اولیانوف: صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام نتیجه معکوس خواهد داشت

دیپلمات ارشد روسیه در وین درباره صدور هرگونه قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد و تصریح کرد که چنین اقدامی نتیجه عکس خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنجشنبه در توئیتی یادآور شد: پیامدهای بسیار منفی تصویب قطعنامه درباره ایران در نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را باید به خاطر بیاوریم. روسیه پیش از از رای گیری در مورد آن هشدار داده بود.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده در وین برگزار خواهد شد. دیروز «لورنس نورمن» خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال با انتشار پیامی در توئیتر خبر داد که قرار نیست قطعنامه‌ای علیه ایران در جلسه هفته آینده شورای حکام آژانس انرژی اتمی صادر شود.

این درحالیست که خرداد ماه گذشته سه کشور اروپایی عضو برجام پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درباره مسائل ادعایی پادمانی ارائه کردند که به تصویب اعضا رسید. البته روسیه و چین به این قطعنامه رای منفی دادند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش یه این اقدام سیاسی، برخی از همکاری‌های داوطلبانه با آژانس را که بر مبنای حسن نیت صورت می‌گرفت، متوقف کرد.   وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای در همین رابطه تصریح کرد که تصویب قطعنامه یادشده که بر اساس گزارش شتابزده و غیرمتوازن مدیرکل آژانس و مبتنی بر اطلاعات دروغین و ساختگی رژیم صهیونیستی صورت گرفته، نتیجه ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با آژانس در بر نخواهد داشت.

این بیانیه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه یادشده، گام های عملی متقابلی را اتخاذ نموده که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین های فرا پادمانی از جمله آنهاست.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز در گزارشی باردیگر ادعاها علیه پیامدهای تصمیم ایران را تکرار کرد و نوشت:‌ «تصمیم ایران برای حذف تجهیزات آژانس که قبلاً برای فعالیت‌های نظارتی در رابطه با برجام نصب شده بود، پیامدهای زیان‌باری در توانایی این سازمان برای ارائه تضمین از ماهیت صلح‌آمیز برنامه اتمی ایران داشته است.»

در گزارش یادشده با تکرار ادعاهای سیاسی پادمانی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته ای ایران ادعا شده است: ایران هنوز پاسخ‌ های معتبری درباره منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در ۳ سایت اعلام‌ نشده که به نظر می‌ رسد عمدتا قدیمی هستند و آژانس سال‌ هاست در حال بررسی آن‌ هاست، ارائه نکرده است. بر همین اساس مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نحو فزاینده ای در این باره که ایران درباره مسائل پادمانی باقیمانده با آژانس تعامل نکرده و پیشرفتی در جهات حل و فصل این مسائل ایجاد نشده، نگران است!

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرده است: جمهوری اسلامی ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد و هیچ سایت و فعالیت معرفی نشده‌ای هم وجود ندارد. وی ادعاهای پادمانی را یک حرکت سیاسی برای تداوم فشار حداکثری علیه ایران دانست و خاطر نشان کرد که بازرسی از فعالیت‌های صلح‌امیز هسته‌ای ایران مطابق با ضوابط پادمانی در جریان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • DE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    7 2
    آژانس:«ذخایر اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد ایران به اندازه‌ای رسیده که در صورت غنی‌سازی بیشتر برای ساخت یک بمب اتم کافی خواهد بود.» هر کشور دیگری که واقعا مسقل باشد و چرخه سوخت هسته ای آن واقعا کامل باشد را هم می توان با داشتن حتی یک گرم اورانیوم سه درصد غنی شده با عبارت «در صورت غنی‌سازی بیشتر برای ساخت یک بمب اتم کافی خواهد بود« به احتمال تولید سلاح هسته ای متهم کرد و با صدور قطعنامه، تحدید نظامی، بمبگذاری، ترور و تحریم، مقدمه نا امنی بین الملل را فراهم اورد. آیا سازمان ملل برای تامین منافع قدرت های استعماری ایجاد شده است؟
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      12 2
      بله دقیقا، یعنی به اسم جهان و به کام جهانخوا
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    8 2
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • US ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 0
    من بارها گفتم بازم می گم، دست این امریکایی ها دست چدنی ست، امروز هم قرارداد بنویسند فردا با بی آبرویی تمام لغوش می کنند. ولی این قرارداد ها یک خاصیت بسیار بسیار مهم داشته! یکی اینکه جوانان ایران از حقیقت غرب مخصوصا امریکا مطلع شده اند و دیگه طرفداری کورکورانه از امریکا رو کنار گذاشتند و دیگر رو شدن دست چدنی امریکا برای همه و تبلیغ برای حقیقت اخلاق مداری نظام اسلامی ایران در جهان است که موجب طرفداری مظلومین و حق مداران و اخلاق مداران جهان از نظام اسلامی ایران برخلاف تبلیغات دروغین اونها شده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس