عاشورا تعمداً لباس قرمز می‌پوشند، به‌صراحت و به فرموده مطابق خط بی‌بی‌سی جهانی هم‌جنس‌بازی را تبلیغ می‌کنند، از ریگی، منافقین و هر تروریست دیگری علیه ایران دفاع می‌کنند، تحریم‌های ضد انسانی مثل تحریم دارویی غرب و آمریکا علیه کودکان و هم‌وطنان خود را توجیه می‌کنند، دائم به سیاه نمایی مشغول‌اند و هر موفقیت ایرانی را برنمی‌تابند و تلاش می‌کنند آن را بی‌اثر جلوه دهند و ...

مسلماً برخی این افراد مطابق اعتراف خودشان هنگامی که در ایران و رسانه‌های اصلاح‌طلب فعالیت می‌کردند، تصور می‌کردند بی‌بی‌سی رسانه حرفه‌ای است و چون اخبار علیه ایران را بدون ملاحظات منتشر می‌کند پس رسانه آزاد است. همین نگاه عوامانه مانع از فهم این موضوع است که کار کردن علیه کشور دیگر به‌ویژه کشوری که دشمن تلقی می‌شود را نمی‌توان به‌پای آزادی بیان گذاشت و راست و دروغ را علیه منافع آن‌ها به کار گرفتن، نشانه آزادی بیان نیست.

همان‌هایی که همه پیشرفت‌های ایران اعم از هسته‌ای، فضایی، علمی و ... را نادیده می‌گیرند و بایکوت می‌کنند همین چند وقت پیش مجبور شدند برای فروش لباس‌زیر ملکه رپورتاژ خبری بروند.

کافی است برای محک زدن میزان آزادی بیانشان فقط یک‌بار سیاست‌های خرافه گرایانه و قرون‌وسطایی نظام سلطنتی انگلیس یا جنایت‌های صهیونیست‌ها را نقد کنند تا ببینند واقعیت آزادی بیان چیست؟

فقط تصور کنید در همین ماجرای رپورتاژ خبری رفتن برای حراج شورت ملکه انگلیس که در بی‌بی‌سی فارسی نیز با آب‌وتاب به آن پرداخته شد یک رسانه دیگر در کشور مخالف انگلیس و غرب چنین کاری کرده بود. مثلاً بلا تشبیه و با عرض معذرت پیژامه یکی از علما و بزرگان ما در یک حراجی به فروش می‌رسید، چه اتفاقی می‌افتاد؟ همین‌ها چه می‌کردند؟ مردم مؤمن و انقلابی در قبال چنین کار ناپسندی و چنین توهینی به شعورشان چه واکنش داشتند؟

مرگ ملکه و حال‌وروز تحقیرآمیز مجریان BBC فارسی

در سایر رسانه‌های ضد ایرانی نیز وضع به‌مراتب مبتذل‌تر و سخیف‌تر است. همین چند روز پیش بود که به دنبال برگزاری پویش خبر خوب که با هدف مقابله با سیاه نمایی‌های این جماعت و جلوگیری از به هم خوردن آرامش روانی مردم شروع‌شده بود، رسانه اینترنشنال سعودی با ژست مضحکی اعلام می‌کرد این کارها حکومتی است و در ایران رسانه مستقل وجود ندارد.

یکی از همکاران ما می‌گفت: قبول، ما هیچ‌وقت ادعای بی‌طرفی نداریم و اعلام بی‌طرفی دروغ و توهین به مخاطب می‌دانیم اما شما هر وقت فقط یک‌بار حتی به‌صورت نمایشی توانستید درباره جنایت‌های اربابان سعودی و اسرائیلی‌تان مطلبی منتشر کنید یا اصلاً یک جمله در مورد قتل فجیع و مثله کردن خاشقچی حرفی زدید، تمام دروغ‌هایتان در مورد بی‌طرف و مستقل بودنتان را قبول می‌کنیم.

اما صحبتی با مجریان و خبرنگاران بی‌بی‌سی

در خلوت با خودتان فکر کنید، آخرش چه می‌شود؟ برای تکه نانی ارزشش را دارد که علیه مردمتان عروسک خیمه‌شب‌بازی مکاران انگلیسی و غربی شوید؟

مطمئنیم که خیلی از شماها که روزگاری در همین نشریات دوم خردادی و اصلاح‌طلب مطلب می‌نوشتید تصور می‌کردید غرب مهد آزادی و دموکراسی است. لابد حالا باید فهمیده باشید این مدینه فاضله به‌واسطه همین رسانه‌ها و هالیوودها به‌دروغ ساخته و بزک شده بود وگرنه مستبدتر از آن‌ها در دنیا وجود ندارد. ما منکر مشکلات و اشتباهات روشی در کشورمان نیستیم و مگر ممکن است در یک جامعه متکثر و هشتاد میلیونی که هرکدام سلیقه خودشان را دارند اشتباه و اختلاف‌سلیقه وجود نداشته باشد اما مسیر و مبنای انقلاب اسلامی که هدفش نجات و سعادت بشریت است هیچ‌گاه افراد را مجبور به‌دروغ گویی برای وارونه نشان دادن حقیقت نمی‌کند و اگر کسی چنین کند قطعاً خواسته یا نادانسته برخلاف مسیر انقلاب و منافع مردم عمل می‌کند.

و البته این سیاست که امروز رسانه‌های غربی شما را برای آن اجیر کرده‌اند تا اشتباهات و خطاهای افراد را به کلیت نظام مرتبط کنید نخ‌نما شده و با آگاهی بیشتر مردم بلااثر خواهد شد ان‌شاءالله.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    40 3
    ان شا الله تعالی، بسیار مطلب به حق و عالی، سپاس از مشرق عزیز، خسته نباشید.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      33 1
      این مجریان از بس بی بند وبارن و نادان برا پول هرکاری میکنن
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      6 0
      چرا شبیه لباسهای مامان دوزه
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 2
      مسخره می کنی؟
  • سید IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    28 3
    نشان دادن تصویر حراج وسایل مضحکه انگلیس، سرازیر شدن آب از لب و لوچه های غربگدایان وطنی را سبب می شود!!
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      جدای از زشتی اصل این کار، حالا از کجا معلوم واقعا این لباس زیر اون پیرزن بوده باشه؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      این انگلیسی‌ها اینقدر متقلب و مکار هستن که تقلب توی این کار هم ازشون بعید نیست
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      جدای از زشتی اصل این کار، حالا از کجا معلوم واقعا این لباس زیر اون پیرزن بوده باشه؟
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    25 1
    آقا ببینید اگه وسایل ملکه ویکتوریا فروش نرفته بخریم برای دوستدارانش در ایران
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    34 1
    مشرق جان، اینها یا بهائی هستند یا منافق یا جاسوس موساد و سیا و یا همهٔ اینها با هم، با زبون آدمیزاد نمیشه با اینها حرف زد، بیخودی زحمت نکش!!!
  • حمیدرضا IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 1
    سه تا ده هزار!!
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    6 2
    خیلی زشته.واقعا شرم آوره.از انگلیسی ها بعید بود این کار.در ظاهر که خیلی مبادی آداب هستن.برای ملکه وشاهزاده خانم هاشون قوانین پوششی دارن.بعد بیان لباس زیر ملکه اشونو حراج بذارن.شرمی؟حیایی؟ خانمها تو ایران وخیلی جاهای دیگه بیشتر حرمت دارند.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 0
    خخخخ
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 7
    به نظرم بهتر بود این خبر منتشر نشه مبتذل بود.من خودم از ملکه متنفرم .لطفا فحش ندیدن .
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 0
    این نوع نوشته نمی‌تواند بی اثر باشد. تعدادی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند، این نوع نوشته ها برایشان جدید است
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 1
    رسانه بهائی بی بی سی، رسانه ما نیست. مشرق جان لازم نیست اصلا در موردش بنویسی.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 2
    ملکه حقیر
  • مهاجر FI ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    9 2
    رسانه‌های اصلاح‌طلب ستون پنجمی که همگی آنها با کاغذ سهمیه ای اداره میشوند، سیاه پوش و عزادار شدند، واقعا جای تعجب داره، کشوری که بیش از دویست هزار شهید و هزاران جانباز در راه پیروزی هزینه داده، اینها از پنجره وارد شده و دهن کجی به منافع ملی میکنند و هیچ برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 0
    ازمزدورچه انتظاری...
  • پیروزه IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    عالی بود خاک بر سر جامعه ای که لباس زیر ملکه کشورشان را حراج می کنند.
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    حاجی اون الان لباس زیره؟
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    ...زادگی شاخ و دم نداره
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    ملکه ویکتوریا چه ربطی داره به ملکه الیزابت؟
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      او که 63 سال ملکه بریتانیای کبیر بود مادربزرگ الیزابت و البتع مادربزرگ اورپا هست. مطلب درباره سیاست بی بی سی بود و لازم نبود ربطی به الیزابت داشته باشد
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    لباس زیر ملکه رو حراج کردن !؟ ؛)))) / یعنی خود ملکه هم فکر نمی‌کرد روزی شرت اش رو حراج کنند ؛)) / یعنی از بین اینهمه ثروت ملکه تنها تونستن به این شرت و لباس زیر دست بزنن و حراج اش کنند. بقیه اش رسیده به پسرش و وراث اش
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      جدای از زشتی اصل این کار، حالا از کجا معلوم واقعا این لباس زیر اون پیرزن بوده باشه؟ این انگلیسی‌ها اینقدر متقلب و مکار هستن که تقلب توی این کار هم ازشون بعید نیست
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      جدای از زشتی اصل این کار، حالا از کجا معلوم واقعا این لباس زیر اون پیرزن بوده باشه؟ این انگلیسی‌ها اینقدر متقلب و مکار هستن که تقلب توی این کار هم ازشون بعید نیست
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      جدای از زشتی اصل این کار، حالا از کجا معلوم واقعا این لباس زیر اون پیرزن بوده باشه؟
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      این انگلیسی‌ها اینقدر متقلب و مکار هستن که تقلب توی این کار هم ازشون بعید نیست
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      حالا از کجا معلوم واقعا این لباس زیر اون پیرزن بوده باشه؟
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      اینقدر متقلب و مکار هستن که تقلب توی این کار هم ازشون بعید نیست
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      این انگلیسی‌ها اینقدر متقلب و مکار هستن که
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      تقلب توی این کار
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      جدای از زشتی اصل این کار این انگلیسی‌ها اینقدر متقلب و مکار هستن که تقلب توی این کار هم ازشون بعید نیست
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      زشت اصل این کار
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      تقلب توی این کار هم ازشون بعید نیست
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    واقعا هم جنس گرا هستند!!؟ چرا نمی رند دکتر خیلی بیمار هستند. مگر میشه!؟ ادم عُقش می گیره. طفلکی ها بهشون نمی یاد./ پول چیز مهمی حرفی نیست. اما از راه های شرافت مندانه تری هم میشه بدست اورد/ به نظرم احساس ترس دارند از جون شون می ترسند/ کاش می تونستم کمک شون کنم. طفلکی ها. شاید خواستگار ندارند. بهشون نمی یاد
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      اگر برای خواستگار. این ادای شرم اور رو مجبورند در بیارند. باشه من میزم خواستگاری شون . و امیدوارم بتونیم باهاشون خانواده سالمی داشته باشیم. جدی گفتیم. سه چهار نفربیاید بریم خواستگاریشون. شاید واقعا جون شون در خطر باشه
  • محمد IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    ب سلام . مشکلات در کشور ما کم نیست ولی مساله اینه که وقتی گروهی یا صنفی اعتراض داره رسانه ما در خط اول اطلاع رسانی نیست نباید در این اتفاقات رسانه های خارجی میدان داری کنن اونهایی که در این رسانه ها فعالن واقعا ادمای بدبختی هستن
  • ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    مجریان بی بی سی فارسی ایرانی نیستند و باید در مرگ مادر و همه چیزشان گریبان پاره کنند و عربده بکشند هرچه باشد از این عفریته حقوق می گرفتند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    والا چهل ساله دارید میگید
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    بی بی سی عملا اعتباری نداره چون خیلی تابلو به اعتقادات ما و مسلمونا توهین میکنه و فکر میکنه مردم نمی فهمند در حالیکه مرد بیدارند و هوشیار
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    یک تعداد مزدور رسانه ایی هم به اسم مجری و گزارشگر و ... ریختن تو این کانال ها و به مردم و کشور خودشان خیانت میکنند.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    کثیف تر از سیستم پادشاهی استعمارگر انگلیس وبوق های رسانه ای شیطانی اش بی بی سی واینترنتال واهبی تکفیری ملهد ومنافق پرور تروریستی که تمام وقت خود را برای غیبت کردن وبد گویی از ایران و ترویج ایران هراسی و تولید افکار منفی کذب رسانه ای علیه مسلمانان ایران میکند و پرونده انگلیس خبیث با مرگ ملکه پایان حکومت کارخانه رسانه ایی و چرچیل بازی نفاق وفتنه در جهان که سیاست تفرقه بیانداز حکومت کن کشتی پادشاهی انگلیس به عمق اقیانوس اطلس غرق تاریخ خواهد شد
  • کارمند ساده IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    جمهور ملت ایران می دانند که آنها دارای ایدئولوژی با ایسم های خبری و سرمایه داری هستند و ایدئولوژی اسلامی و مذهبی و ملی ندارند ؛ بعبارت دیگر نان شان در این کار است و شده اند یک ماشین برای نظام فمنیسم نه انسان مدار و اخلاق مدار....
  • NG ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    این افراد از نصیحت گذشتند. خطابم نویسنده محترم و دلسوز ست. این جماعت یا بهایی هستند یا بهایی شدند یا اصلا آتئیست شدند چون امروزه مثل اینکه اونجاها خیلی کلاس داره! و یا صهیونیست هستند یا شدند. بنابراین برای پول و یا تابعیت و اقامت هر کاری که بتونید تصور کنید با جون و دل انجام میدن!!!
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    خاک تو سرشون این همه از پیشرفت حرف میزنن ولی لباس ملکه شون مامان دوز هستش
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    لباسش رو حراج کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 0
    این ش و ر ت ملکه رو اطلاع بدین زیباکلام و تاج زاده میخرن
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    تنها لباس قرمز نیست. وضعیت چشمها و صورت گوینده قرمزپوش نشان دهنده خیلی چیزها است.
  • شاهین IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    متاسف متاسفم برا نظرات برا ایران وایرانی برا نظراتی که نوشتین این ایرانه که مهد تمدن وفرهنگ بود دیگه چی مانده بگین وبنویسین اصلاح طلب واصولگرا نداره همه میدانن اونایی که تاریخ رو مطا لعه کردن خوب خوب میدانن که انگلیس از کی حمایت کرده وکیا رو اورده که کشور الان به اینجا رسیده
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    سگ هیچ وقت دست صاحبش را گاز نمیگیره. از مزدور بیشتر از این انتظار نیست
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    وقتی برای این وطن فروشان فقط پول ملاک باشه هرکاری می کنند ازدروغ تاتفرقه وتحریک وایجاددرگیری وآشوب به جهت رضایتمندی ملکه بی آبروی انگلیس
  • کاوه IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 0
    هر وقت مزایده دندان مصنوعی ملکه بود خواهشاً یه اطلاع رسانی کنید. یه پیر خر داریم چند وقت پیش داشت جو می خورد، سنگ ریزه داخل جو بود دندانش شکست، برای اون می خوام ثواب داره. البته اگه خره متوجه بشود دندان مال ملکه نجس انگلیس هست حتما استفاده نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس