کد خبر 1415648
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
پیکان قربانی جاه‌طلبی ساپینتو می‌شود؟ دلخوشی استقلال به رکورد ۱۲ ساله

تیم فوتبال استقلال در آخرین دیدار هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر مقابل پیکان قرار خواهد گرفت و امیدوار است با پیروزی در این دیدار از همین ابتدای فصل خود را در جمع مدعیان حفظ کند.

به گزارش مشرق، در آخرین دیدار هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌های استقلال و پیکان سه‌شنبه از ساعت ۱۹ در استادیوم آزادی تهران به مصاف هم می‌روند. دیداری که بدون تردید حساسیت زیادی در بالای جدول برای دو تیم خواهد داشت. تساوی بدموقع برابر نفت مسجدسلیمان و پیروزی رقبا، باعث شد تا استقلال فرصت صدرنشینی در هفته چهارم را از دست بدهد. شاگردان ساپینتو حالا برای اولین بار در این فصل، با اطلاع از نتایج تمامی تیم‌ها از جمله رقبای مستقیم، مسابقه خود را برگزار خواهند کرد.

یک دربی دیگر در پایتخت که البته با دربی اصلی دو تیم پرسپولیس و استقلال تفاوت‌های زیادی دارد. پیکان هم از تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار فوتبال کشور است. هر دو تیم ۷ امتیازی هستند و پیکان به دلیل تفاضل گل کمتر یک پله پایین‌تر از آبی پوشان پایتخت در رده پنجم ایستاده است.

کارشناسان معتقدند که مربی پرتغالی استقلال هنوز ترکیب اصلی تیمش را نشناخته و برخی دیگر از نبود هافبک‌های مقتدر و بازی‌ساز در استقلال انتقاد می‌کنند.

تیم فوتبال پیکان بعد از کسب نتایج خوب در هفته های ابتدایی لیگ برتر روز سه‌شنبه در هفته پنجم؛ آزمونی سخت را پشت سر خواهند گذاشت. تیم جوان مجتبی حسینی این هفته از استقلالی پذیرایی می‌کند که در ورزشگاه خانگی خود برای کسب پیروزی به زمین می‌رود اما پیکانی‌ها نیز انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی‌های خود خواهند داشت.

حالا استقلال و پیکان با ۲ انگیزه متفاوت به مصاف هم خواهند آمد، استقلال که در ۴ بازی گذشته ۲ برد، یک مساوی و یک باخت به دست آورده برای کسب دهمین امتیاز به میدان می آید تا بازی‌های نه چندان خوب خود در روزهای اخیر را به دست فراموشی بسپارد و پیکانی‌ها می‌آیند تا نشان دهند در بازی برگشت مسابقات لیگ سال قبل شایسته برد بودند و ماموریت شان نیمه تمام ماند. 

اتفاق ویژه

پس از باز شدن پای هواداران زن به مسابقات لیگ برتر و در دیدار آبی‌های پایتخت و مس کرمان، اکنون یک بار دیگر تماشاگران خانم می‌توانند بازی تیم مورد علاقه خود را از نزدیک تماشا کنند.

با صدور مجوز از سوی شورای تأمین استان تهران، هزار هوادار زن می‌توانند بازی استقلال و پیکان را از نزدیک تماشا کنند. پیش از این مجوز حضور ۵۰۰ هوادار خانم در ورزشگاه آزادی داده شده بود که حالا با این مصوبه، تعداد بانوان دو برابر شده است.

 تمیروف بازیکن فصل گذشته پرسپولیس شاید در این بازی یک چهره ویژه برای پیکان باشد در آنسوی میدان هم ارسلان مطهری می‌تواند این نقش را بازی کند مهاجمی که در لیست مازاد قرار گرفت و حتی اجازه تمرین کردن به او ندادند اکنون انگیزه‌های بسیاری برای اثبات خودش دارد.

ستاره احتمالی پیکان

سامان فلاح مدافع دهه هشتادی پیکان یکی از نفرات مورد اعتماد کادرفنی تیم امید محسوب می‌شود و جزو ارکان اصلی این تیم در مسیر صعود به المپیک محسوب می‌شود.

این مدافع وسط متولد ۱۳۸۰ یکی از چهره های ویژه نقل و انتقالات بود و تیم های مطرحی مثل استقلال، پرسپولیس، فولاد، سپاهان و پاختاکور ازبکستان خواهان به خدمت گرفتنش بودند اما در نهایت با مخالفت مجتبی حسینی در جمع خودروسازان ماند و در لیگ پیش رو نیز برای پیکان به میدان رفت.

سامان فلاح، مدافع ۲۱ ساله و جوان پیکان که در لیگ بیست و دوم بازوبند کاپیتانی را بر بازو دارد. مدافع میانی در خط دفاعی علاوه بر نمایش خوب و بدون نقصش زننده گل نخست تیم پیکان مقابل نفت مسجد سلیمان بود تا در سه امتیاز تیمش سهیم شود.

از سامان فلاح و یاسین سلیمانی به عنوان دو بازیکن آینده دار فوتبال کشور یاد می‌شود که قطعا در آینده از این بازیکن بیشتر خواهیم شنید.

ستاره احتمالی استقلال

سیدحسین حسینی که در دو بازی اول برابر سپاهان و ملوان دروازه خود را باز شده دید، طی دو هفته اخیر موفق به ثبت کلین شیت شده و برابر مس کرمان و نفت مسجدسلیمان گلی را دریافت نکرد تا بتواند به روند روزهای خوبش در فصل گذشته برگردد.

حسینی در شرایطی خود را برای دیدار روز سه شنبه برابر پیکان آماده می‌کند که استقلال در ۴ دیدار قبلی خود برابر خودروسازان موفق به ثبت کلین شیت شده است. آبی پوشان در بازی برگشت لیگ بیستم که برابر پیکان با تساوی بدون گل متوقف شدند تاکنون سه بار دیگر به مصاف این تیم رفته اند از جمله دو بازی رفت و برگشت فصل قبل و یک مسابقه جام حذفی که در تمامی آنها گلی دریافت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ستاره محبوب استقلال در ترکیب اصلی مقابل پیکان

در این ۴ مسابقه که استقلال برابر پیکان موفق به ثبت کلین شیت شده، حسینی ۲ مرتبه به میدان رفته و رشید مظاهری به همراه علیرضا رضایی نیز هر کدام در یک بازی به میدان رفتند و حالا کاپیتان استقلال امیدوار است با ثبت پنجمین کلین شیت پیاپی آبی پوشان مقابل پیکان، در این زمینه تیمش را به رکورد قابل توجهی برساند. در کنار حسینی می‌توان از یامگا و قایدی نیز به عنوان ستاره‌احتمالی این تیم مقابل پیکان یاد کرد.

آمار تقابل دو تیم

تیم‌های استقلال و پیکان تاکنون در ۳۴ دیدار لیگ برتری رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین، استقلال ۱۶ برد و پیکان ۶ برد داشته و ۱۲ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. دو تیم در این ۳۴ دیدار ۸۶ بار دروازه یکدیگر را باز کرده‌اند که سهم استقلال ۵۵ گل و سهم پیکان ۳۱ گل بوده است.

در تاریخ دیدارهای لیگ برتری دو تیم، پیکان یک بار سابقه چهار پیروزی متوالی برابر استقلال در لیگ‌های ششم و هفتم داشته است و در سوی دیگر استقلال نیز سابقه پیروزی در شش دیدار متوالی برابر پیکان را دارد.

آخرین شکست استقلال برابر پیکان به هفتم آذرماه سال ۸۸ بازمی‌گردد، جایی که پیکان موفق شد با نتیجه سه بر دو، استقلال را شکست دهد. از آن روز تا روز بازی بعدی دو تیم، چهار هزار و ۶۶۴ روز می‌گذرد و در این بین استقلال در هیچ‌یک از تقابل‌هایش با پیکان بازنده نبوده و رکورد بیش از ۱۲ سال شکست‌ناپذیری استقلال مقابل پیکان ثب شده است.

غایبان استقلال

آرمان رمضانی مهاجم استقلال به دلیل مصدومیتی که از ناحیه کمر در بازی با نفت مسجدسلیمان نصیبش شد، چند روزی است در تمرینات شرکت نمی‌کند و به همین خاطر مقابل پیکان هم غایب است.

ضمن اینکه محمدحسین زواری هم به دلیل مصدومیتی که قبل از دیدار با نفت برایش پیش آمد در تمرینات حضور ندارد و شرایط حضور مقابل پیکان را نیز نخواهد داشت.

به این ترتیب استقلال با دو غایب مقابل پیکان قرار می‌گیرد.

غایبان پیکان

تیتو اوکلو، مهاجم سودانی تیم فوتبال پیکان که پس از ابتلا به کرونا مدتی را در بیمارستان بستری بود، پس از رفع این بیماری از روز گذشته در تمرین خودروسازان حاضر شد و به این ترتیب مشکلی برای بازی با استقلال در هفته پنجم لیگ برتر ندارد.

تنها غایب پیکان برای بازی با شاگردان ریکاردو ساپینتو، امیرحسین غلامی است که به دلیل پارگی رباط صلیبی دست کم شش ماه نمی‌تواند برای این تیم بازی کند. غلامی پیش از انجام عمل جراحی خود که به احتمال فراوان هفته آینده انجام می‌شود، چند روزی فیزیوتراپی خواهد کرد.

ترکیب احتمالی استقلال 

حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی پور، صالح حردانی، سعید مهری، محمد محبی، کوین یامگا و مهدی قایدی

ترکیب احتمالی پیکان

محمد ناصری، دانیال جهانبخش، سامان فلاح، بهروز نوروزی‌فرد، غلامرضا ثابت ایمانی، ساسان حسینی، منصور باقری، امیر طاهر، محمد جواد آزاده، مجتبی حقدوست و محمدمهدی لطفی

پیش‌بینی نتیجه بازی

استقلال یک - پیکان صفر

با توجه به اینکه این دیدار در ورزشگاه آزادی و با حضور تماشاگران استقلال برگزار می‌شود درصد پیروزی شاگردان ساپینتو بالا خواهد بود ولی در مقابل این احتمال نیز وجود دارد که پیکان بتواند همانند فصل گذشته استقلال را متوقف کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس