عطایی شایستگی جایگاهش را دارد/ موسوی حق نداشت تیم ملی را دچار بحران کند

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران گفت: عطایی یکی از مربیان شاخص والیبال ایران است؛ اما باید همانگونه که به مربیان خارجی زمان داده می‌شود به عطایی هم فرصت داده شود.

به گزارش مشرق، ایرج مظفری در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: با توجه به اینکه در تیم ملی والیبال تغییر نسل رخ داده زمان می‌برد که نسل جدید تجربه کافی را به دست بیاورد. این بی‌تجربگی در رقابت‌های قهرمانی جهان کاملا به چشم آمد و بازیکنان در برخی لحظات نتوانستند انتظارات کادرفنی را برآورده کنند.

وی با اشاره به اینکه تغییر نسل در تیم ملی، شوک به این تیم بود، گفت: پس از سال‌ها که تیم ملی والیبال با مربیان خارجی کار می‌کرد به مربیان ایرانی اعتماد شد. قطعا تغییر بازیکنان و کادرفنی شوک به تیم ملی بود و به همین خاطر باید به این تیم زمان داده شود. به نظر من بهروز عطایی شایستگی سرمربیگری تیم ملی را دارد و در جای درستی قرار گرفته است. او یکی از مربیان شاخص والیبال ایران است و در بهترین زمان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت؛ اما باید همانگونه که به مربیان خارجی زمان کافی داده شد به عطایی هم فرصت لازم داده شود.

کاپیتان سال‌های دور تیم ملی والیبال درباره انتقادهایی که در خصوص عملکرد میلاد عبادی‌پور در مسابقات جهانی شد، عنوان کرد: عبادی‌پور در بیشتر مسابقات عملکرد عالی داشت؛ اما در بازی مقابل برزیل خوب نبود و دلیل این موضوع هم به خاطر فشاری است که به خاطر کاپیتانی تیم ملی روی دوش این بازیکن وجود داشت.

مظفری در خصوص اینکه تصمیم موسوی مبنی بر عدم همراهی تیم ملی در مسابقات جهانی، چقدر در عملکرد این تیم تاثیر داشت، عنوان کرد: موسوی بازیکن قابل احترامی است که سال‌ها در تیم ملی والیبال حضور داشت. او پیش از آغاز جام واگنر از تیم ملی کنار رفت. به نظر من این تصمیم موسوی باعث شد تیم ملی دچار تنش غیرقابل جبرانی شود. صحبت‌های او را در خصوص انصرافش شنیدم که گفته بود به خاطر پاداش و مکمل و ... چنین تصمیمی گرفته است.  در عین حال که او حق داشت نسبت به شرایط تیم ملی اعتراض کند، اما حق نداشت که اینگونه تیم ملی را وارد بحران کند.

کارشناس والیبال ایران ادامه داد: من خودم زمانی که کاپیتان تیم ملی بودم مشکلات را با مرحوم یزدانی خرم در میان می‌گذاشتم. در خصوص موسوی هم او به نظر من او نباید اردو را ترک می‌کرد. خصوصا اینکه عبادی‌پور کار زیبایی انجام داد و کاپیتانی را به موسوی داده بود. اینگونه انصراف موسوی از تیم ملی کاری اشتباه و غیرحرفه‌ای بود؛ چون می‌دانم عطایی برای بازگشت موسوی با فدراسیون والیبال صحبت‌های زیادی انجام داده بود و انرژی قابل توجهی برای این اتفاق صرف شده بود.

وی درباره دلایل موسوی برای کناره‌گیری از تیم ملی اظهار داشت: تصمیم موسوی می‌تواند تنها ۲ دلیل داشته باشد. یکی اینکه آمادگی فنی و روانی موسوی در اندازه‌ای نبود که او در جام واگنر شرکت کند. این رقابت‌ها در لهستان برگزار می‌شد و  ما همیشه با تیم لهستان تنش داشتیم و محوریت این تنش‌ها هم به خاطر برخوردهایی بود که با موسوی شده بود. این بازیکن در آستانه اعزام تیم ملی به لهستان متوجه شد که توان کافی برای بازی مقابل ستاره‌های لهستان را ندارد. دلیل دیگری هم که باعث شد موسوی از همراهی تیم ملی انصراف دهد به ناهماهنگی او با وادی برمی‌گردد.

مظفری در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع فکر می کنم موسوی به خاطر مسائل فنی از تیم ملی کنار رفت؛ اما اگر او در تیم ملی می‌ماند قدرت تیم ملی دوچندان می‌شد و این بازیکن می‌توانست حواس مدافعان تیم حریف را برای مهارش درگیر کند و این موضوع باعث می‌شد سایر بازیکنان بتوانند با شرایط بهتری کار کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس