والیبال قهرمانی جهان؛ شکست تیم ملی والیبال مقابل برزیلِ پرافتخار

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب برزیل پرافتخارترین تیم جهان شد و از صعود به جمع ۸ تیم برتر بازماند.

به گزارش مشرق،  مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از روز شنبه ۱۲ شهریور در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، بامداد امروز (پنج‌شنبه ۱۵ شهریور) به پایان رسید.

در آخرین مسابقه این مرحله دو تیم ایران و برزیل به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی در سه ست متوالی و  با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ نتیجه را به یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات واگذار کردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد، محمدجواد معنوی‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

رنان دال‌زاتو سرمربی تیم ملی والیبال برزیل نیز از فرناندو کرلینگ، والاس دسوزا، فلاویو گالبرتو، لوکاس ساتکمپ، یوآندی لئال، رودریگو لیائو و تالس هاس در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

نخستین امتیاز این مسابقه به برزیل رسید. در امتیاز هشت بر چهار عطایی درخواست وقت استراحت کرد. در این ست برزیلی‌ها کاملا امین اسماعیل‌نژاد را مهار کردند و به همین دلیل در امتیاز ۱۷ بر ۱۴ به سود برزیل، صابر کاظمی به میدان آمد. عطایی در امتیاز ۱۹ بر ۱۴ دومین وقت استراحت خود را گرفت و از بازیکنان خواست که همدیگر را به بهترین شکل ممکن حمایت کنند. در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۷ به سود برزیل به پایان رسید.

در ست نخست حمله برزیل عملکرد بسیاری خوبی داشت و زردپوشان ۱۶ امتیاز از حمله به دست آوردند اما تیم ایران تنها پنج امتیاز کسب کرد. در دیگر فاکتورها مانند دفاع، سرویس و اشتباهات بازیکنان عملکرد دو تیم تقریبا یکسان بود و اختلاف زیادی در آن‌ها وجود نداشت.

در ست دوم امتیازهای اول و دوم به برزیل رسید. در امتیاز هفت دو تیم برابر شدند. تیم ایران در امتیاز ۹ بر ۸ برای نخستین بار در این مسابقه از برزیل پیش افتاد. در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ به سود برزیل، عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا از افزایش اختلاف امتیاز در این  ست جلوگیری کند. سرمربی تیم ملی والیبال ایران در امتیاز ۲۰ بر ۱۶ دومین وقت استراحت را درخواست کرد و از بازیکنان خواست که دقت خود را افزایش دهند. در امتیاز ۲۳ بر ۲۲ به سود برزیل امیرحسین اسفندیار نیز به میدان آمد.

عملکرد برزیل در حمله و دریافت در این ست هم ادامه یافت و شاگردان بهروز عطایی به رغم نمایش خوب به ویژه در اواخر این ست در نهایت ۲۵ بر ۲۲ مغلوب حریف شدند تا در ست شماری در این مسابقه حساس دو بر صفر از حریف عقب بیافتند.

در ست سوم جواد کریمی از ابتدا در ترکیب تیم ایران قرار گرفت، نخستین امتیاز را نیز ایران به دست آورد. ملی‌پوشان در ادامه این ست تیم برتر میدان بودند، اما در امتیاز ششم با حریف برابر شدند. در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ و ۱۶ بر ۱۳ به سود برزیل، عطایی دو درخواست وقت استراحت خود را گرفت و تیم ایران در امتیاز ۱۷ با برزیل برابر شد، سرمربی تیم برزیل در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود ایران درخواست وقت استراحت کرد تا مانع اختلاف امتیاز شاگردانش با تیم ایران شود.

رقابت دو تیم در این ست بسیار نزدیک پیش رفت و در امتیاز ۲۲ دو تیم برابر شدند، اما در نهایت تیم ملی والیبال ایران در ست سوم این مسابقه نیز نتیجه را ۲۵ بر ۲۳ به حریف واگذار کرد تا سه بر صفر مغلوب پرافتخارترین تیم والیبال جهان شود و از دور مسابقات کنار رود.

تیم ملی والیبال برزیل با کسب این پیروزی صعودش به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها قطعی شد تا حریف دیگر تیم آمریکای جنوبی (آرژانتین) در مرحله یک چهارم نهایی شود.

کاسپادس لاسی دنی فرانسیسکو از جمهوری دومینیکن و موکری جوراج از اسلواکی داوران اول و دوم این مسابقه بودند.

مسابقه دو تیم ایران و برزیل بیستمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که مردان والیبال ایران هفدهمین ناکامی خود را برابر این تیم تجربه کردند.

تیم ملی والیبال ایران قبل از شروع این مسابقه با ۲۷۳ امتیاز در رتبه نهم جهان قرار داشت و تیم برزیل با ۳۵۰ امتیاز در جایگاه چهارم بود.

در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان تیم‌های لهستان، اسلوونی، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، اوکراین، آرژانتین و برزیل موفق به شکست حریفان خود شدند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

بدین ترتیب در جمع هشت تیم برتر هیچ نماینده‌ای از قاره آسیا حضور نخواهد داشت و پنج تیم اروپایی و سه تیم از آمریکا مرکزی و جنوبی برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان به وقت تهران به قرار زیر است:

چهارشنبه ۱۶ شهریور؛ سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانای اسلوونی

ساعت ۲۰؛ ایتالیا – فرانسه

ساعت ۲۳:۳۰؛ اسلوونی – اوکراین

پنج‌شنبه ۱۷ شهریور؛ سالن آرنا گلیویس در شهر گلیویتسه لهستان  

ساعت ۲۰؛ آرژانتین – برزیل

ساعت ۲۳:۳۰؛ لهستان – آمریکا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • GB ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    9 1
    واقعا این شکستهای والیبال ایران در مسابقات جهانی و توجیهات غیر متطقی بعد از آن به یک رویه نامعقول، دایمی و سوهان و خوره روح و روانمان تبدیل شده. تا کی باید شاهد شکستهای سالیانه تیم ملی بود و بدون هیچ گونه پیشرفت و چیزی از ارزشهامون کم نشه؟ تا کی قرار بر در جا زدن هست؟ تا کی باید امتیاز های مسلم مان رو دو دستی تقدیم رقبا کنیم و فقط به صحبتهای کلیشه ای بسنده نماییم و فقط و فقط به فکر کسب تجربه باشیم. یا وضعیت فعلی رو به احسن تبدیل کنید یا در تیمهای ملی رو تخته نمایید.
  • یک استقلالی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    10 9
    عطایی بدترین مربی ایران، آسیا و جهان اخراجش کنید و یک مربی بزرگ خارجی بیاورید پولش رو هم از حلقوم دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بیرون بکشید و به او بپردازید
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      3 1
      ژاپن با برنامه ریزی و آوردن مربی درجه یک جهانی الان در رنکینگ شده هفتم جهان و ما هشتم بودیم شدیم 12 جهان. نمیشه سوار بر پراید در رویای شکست بنز بود. مربی درجه یک بیاریم. حیفه این بچه های مستعد اینجوری سرخورده بشن و تو همه بازی ها با فکر شکست برن
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      1 1
      12:57 ایران در حال جوان سازی و تغییر نسله ولی ژاپن با بازیکنان با تجربه و تمام توانش وارد میادین شد. عجله نکنید و دنبال زود نتیجه گرفتن نباشید. بعضی ایرانیا همیشه دنبال اماده خورین! قرار نیست با این بازیکنان جوان دور اول جام جهانی قهرمان بشیم برنامه ریزی یعنی همین.
    • شاهین IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      0 0
      درود بر شما
  • پری مجرد 43 ساله IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    5 2
    لعنت خداوند بر کسانی که تیم والیبال ایران رو به این حقارت و صغارت کشاندند
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      2 0
      پری بجای کامنت گذاشتن برو اخلاقتو درست کن شاید شوهر کردی.
    • پرویز متاهل 25 ساله IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      پری خانم! چرا 10 سال است خودت را 45 ساله معرفی میکنی ، مادر جان؟!
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    7 4
    اگر عاقل باشیم و به فکر والیبال باشیم باید بپذیریم داستان آقای عطایی تموم شد. ظرفیت ایشون بیش از این نبود و از اول هم اوردنش اشتباه بوده. نه دفاع را حل کرده، نه توپگیری و نه تو پهای برگشتی را. مگر لهستان که جزو سه قدرت اول والیبال دنیاست اصرار داره مربی وطنی استفاده کنه؟ همیشه دنبال مربی با دانش هست. تا والیبال از اینهم بیشتر سقوط نکرده و در آسیا جایگاهشو از دست نداده باید مربی با دانشی را انتخاب کرد. اگر این مربی وطنی باشه چه بهتر اما اگر نداریم و همه در سطح بهروزخان عطایی هستند خب راه حل مشخصه!
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    8 1
    دست اول 20-14 از برزیل عقب بودیم کارشناس شبکه 3 می گفت : این بازی را ببریم با آرژانتین بازی می کنیم. خب چنین کارشناسانی داریم که تو والیبال شکست میخوریم
  • حمید کلباسی IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    9 0
    کمترین توقع مردم از تیم ایران ؛ تکرار حماسه ژاپن مقابل فرانسه بود
  • NL ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    5 0
    قد والیبال ما همینه. همونطور که جام جهانی فوتبال هم همیشه بین 5-6 تا کشور دست به دست شده!
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      4 3
      قد مربی ما همینه. چرا با ولاسکو و کواچ درخشان بودیم و به شیشمی جهان رسیدیم؟
  • ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 1
    ورزش قهرمانی مزخرف ترین چیزیه که غربیها ساختند بازی ورزش شده دغدغه یه سری با بردش خوشحال میشن با باختش ناراحت! پولهایی هم که الکی خرج میشه با اینهمه گرسنه در جهان. غربیها اینجوری سلطه خودشونو تحمیل کردن.شاید بگید بی ربطه این حرفا ولی دغدغه ذهن امثال منه.همه ورزشهای قهرمانی.حالا میان میگن آرژانتین رو بردیم هلند رو باختیم و حیف و این حرفا!!
  • حمید کلباسی IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    7 0
    ایران ؛ مصر ؛ تونس ؛ آلمان و حتی هلند هم در حد تیمهای مطرح والیبال دنیا نیستند . وقتی بعد از چند سال نمی توانیم ضعف مفرط در سرویس را بر طرف کنیم ؛ جانشینهای شایسته ای برای سعید معروف ؛ موسوی ؛ غفور و ... نداریم ؛ دانش و تجربه مربی تیم ملی ایران در حد مسابقات جهانی نیست ؛ چرا توقع داریم که برنده بازی با برزیل باشیم؟!
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 0
    تیمی که دفای روی نور قوی نداره صددرصد می‌بازه
  • مسافر IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 1
    از همون اول معلوم بود حال نداشتن و برا شکست رفته بودن.اون از عبادی پور و اون از مجرد و... . بی غیرت بازی کردن
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    7 0
    تیم‌ ایران در این دوره حرفی برای گفتن نداشت متاسفانه. یک برد سخت برابر آرژانتین و یک برد با بازی متوسط برابر تیم ضعیف مصر.
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 0
    آقای عطایی میگه تمرین های خوبی انجام دادیم بعد می بازن آقای لطفا کناره گیری کنید جای معروف و سید خالی است یادشون بخیر با این تیم ضعیف که داریم بلغارستان از ما قوی تر است با این تیم بی روحیه میگید می تونید برزیل ببرید پس برو من تا ساعت ۱ وایسادم والیبال اگر می دونستم نگاه نمی کردیم متاسفم آنقدر ضعیف توی المپیک حذف میشیم تمام شود ما هم مثل هلند ضعیف شدیم رفت من دیگه از والیبال سرد شدم دیگه نگاه نمی کنم
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 0
    بنظرم برزیل با تیم دومش راحت برنده شد. به لوکاس با کمر آسیب دیدهبازی داد و کاپیتانشو توی دست دوم و سوم، دو سه امتیاز به آخر بازی آورد. بازیکنامون کم انگیزه بودن. جنگندگی رو از ژاپن یاد بگیریم. اینجوری پیش بریم توی آسیا هم به مشکل میخوریم.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    5 0
    وقتی عطایی جرئت ندارد کاپیتان تیمش را بیرون بکشد نتیجه میشه این
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 0
    جایگاه این تیم همینجاست...باید نسل عوض بشه و بازیکنای جدیدی بیان که عاقلتر بوده و کمتر تحت بازخورد منفی نسل قبلیشون باشن...والیبالیستای باهوشی که بجای گرفتار شدن در چالشهای احساسی مقابل تیمهای مقابل،همیشه دنبال ارائه بهترین حمله،بهترین دفاع،بهترین سرویس و فقط برد تو مسابقه بدون انجام عملیات روانی باشن...دیدید هلندی که با رفتن رو مخ بازیکنای ایران بظاهر تونست تو یه بازی نتیجه بگیره نتیجش چی شد یا ایران که رو مخ آرانتینیا رفت و و و...باید بازیکنایی وارد تیم ایران بشن که بازیهای فرانسه،برزیل،روسیه و آمریکا رو الگو قرار بدن و مثل لهستان یا ایتالیا یا هلند دنبال تاکتیکای روانی نباشن...چون اونجوری مقابل تیمهای اروپایی که احساساتی نیستن،همیشه بازنده خواهند بود
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      3 1
      شمام یه چیزی یاد گرفتین نسل عوض شود .امتیازآورترین بازیکن برزیل تو این مسابقات 35 سالشه بعد ما به اسم جوانگرایی بازیکنی که تازه به تجربه و نتیجه دهی رسیده کنار میذاریم یکیشونم که نگه میداریم و نقطه اتکای تیمه هر روز تو مجازی میگیم برو جوونا بیان.من فقط ناراحتیم اینه که این همه ی پتانسیل ایران نبود.اگه معروف موسوی حتی امثال غلامی میرزاجانپور و حتی شفیعی بودن شاید میتونستیم رو سکو بریم.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    8 1
    ضعیفترین برزیلی بود که تابحال دیده بودم...احتمالا تیم دومشون بود
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 0
    اگر به کسی بر نمی خورد بازی ضعیفی انجام دادیم تو خواب لیگ ملتها بودیم از بازی در جام واگنر مشخص بود افت کردیم ایرادات 1- سرعتی زن نداشیم 2- پشت خط زنها فقط محکم میزدن وبدون فکر 3-پاسور ضعیف بود آخه توپ را با ارتفاع بالا میدهی خوب دفاع میرسه 4- سرویس زنها ضعیف دفاع بدتر اصل حمایت ضعیف از بازی ژاپن فرانسه چیزها میشه آموخت 5-اما مربی بهتر شده بود بخصوص در تایم اوت گرفتن در آخر تمرین تمرین وباز تمرین
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      3 1
      عطایی اینکاره نبود و انتخابشم اشتباه بوده. باید مربی درجه یک جهانی بالای سر تیم ملی والیبال باشه. اگر که فقط میخوایم در مسابقات شرکت کنیم و دلخوشنک باشه و نتیجه نمیخوایم خب همین آقای عطایی خوبه
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 0
    کلمه پر افتخار برای برزیل برای رنگ کردن مردم درج شده است . هلند که پر افتخار نبود
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 0
    در همه جا ، کار که جدی می شود ایران تمرینی می شود
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 0
    آقا این مربی برای این تیم کوچیکه. این بچه ها لیاقت بهتر از این رو دارن . اونا رو نسوزونید.
  • سعید IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    3 1
    ضعیفترین تیم برزیل بود تیم ایران واقعا خجالت کشیدم عبادی پور سرویس را به تور میزد من جای انها بودم بهتر بازی میکردم ارنج تیم معلوم نبود پاسورها خیلی ضعیف درحد محلاتی مجرد نمیدونم چرا انتخاب میکنند وعطایی هم فقط با بینیش ور میرفت در تایم میگفت صدا نکنید وقت تایم بگذرد برید تو واقعا مایه سرافکندگی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس