ایران بر انهدام کامل انواع ذخایر سلاح های شیمیایی در جهان تاکید کرد

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با «فرناندو آریاس» مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، بر انهدام کامل انواع ذخایر سلاح های شیمیایی در جهان تاکید کرد.

به گزارش مشرق، رضا نجفی در این ملاقات ضمن تبادل نظر درباره زمینه‌های ارتقای همکاری بین دو طرف، آثار تحریم‌های یکجانبه ظالمانه آمریکا بر وضعیت سلامتی و درمان جانبازان شیمیایی کشورمان را تشریح کرد و از مدیرکل خواست تا از مساعی جمیله خود برای رفع نیازهای فوری پزشکی جانبازان شیمیایی استفاده کند.

وی همچنین بر ضرورت اجرای کامل، موثر و بدون تبعیض مفاد کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و رعایت تعهد کشورها در کنوانسیون راجع به همکاری‌های بین المللی به ویژه تبادل مواد و تجهیزات شیمیایی برای استفاده‌های صلح آمیز، رفع موانع تجارت شیمیایی بین کشورهای عضو و عدم اعمال تحریم های یک‌جانبه مغایر با کنوانسیون بین کشورهای عضو تاکید کرد.

نجفی با یادآوری این که ایران بزرگترین کشور قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است، خاطرنشان کرد که اهداف کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی بدون انهدام کامل همه انواع ذخایر سلاح های شیمیایی و پیوستن آنهایی که خارج از کنوانسیون هستند، محقق نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 0
    چرا کشورهای عربی ها حامی داعش فرمول بمب های شیمیایی که در سوریه استفاده کردند اعلام نمی کنند. جانبازان شیمیایی مدافع حرم چکار باید بکنند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس