کد خبر 1416396
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
چالش‌های کی‌روش و تیم ملی در فاصله ۷۲ روز تا جام جهانی؛ برسد به دست «مِستر CQ»

تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با چالش‌های مهمی روبروست که کارلوس کی‌روش باید با آنها روبرو شده و آن را حل و فصل‌ کند.

به گزارش مشرق، سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران انتخاب و پس از حدود سه سال مجددا سکاندار یوزهای ایرانی شد. هم پیرمرد پرتغالی و هم تیم ملی روزهای پرفراز و نشیبی را در این مدت پشت سر گذاشته‌اند.

سی‌کیو/CQ با تیم ملی کلمبیا ناکام بود و با مصر علی‌رغم نتایج خوبی که کسب کرد در یک قدمی موفقیت، با باخت مواجه شد. در سوی مقابل تیم ملی فوتبال ایران توانست برای سومین دوره متوالی راهی جام جهانی شود اما خبری از آن صلابت و اتحاد پیشین در این تیم نیست. حالا دوباره شاهد وصال کارلوس و تیم ملی هستیم. آنها بعد از جام برزیل و جام روسیه باید در قطر نیز به ماجراجویی ادامه دهند و برای اولین صعود بجنگند.

اما در این راه چالش‌هایی وجود دارد که باید پیرمرد ۶۹ ساله آنها را تا آغاز مسابقات که ۷۲ روز دیگر است، مرتفع کند تا بتواند نمایشی خوب و آبرومندانه‌ در این رقابت‌ها داشته باشد.

لیست و ترکیب تیم ملی

بعد از جدایی کارلوس کی‌روش و با روی کار آمدن مربیانی چون مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ، ترکیب و لیست تیم ملی دچار تغییراتی شد که برخی از این تغییرات طبیعی بود. با این وجود کارلوس کی‌روش در مدت زمان کوتاهی که پیش رویش است باید تغییرات لازم را به وجود بیاورد تا به آرایش مورد علاقه‌اش برسد. تغییراتی که احتمالا نباید پرتعداد باشد چرا که زمان زیادی تا جام بیست و دوم باقی نمانده است. تیم ملی فقط در پنجره‌ پیش رو در اتریش می‌تواند تمام بازیکنانش را به همراه داشته باشد و اردوی بعدی در آستانه جام جهانی خواهد بود.

بازگرداندن اتحاد

این یکی از مهمترین چالش‌های کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران است. او ابتدا باید به سراغ تیمی برود که آن یکدستیِ زمان خودش را ندارد. تیمی که حالا به ۲ گروه تقسیم شده است. بخش قابل توجهی از بازیکنان علاقه‌مند به کارکردن مجدد با او بودند و عده‌ای دیگر از اسکوچیچ حمایت کردند و تغییر سرمربی را امری درست نخواندند. علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سردار آزمون و ... از مهمترین بازیکنان حاضر در جبهه دوم بودند. اسکوچیچ با آنها چه برخوردی خواهد داشت؟ بدون شک چشم‌پوشی از این ستاره‌ها امری تقریبا محال است. پس او باید دوباره اتحاد را به جمع اردونشینان بازگرداند. سپس نوبت به اهالی فوتبال، پیشکسوتان و هواداران می‌رسد. سی‌کیو در یکی ۲ سال آخر فعالیتش در فوتبال ایران مخالفان قابل توجهی داشت. با رفتن او نیز جنجال بین هواداران سینه‌چاک و دشمنان قسم‌خورده‌اش کم نشد. آنها در تمام این سال‌ها به یکدیگر تاخته‌اند. حالا با بازگشت سرمربی پرتغالی، باید دید او چه راهکاری برای ایجاد اتحاد مجدد خواهد داشت.

اردوی سرنوشت‌ساز اتریش و ۲ بازی دوستانه‌ی حیاتی

اردوی اتریش و بازی دوستانه مقابل تیم‌های اروگوئه و سنگال از حساسیت فوق‌العاده زیادی برخوردار هستند. سی‌کیو بعد از جام ملت‌های ۲۰۱۹ و شکست سه بر صفر مقابل ژاپن دیگر روی نیمکت تیم ملی ننشسته و در این بازه‌ زمانی بازیکنان جدیدی به تیم ملی آمده‌اند و تیم با سیستم‌های مختلفی بازی کرده است. اردو و دیدارهای دوستانه‌ی مذکور بهترین فرصت برای آشنایی دوباره طرفین با یکدیگر است. فرصتی که باید از تک تک لحظات آن استفاده کرد.

اوضاع تیم ملی در روزهای غیر از فیفادی و تعامل با مربیان باشگاهی

کارلوس کی‌روش در دوره‌ی قبلی حضورش در تیم ملی بارها با مربیان باشگاهی بر سر اردوهای تیم ملی مجادله و اختلاف داشت. جام جهانی در این دوره قرار است در زمان خاصی برگزار شود و با مسابقات باشگاهی کاملا در تداخل است. کی‌روش احتمال دارد بخواهد بازیکنان داخلی را در اردویی جداگانه و خارج از فیفادی در اختیار داشته باشد. این خواسته بدون شک با واکنش مربیان مواجه می‌شود. مربیان خارجی جدیدی به فوتبال ایران آمده‌اند و اشخاصی چون امیر قلعه‌نویی نیز همچنان بر مسند کار هستند. باید دید سی‌کیو بازهم راه مبارزه را در پیش خواهد گرفت یا از درِ دوستی و تعامل وارد مذاکره خواهد شد. شاید هم اصلا اردوی اضافه‌ای در کار نباشد.

ادامه دادن راه گذشته یا تغییر در استراتژی رفتاری

کی‌روش بعد از ترک ایران هم دست از جنجال‌های مختص خودش برنداشت. او همیشه روحیه‌ای تندخو و مبارزه‌جویانه داشته و همین خصوصیات باعث شده تا تنش‌های فراوانی را با مربیان، رسانه‌ها و مدیران داشته باشد. حرف اصلی مخالفان او در فوتبال ایران این بوده که کی‌روش رفتار خوبی نداشته و مدام در درگیری و کشمکش با افراد مختلف بوده است. باید دید آیا کارلوس در بازگشت به فوتبال ایران مواضع خود را تغییر داده یا می‌دهد؟ آیا او همچنان قرار است در کنار هدایت تیمش، جنگی تمام‌عیار با مخالفانش در بیرون از میدان داشته باشد؟ زمان مشخص‌کننده همه‌چیز خواهد بود.

۷۲ روز تا آغاز جام بیست و دوم باقی مانده و باید دید عاقبت تیم ملی فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش در دومین همکاری مشترک به کجا منتج خواهد شد. آیا بازهم قرار است پیشرفتی شگفت‌انگیز در جام جهانی داشته باشیم یا ...

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 4
    مافیای فوتبال باعث عودت اقای خاص به فوتبال ایران شد همان کسانی که خارج ازمرزها باهزار نقشهوطراحی مقاصد خودرابر کرسی مینشانند
  • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    4 0
    لطفا به نویسندگان خود توظیح دهید که دادن لقبهای صفتی توهین است. چه معنا دارد که کیروش را پیر مرد خطاب کنید؟. ایا میتوانید این القاب را در مورد مقامات دولتی اسفاده کنید؟ من در سایتهای ایرانی لقبهای مظخرف و توهین امیزی را میخوانم که تنها حماقت و عدم درک مفاهیم روزنامه نگاری و احترام اجتمایی را نشان میدهد. صفتهایی نظیر- فرزندان کشور هیتلر، سرخپوستها،چشم بادامیها،و..... و امثال انها را دیده ام.این برچسبها توهین امیز است . چه فکر میکنید اگرکسی ا ایران را سرزمین دماغ گندها خطاب کند؟.لطفا بخاطر درک کسانی که کانتنت/محتوا نویس در هرجای ایران هستند چاپ کنید.
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      0 0
      خودت کلمه توضیح را اشتباه نوشتی یعنی اگر دوم ابتدایی باشی معلم بیشتر دقت کن عجیجم برات ثبت می کرد
  • سید فروزان CH ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 0
    چالشها یعنی همان بهانه ها در سه باخت تیم در قطر و توجیه کارنامه تاج و کی رش
  • mojtaba SE ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    1 0
    متاسفانه درک تجربی و عقلی عموم ما ایرانیها قد حکایتهای درمورد خر که نادان است و گول میخورد ,روباه حیله گر است و گرگ درنده است..بین مردم اصلا فرهنگ معنی ندارد ,یعنی احترام به هر سه واجب است ,علارغم شناخت وجودی و ذاتی و شخصیت غریضی حماقت و حیله گر و گوشت خوار..آقای مایلی کهن میگه ,کی روش تازه یک پولی هم باید بده که سر مربی ایران بشه؟؟یعنی این فرد جدا از نظرش درست یا غلط ,اول نشان میده که اصلا نمیدونه که احترام یعنی چی!کسی که احترام نمیفهمه نه دوست میفهمه نه دشمن..کسی که به دشمنش احترام نمیگذاره و تازه ملخ خور هم میگه باید 9 قرن زیر الاغ دشمن بار ببره..توهین و افترا میزنه ,دم از اخلاق میزنه..کی روش اصلا برای پول نیامده ,کی روش شخصیتی بزرگ داره ,اولا برای اینکه تنها مربی باشه که 4 دوره تو جام جهانی بوده باشد, دوم 7 سال زحمت کشید که همین تیم ملی رو هم پایه گذاری کرد و هم شخصیت داد..دلش میخواد واقعا با این بچه ها که 4 سال زیر دستش بودن ,اینبار دنیا رو شوکه کنه .سوما شما 7 سالل تو کشوری کار کنی راحت تبعه آن کشور میشی .کی روش از منم بیشتر ایرانی شده .ممنون مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس