آیین اعتکاف در ۸۰ کشور برگزار می‌شود

رییس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با اشاره به گسترش معنویت و علاقه مردم جهان در محافل عبادی و معنوی گفت: هم‌اکنون آیین معنوی اعتکاف در بیش از ۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، هفتمین اجلاسیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از ۱۰ تا ۱۳ شهریورماه جاری با حضور صدها نفر از اعضای مجمع عمومی و شخصیت‌ها از کشورهای مختلف جهان در تهران برگزار شد. سخنرانی رییس جمهوری در افتتاحیه این مجمع و دیدار با مقام معظم رهبری از بخش‌های مهم اجلاسیه هفتم بود.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی با موضوع توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف برپا شد که یکی از این غرفه‌ها متعلق به ستاد مرکزی اعتکاف بود و به همین بهانه گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام سیدعلی رضا تکیه‌ای رییس ستاد مرکزی اعتکاف در ادامه تقدیم می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف، در تشریح حضور ستاد اعتکاف در اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت اظهار داشت: در راستای رسالت ترویج اخلاق و معنویت در گستره جامعه جهانی اسلام توفیق یافت که در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت حضور پیدا کند و  با ایجاد غرفه‌ای دستاوردهای علمی و عملی اعتکاف را به میهمانان بین‌المللی این اجلاس را معرفی و  ارائه شود.

آیین اعتکاف در ۸۰ کشور برگزار می‌شود

وی ضمن قدردانی از مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برای فرصت گفتگو و هم‌اندیشی با نخبگان جهان اسلام و شیعیان جهان بیان کرد: در مدت سه روز برپایی نمایشگاه بیش از ۷۰ نفر از میهمانان بین‌المللی از ۵ قاره جهان در غرفه ستاد مرکزی اعتکاف حضور بهم رساندند و اقدامات علمی و فراخوان هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف و تصویر جامعی از سنت حسنه اعتکاف را به میهمانان ارائه نماییم.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: در طول یک دهه گذشته با همکاری نهادهای بین‌المللی توفیق گسترش اعتکاف در بسیاری از کشورهای جهان فراهم‌شده و در ایام اعتکاف در بیش از ۸۰ کشور این سنت حسنه برگزار می‌شود و همچنان در حال گسترش است.

آیین اعتکاف در ۸۰ کشور برگزار می‌شود

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    حتما هم هزینه هاش با ماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس