اقبالی: اوضاع نابسامان فوتبال هدیه افراد سودجو و منفعت طلب است/ برخی اعضای هیات رئیسه در حد و اندازه های فوتبال نیست

کارشناس فوتبال ایران گفت: آمدن کی‌روش به تیم ملی به مراتب بهتر از ماندن دراگان اسکوچیچ است. کارلوس کی‌روش از نظر فنی، رزومه کاری و شهرت در وضعیت بهتری نسبت به اسکوچیچ قرار دارد.

سرویس ورزش مشرق _ چند هفته‌ای است که فوتبال ایران چالش‌های بزرگی را تجربه می‌کند، از انتخابات فدراسیون فوتبال گرفته تا تغییر سرمربی تیم ملی که عده‌ای آن ‌را به فال نیک گرفته و عده به نقد از آن می‌پردازند. پس از برگزاری انتخابات فدراسیون و انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون، تصمیم بر بازگشت کارلوس کی‌روش گرفته شد. بسیاری از هواداران از این اقدام فدراسیون استقبال نکردند و تغییر سرمربی تیم ملی در فاصله سه ماه مانده به جام جهانی را به ضرر تیم ملی دانستند. اما در سوی دیگر برخی از هواداران از حضور دوباره کی‌روش در تیم ملی خوشحال شدند.

مسعود اقبالی در گفتگو با مشرق در خصوص بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ایران خاطر نشان کرد: آمدن کی‌روش به تیم ملی به مراتب بهتر از ماندن دراگان اسکوچیچ است. کارلوس کی‌روش از نظر فنی، رزومه کاری و شهرت در وضعیت بهتری نسبت به اسکوچیچ قرار دارد. کی‌روش کاریزمای خوبی دارد و می‌تواند تنش‌های اردو تیم ملی را کنترل کند. از طرفی برخی از بازیکنان خواهان ماندن اسکوچیچ نبودند و همین موضوع عاملی برای اختلاف میان بازیکنان بود. همه این مسائل دلایل خوبی برای جایگزینی کی‌روش به جای اسکوچیچ بود.

بازگشت کی‌روش بهترین تصمیم ممکن بود/ تصمیم اشتباه اسکوچیچ دلیل برکناری‌اش بود/ ضعف نساجی، دلیل پیروزی استقلال

وی افزود: آقای اسکوچیچ در شرایطی هدایت تیم ملی ایران را به عهده گرفت که تیم ملی در خطر حذف از جام جهانی بود. عملکرد خوب اسکوچیچ باعث شد که تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کند. ولی با مرور زمان جنبه‌های منفی عملکرد اسکوچیچ مشخص شد. برگزاری اردو در قطر و خط زدن بازیکنان استقلال و بازگرداندن آنها به اردو از جمله اشتباهات اسکوچیچ بود. این موارد نشان می‌دهد که اسکوچیچ اصولا برای ماندن بر خواسته‌های خودش از ارزش‌ها دست برداشته است و صرفا می‌خواست به جام جهانی برود. اسکوچیچ قدرت خود را در تیم ملی از دست داده بود. همچنین احترام متقابل بین او و بازیکنان از بین رفته بود. در نتیجه فدراسیون تصمیم به حذف اسکوچیچ از تیم ملی ایران گرفت.

اقبالی در مورد عملکرد کی‌روش در جام‌جهانی اظهار داشت: مسلما ما در جام جهانی پس از سه بازی گروهی به کشور بازخواهیم گشت. ولی عملکرد ما در این سه بازی مهم است. ما نباید در این سه بازی شکست سنگینی بخوریم. در حال حاضر تیم ملی ایران مشکلات زیادی در خط دفاعی و میانی دارد. تنها کسی که می تواند این مشکلات را حل کند و به تیم نظم و سازماندهی خاصی دهد، آقای کی‌روش است. کی‌روش ۸ سال در ایران حضور داشته و با فرهنگ کشور ما آشنا است. از طرفی بازیکنان تیم ملی ایشان را پذیرفته بودند و نسبت به کی‌روش شناخت و احترام دارند.

مدرس AFC ادامه داد: کی‌روش قدرت و اقتدار کافی را دارد. در زمان حضور کی‌روش دست دلالان از تیم ملی کوتاه شده بود. الان نیز می‌تواند همین کار را انجام دهد. همچنین اگر از میان بازیکنان، بازیکنی از دستورات سرمربی سرپیچی کند، قدرت مقابله با این بازیکن را دارد. دیدیم که در دوره قبلی حضور ایشان بر نیمکت تیم ملی، چگونه مقابل سید مهدی رحمتی و چند بازیکن مطرخ ایستاد. در حال حاضر تیم ملی ایران مشکلات فراوانی دارد که کی‌روش می‌تواند به خوبی از پس این مشکلات بر بیاید. همچنین علاوه بر لژیونرها کی‌روش همواره انتخابات داخلی خوبی داشته است و می‌تواند چند بازیکن از لیگ ایران برای جام‌جهانی آماده کند. به طور کلی تصمیم فدراسیون برای بازگشت این سرمربی، تصمیم کاملا درستی بود.

بازگشت کی‌روش بهترین تصمیم ممکن بود/ تصمیم اشتباه اسکوچیچ دلیل برکناری‌اش بود/ ضعف نساجی، دلیل پیروزی استقلال

کارشناس فوتبال کشورمان درباره لیست منتشر شده از کی‌روش و دعوت پدیده‌هایی مانند محمد خدابنده‌لو و سامان فلاح گفت: کی‌روش اصلا فرصت نظارت بر بازیکنان شاغل در لیگ ایران را نداشته است. من فکر می کنم که این لیست را دیگران به ایشان داده‌اند. کی‌روش پس از یک یا دو تمرین بازیکنانی که نمی‌توانند کمکی کنند را خط می‌زند. البته مسابقات لیگ فعلا تعطیل شده است، به همین دلیل گمان نمی‌کنم که در فهرست تیم ملی تغییر چندانی داشته باشد. احتمالا یکی دو تن از بازیکنان، به خصوص در خط دفاعی و خط میانی ممکن است تغییر کنند. ما الان در لیگ برتر بازیکنان خوبی داریم و می توانند به تیم اضافه شوند. با همه این اوصاف ما زمان نداریم و این بازیکنان، بازیکنان بزرگی نیستند که بتوانند به تیم ملی در جام‌جهانی کمکی کنند. کی‌روش با اضافه کردن یکی دو بازیکن در خط میانی و دفاعی می‌تواند تیم را ترمیم کند تا شاید برابر ولز اتفاقاتی خوبی رقم بخورد. من گمان نمی‌کنم که مقابل انگلیس و آمریکا شانس زیادی داشته باشیم.

اقبالی در خصوص کیفیت لیگ بیست و دوم هم اظهار داشت: لیگ برتر فوتبال ایران با اضافه شدن چند بازیکن خوب خارجی، مانند لوکادیا دوباره جان گرفته است. اضافه شدن بازیکنان خوب خارجی به لیگ برتر تغییراتی را ایجاد می‌کند و باعث بالا رفتن کیفیت لیگ می‌شود. امسال بیشتر باشگاه‌ها به دنبال بازیکن خارجی رفته و بازیکنانی به لیگ ایران آورده که کیفیت خوبی دارند. از طرفی مربی‌های داخلی ما به سراغ کمک مربی‌های باکیفیت و با تجربه رفته‌اند. در مجموع لیگ برتر ما نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

اقبالی با اشاره به تیم‌های مدعی در لیگ بیست و دوم گفت: امسال تیم‌های خوبی در لیگ حضور دارند. به عنوان مثال تیم گل‌گهر تیم خیلی خوبی است و نتایج قابل قبولی گرفته، یا تیم نفت مسجد سلیمان که روز گذشته به مصاف پرسپولیس رفت، یکی از تیم‌های با کیفیت لیگ است و فقط به دلیل بی تجربگی نفرات امتیاز از دست می‌دهد. مجموعا تیم‌های خوب در لیگ وجود دارند که می‌توانند امسال در قامت مدعی ظاهر شوند. تیم‌های مدعی لیگ برتر هم خریدهای خوبی داشتند و امسال هم خود را مدعی معرفی کردند. به طور کلی تیم‌های پرسپولیس، مس رفسنجان، گل‌گهر، سپاهان، استقلال و فولاد جز تیم‌های خوب لیگ امسال هستند.  

بازگشت کی‌روش بهترین تصمیم ممکن بود/ تصمیم اشتباه اسکوچیچ دلیل برکناری‌اش بود/ ضعف نساجی، دلیل پیروزی استقلال

اقبالی در پایان درباره عملکرد استقلال و ساپینتو در این فصل نیز به مشرق گفت: استقلال هنوز بازی خوبی از خود نشان نداده است. در آخرین دیدار نیز به دلیل عملکرد ضعیف نساجی موفق شد بازی را با پیروزی به پایان برساند. اگر استقلال مقابل تیم‌های خوب لیگ برتر قرار بگیرد، دچار مشکل خواهد شد. دلیل ضعف استقلال هم عملکرد ضعیف بازیکنان توسط ساپینتو است. دفاع سه نفره‌ای که مورد توجه ساپینتو است باید سرعتی و قدرتی باشد و مدافعان از پس دوئل‌ها بربیایند. آقای ساپینتو هنوز متوجه پست‌ها در استقلال نشده است و کادر فنی استقلال نیز نمی‌توانند اطلاعات دقیقی به ایشان بدهند. البته استقلال هنوز برای بهتر شدن وقت زیادی دارد و می‌تواند در آینده بهتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • دکتری امیرکبیر IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 1
    مسلما از مرحله گروهی صعود نمیکنیم؟ خب این یعنی شما نادانی!! چون آدم دانا با توجه به علم احتمالات میتونه نهایتا بگه که به احتمال زیاد صعود نمیکنیم، نه که بگه "مسلما" !!!
  • حمیدرضا IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    34 7
    بنظر میرسه مشرق شده ماله کش تاج ورفقا!!یعنی دوران سیاه وکارنامه ضعیف کیروش یادتون رفته؟؟
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      21 5
      دنبال بهانه نباشین با اسکوچیچ بد کردید دور از مردونگی بود ایرانی کوفی نمیشه
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      10 6
      کارنامه سیاه کیروش در مصر و کلمبیا خود گواه نقض حرفهای این به اصطلاح کارشناس است
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      5 1
      اشتباه اسکوچیچ این بود که شما را مثل آب خوردن راهی جام جهانی کرد اگر کار را به بازی آخر و اما واگر می کشاند برکنار نمیشد
  • سیامک DE ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    8 23
    اخراج اسکوچیچ کار بسیار صحیحی بود زیرا در تیم ایشان بقدری هرج و مرج و دو دستگی و بی انضباطی بوجود آمده بوده بطوریکه اگر در یک بازی دوستانه و یا در جام جهانی مسابقه ای را می باختند آنگاه همه بازیکنان به جان هم می افتادند حتی بدتر از زمان برانکو ایوانکوویچ که همیشه بازیکنان تیم ملی در زمین و بیرون از زمین با یک دیگر درگیری های شدیدی داشتند
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      توهم مثل آقای اقبالی حرف میزنی ، من قصدم جواب دادن به نقطه نظرات ایشان است . آقای اقبالی از مدیریت و شخصیت قوی کی‌روش صحبت میکنیم از طرفی معتقدی لیست دو نفره را دیگران به او داده اند ! اشتباه اسکوچیچ را درباره بازیکنان استقلال میدانی از طرفی ازباخت سنگین و لزوم آمدن کی‌روش حرف میزنی !؟ بدون شک میدانی فوتبال یک بازی بی رو و غیر رکوردی است مثلاً احتمالات نقش موثری دارند حالا فرض کنید انگلیس دریازی با ایران یک اخراجی بدهد آیا احتمال سود تیم ایران را نمیدهی ؟ یا بازی تاریخی وخاصی ازآب دربیاید مثلاً طارمی دوپنالتی بگیرد ؟! یا دروازه بان حریف اشتباهی مرگبار بکند وایران یک برصفر حلوبیفتد حملات حریف را خنثی کند وببرد ! دریک بازی که هراحتمالی هست باقاطعیت ازاین میگویی که ایران سه بازی بیشتر نخواهد کرد و احتمالات را نادیده میگیری !؟ دریک روز خوب بیرانوند که گلرپنجاه درصد تیم باشد یک گل از ایران نتیجه را بشود مامیکند ! احتمالات برای دوطرف است مثلاً احتمال افتادن توپ در دقیقه نود درآمد نقطه وشرایط زیرپای مسی چقدر بود ؟ من غالبا پیش بینی خوبی ندارم اما میدانم روح ایرانی در شرایط سخت بهترین نتیجه را میآورد واین در سایر زمینه ها ثابت شده است میدانم موافقی پس چطور احتمال نمی‌دهی ما مثل آمریکا را که بردیم درحالیکه بازی بهتری نسبتا داشتند باروحیه ایرانی اتفاق افتاد . بازی ها برای ایران مثل بازی خانگی است و تماشاگران بیشتری تیم ایران از آنها دارد نقش آنها چطور ؟ بابرخی شرایط دیگر احتمال صعود ایران بیش از همه ادوار گذشته است وبنظرمن صعود میکنیم . پیش بینی من روی ستارگان نیست روی بازی فوتبال است که عوامل بسیاری در حصول نتیجه موثرند . درضمن جلالی پدیده تیم ملی خواهد بود و منفی بافی درمورداستقلال هم منطقی نیست پس نتایج این تیم بدون مربی بوده است ؟ بنظرم شما مخاطبین خود را نمی‌شناسید بازیکنان تیم ملی شنونده وخواننده اصلی سخنان شماهستنند پس بهتر است ازنظظرروحی به همه احتمالات اشاره کنید نه یاس آمیز نظر بدهید باخت ماهم یک احتمال است امابدون شک سه باخت نیست حتی ممکن است سه برد خاص هم باشد یا نتایج مساوی وبردوسایر نتایج گروه ایران امیدوارم سلامت سرحال وموفق باشید .
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    26 4
    غیر از تاج وشما چه افراد دیگری خواهان کی روش بودند؟
  • DK ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    15 3
    بخاطر همینه که تیم ملی رو به تو ندادن. چون تیم ملی مقابل تیم فوتبایستهای شائولین هم شانسی نداشت
  • GB ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    20 3
    آیا وقتی تیم ملی با بازیهای بد و دست گلهای ویلموتسیه فدراسیون!!! در بازیهای مقدماتی در حال حذف بود، کسی یا "کی روشی" نامی جرات قبول و پذیرفتن مسیولیت آن را داشت، جز اسوکچیچ ؟!!! قبول مسیولیت در آن شرایط سخت که با درایت نداشته فدراسیون "تاج" حاصل شده بود، کار هر کسی نبود، والا تحویل گرفتن تیم صعود کرده نه تنها هنر نیست بلکه حاکی از ناجوانمردی، سوء استفاده از شرایط و فرصت طلبی است. " به شب نشینی خرچنگ های مردابی چگونه رقص کند ماهی زلال پرست"؟!!!
  • NL ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    16 6
    کیروش اگه خوب بود که از امارات و مصر اخراج نمی شد. با کمترین هیزینه سریع ترین صعود به جام جهانی در تاریخ با اسکوچیچ داشتیم. درشرایطی که اسکوچیچ تیم ملی زمانی تحویل گرفت که تیم با خطر حذف شدن مواجه بود و همه نا امید بودن به این تیم. مسعود اقبالی : در خصوص بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ایران خاطر نشان کرد: آمدن کی‌روش به تیم ملی به مراتب بهتر از ماندن دراگان اسکوچیچ است. کارلوس کی‌روش از نظر فنی، رزومه کاری و شهرت در وضعیت بهتری نسبت به اسکوچیچ قرار دارد. کی‌روش کاریزمای خوبی دارد و می‌تواند تنش‌های اردو تیم ملی را کنترل کند. از طرفی برخی از بازیکنان خواهان ماندن اسکوچیچ نبودند و همین موضوع عاملی برای اختلاف میان بازیکنان بود. همه در جام جهانی گذشته دیدیم با وجود این همه ستاره که ایران در اختیار کیروش داده بود فقط از تاکتیک دفاع اوتوبوسی استفاده می کرد در مورد اختلاف بعزی از بازیکنان باید بگم که در همه جای جهان تیم وقتی میدن به سر مربی این سر مربی هست که مشخص میکنه کی داخل زمین باشه یا نه نه بازیکن ! و در آخر در مورد تاج سوء استفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر، تصرف غیر قانونی در اموال دولتی، به کارگیری حیدر بهاروند در سازمان لیگ برتر فوتبال بر خلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تصرف غیر قانونی در وجوه عمومی، تصرف غیر مجاز در منابع مالی (مطالبات) فدراسیون از شرکت‌های طرف قرارداد و اهمال منتهی به تضییع وجوه عمومی به میزان ۴ هزار و ۵۱۴ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۴۷هزار و ۲۴۵ ریال و ۱۰ میلیون یورو، تضییع اموال و وجوه دولتی، اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، کلاهبرداری، گزارش خلاف واقع، تبانی در معاملات دولتی، جعل در سند رسمی و به کارگیری سرمربی اسبق تیم فوتبال ایران (ویلموتس) پرونده قضایی در دادسرای تهران تشکیل شده است. با این همه اتهامات دوباره رئیس فدراسیون بشه ؟
  • ح IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    4 15
    یک سری فوتبالیست های زمین خاکی که از دانش روز فوتبال بی بهره هستند مخالف کی روش هستند و این طبیعی است چون کی روش اجازه نفوذ آنها در تیم ملی نمی دهد!
    • سعید IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      15 3
      دانش روز کیروش کلمبیا و مصرو از حضور در جام جهانی محروم کرد. # دفاع اتوبوسی
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    20 3
    آمدن کی روش جز تحقیر ایران و ایرانی چه حسنی دارد . اسکوچیچ در عین عزت ایران را در بدترین شرایط به جام جهانی برد . افسوس از بی اخلاقی و نفع طلبی . البته مفسدان از یکدیگر نفع میبرند چون با یکدیگر بلدند ساخت و پاخت کنند . بیچاره نظام اخلاقی و احساسات مردم
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    10 3
    فکر کنم اگه امسال پرسپولیس قهرمان لیگ بشه که ان شاء الله خواهد شد، این آقا برگرده بگه: «ضعف دیگر تیم ها باعث شد پرسپولیس قهرمان شود»
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    13 2
    شما نمک نشناسهای همیشه تاریخ بودید سرمربی قبلی شمل را به جام جهانی برد این برخورد وحشیانه شما با اون نشانگر خوی توحش شماست کیروش یه فاسدی مثل خودتون هست
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    12 2
    یارو میگه نباید در این سه بازی شکست سنگینی بخوریم. یعنی قراره ببازیم ولی افتضاح نشه!
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      17 4
      ایشاله 3 باخت سنگین بیاریم وتف بندازیم تو صورت این بی اخلاق های پول پرست شیاد مفسد ریاکار دزد بدنام بدذات از خدا بیخبر
  • رضا IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    11 1
    اشتباه اسکوچیچ این بود که از بازیکنان بی کیفیت تیم سوگلی وزارت ورزش کمتر استفاده می کرد و به همین دلیل تیم نتیجه می گرفت!!
  • محمد رضا ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    12 2
    عیار کی روش را در کلمبیا و مصر دیدیم کی روش با رسوایی ایران را ترک میکند. واقعا تاسف بار است در هیچ تیمی موفق نبو.د ه اگر بجای ویلموتس میامد نهایتا کامبوج میبرد.
  • حسین IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    5 1
    یعنی برای عدم صعود کی روش رو اوردید. بابا خیلی حماقته اگه تیمی تو فوتبال برای مساوی و باخت بره جام جهانی
  • حسین IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 1
    بله ، فوتبال ملی و باشگاهی ما با افتخارات ، قدرت ، سابقه ، تجربه ، توانایی فنی انگلیس قابل مقایسه نیست اما همه ی هماوردی و رقابت ورزشی هم در این فاکتورها خلاصه نمی شود ، که اگر بود آرژانتین ، اسپانیا ، پرتغال و حتی نیجریه این ها را به ثبوت می رساندند . اما میل دارم نظر جناب آقای اقبالی را به مسابقه برگشت ترکیه و انگلیس در ویمبلی لندن در play off 2014 و بازی رسانه های انگلیس با ذهنیت بازیکنان ترکیه و خاطرات ترک ها از آن مسابقه جلب کنم که چطور غروری کاذب به تیم ترکیه تزریق کرد و با نیرنگ کاری که در ذات انگلیسی ها است ، اول جنگ بیرون زمین را برد تا در زمین با دو گل ترکیه قدرتمند آن موقع را شکست داد
  • حسین IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    5 6
    کمترین تأثیر کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران کم کردن لومپن هایی امثال خداداد عزیزی و حمید درخشان و حسن روشن و ... که تمامی هم ندارند است ، بی نظمی ها و حاشیه های همین آقای عزیزی زمانی که بازیکن تیم ملی بود از یادها نرفته ، آن وقت ایراد می گیرد که چرا چندتا رفتند اینجا و آنجا اعتراض کردند ، کی‌روش وقتی آمد ایران که فوتبال ملی ما تبدیل به زمین سوخته شده بود ، پس از چندبار دست به دست شدن بعد از برانکو ایوانکوویچ _ که اتفاقاً او هم مثل اسکوچیچ فاقد روحیه جاه طلبی بود _ نیاز به پوست اندازی نه بلکه ریشه زنی جدید داشت ، کی‌روش مدیریت افکار عمومی بلد است ، او توانست با روش های ورود ممنوع ، فوتبال را به اولین اولویت اجتماعی کشور تبدیل کند ، آنوقت همین آقایان در برنامه میزگرد فوتبال شبکه ۲ فردای قرعه کشی جام جهانی برزیل با اجرای پیمان یوسفی دل مردم را از روبرو شدن با آرژانتین خالی می کردند ، چرا ؟ چون کی‌روش بساط اینها را جمع کرده بود. کی‌روش شجاعانه ، مهدی رحمتی و هادی عقیلی را که در اوضاع سخت تیم ملی حاشیه ساختند از تیم خط زد و با اعتماد به رحمان احمدی رفت در تنور سئول و کره جنوبی را شکست داد ، آقای عزیزی شجاعت داشته باشد و اگر می خواهد ارزش گلی که به استرالیا و در خانه حریف زد حفظ بماند ، اینها را در نظر بگیرد ، کارشناس فوتبال باید برود دنبال ایرادات فنی از کی‌روش و سیستم او ، مثلا برنامه و plan B ، حفظ انرژی و روحیه جنگاوری به بازیکنان ( مسابقه با بوسنی ) نحوه خالی نکردن حس روانی در بازی های پراسترس ( مسابقه با ژاپن ) و .. اگر هم سواد ندارد ، بنشیند در خانه و بگذارد مردم همچنان با خاطراتش خوش باشند .
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      بزرگش نشمارند اهل خرد هر آن کو نان بزرگان به زشتی برد - قهرمانان این ملت را برای آوردن یک اجنبی پول خور که سیرمونی هم ندارد لمپن گفتن عین بدسگالی و سخافت گوینده است - تو شرم را خورده ای و شرف را قی کرده ای!!
  • ث IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 1
    مرزهای وقاحت جابه جا شد
  • کامران IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 1
    کیروش که چندین سال با ایران هیچ نتیجه مثبتی نگرفت بهترین سرمربی است و اسکوچیچ که بهترین نتایج را گرفت بدترین سرمربی است.
    • حسین IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 2
      کامران عزیز ، دیدن چهره خنثی اسکوچیچ همراه با اضافه وزن بارز او که نشانه ای از استرس ، رکود و ایستایی و برای یک مسئول ورزشی پسندیده نیست ، ناتوانی از برقراری ارتباط با افکار عمومی ، ضعف در فرماندهی و قدرت انسجام تیمی و چندین و چند علامت دیگر ، انگیزه و حس خوبی به تیم ایران نمی داد ، بیایید خودمان را گول نزنیم ، گروهی که ایران از آن بالا آمد آن هم به این راحتی ، صعودی بی چالش بود ، بازیکنان متمرد و ناآماده ، بازی باری به هر جهت ، بدون عزمی برای تغییر نتیجه و ... آوردن کی‌روش در این شرایط بازگشتی به جلو است ! او نسل تمام شده ای تحویل گرفت و از گمنام ها تیم ساخت ، بازی های این دوره ایران در جام جهانی نیازمند تزریق حس میهن دوستی و جانفشانی در مقابل حریفانی سرتاپا انگیزه است ، من هم البته به آقای کی‌روش انتقاد دارم ، ولی با کی‌روش تفاوت ها را بهتر می فهمم .
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 1
    دو ماه به مسابقات مانده این پادوی تاج داره از جنبه فنی کارلوس میگه، برو به ریش خودت بخند متخصص! کجای دنیا مربی ندیده و نشناخته تیم میبنده! مشکل شما عدم بلوغ فکری است، حیف اسکوچیچ شما یکی را میخواهید که تو کله تان بکوبد تا آدم شوید.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 1
    اسامی رفقای تاج را بخاطر بسپارید تیم مییلی تاج وقتی با بک کامیون گل خورده برگشت کارشان داریم.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 1
    هرکس سلامت فوتبال را میخواهد برای باختهای سنگین تیم تاج دعا کند، خدای نکرده اگر دری به تخته خورده و این تیم حتی با باختهای سبک برگردد تا سالها فوتبال کشور اسیر مفسدین و فرصت طلبان و ریشه زدن مافیا میشود. با زبانی درازتر از گذشته.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    4 1
    دیگه ولش کنید بدبختو انداختین بیرون دست از سرش وردارین
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 0
    وجود تاج در فدراسیون فوتبال ایران فقط با عث نکبت و پس رفت است
  • امیر IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    5 1
    فاجعه ای که در فدراسیون فوتبال کشور وجود دارد و فعلآ با شلوغ بازی و روکش کردن بروی فساد عمیق و در روزگار نزدیک به جام جهانی توسط سرکردگان با وجود منحوس تاج ، بدون محاکمه علنی در پیشگاه خداوند سبحان و مردم ، محال است تا این تفاله های بجای مانده از گذشته دور و نزدیک ، از میدان به در روند . فقط محاکمه علنی و نقره داغ در حلقوم این دار و دسته شیاطین . والسلام
  • علی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 0
    وقتی مطمئن هستیم که بیش از سه بازی در جام جهانی نداریم پس چه مرضی است که مربی خارجی با قیمت بالا برای تیم ملی می آوریم؟!! خب یک مربی ایرانی خیلی بهتر و بسیار کم هزینه تر از کی روش می تواند تیم را در این سه بازی هدایت کند و البته هیچ بعید نیست که از مرحله اول هم صعود کند. جناب تاج و اعوان و انصارش برای پول بیت المال کیسه که چه عرض کنم، بانک فدرال آماده کرده اند.
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 0
    خدایی عملکرد کیروش تو جام جهانی قبلی تحسین برانگیز بود بین چهارتا تیم از آخر اول شدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس