سخنگوی دولت

بهادری جهرمی گفت: دولت تلاش کرده است تا زیرساخت‌های کشور را فعال کند که از ۱۰ فرودگاه کشور پرواز به عراق انجام شود تا تردد زائران به عتبات عالیات تسهیل یابد.

به گزارش مشرق، «علی بهادری جهرمی» روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل ساختمان کوثر برگزار شد، گفت: در آستانه حادثه عظیم اربعین حسینی (ع) هستیم و با توجه به فروکش کردن کرونا تا حدود زیادی، پیش‌بینی شده که مشارکت عظیمی در سفر به عتبات عالیات صورت گیرد که رییس جمهور در جلسه‌های متعدد پیگیر این موضوع شدند که این نیازمند همکاری همه از جمله دولت و مردم است.  

۱۰ فرودگاه در کشور برای این سفر آماده شده است

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: در این زمینه دولت تلاش کرده زیرساخت‌های کشور را فعال کند که از ۱۰ فرودگاه کشور پرواز به عراق انجام می‌شود و مرزها هم افزایش دوبرابری داشت و قطار تهران کربلا هم فعال و تقویت و توسعه یافته است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در مرز زمینی ۶ مرز فعال است و حتی توصیه شده که با خودروهای شخصی به مرز حرکت کنند و حتی میزهای خدمت در مرزها برقرار شده است ‌درباره بیمه هم مبلغ بر مبنای دوسال قبل اما ارایه خدمات‌دهی افزایش یافته است.  

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل حضور زائران در سفر به عتبات عالیات اقدامات متعددی صورت گرفته است و حتی تسهیلات متعددی هم برای زائران به صورت برخط به منظور سهولت انجام شده است.

ارائه خدمات اینترنت رایگان برای زائران اربعین

سخنگوی دولت افزود: در حوزه ارتباطات هم تقویت آنتن دهی در مرزها صورت گرفته است و بالنی هم با تدبیر وزارت ارتباطات برای تقویت ارتباطات مردم در سفر به عتبات عالیات مستقر می‌شود. همچنین حوزه‌های جدیدی برای ارایه خدمات فناورانه در سهولت ارتباطات فراهم شده است.

وی ادامه داد: سامانه‌ای در پیام رسان «بله» برای اعلام وضعیت زائرین مهیا شده است که نیاز به اینترنت ندارد و امکان‌ موقعیت یابی برای زائرین وجود دارد. یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک گذاری وسیله نقلیه را فراهم کرده است و کسانی که مسیرهای مشترک دارند می‌توانند همدیگر را از طریق این سامانه پیدا کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی ادامه داد: از دیگر اقدامات ارائه اینترنت و وای فای رایگان در برخی از موکب‌ها صورت گرفته است که از طریق سروش پلاس و روبیکا امکان تماس رایگان فعال شده است.

تسهیلات ۳ و پنج میلیون تومانی برای زوار اربعین

سخنگوی دولت این را اضافه کرد: با تلاش‌های وزارت اقتصاد و بانک‌ مرکزی تسهیلات ۵ میلیون تومانی برای سرپرست‌های خانوارهای زائر و ۳ میلیونی برای دیگر زائران در نظر گرفته شده و این تسهیلات بر خط و بدون‌نیاز به ضامن و با ضامن قرار دادن یارانه ها انجام‌ می‌شود.

بهادر جهرمی این را هم گفت که باتوجه به افزایش چشمگیر زائران، هرآنچه که برای تسهیل سفر فراهم شود، باز هم به میزان انتطار و آنچه که باید باشد، نخواهیم رسید بنابراین درخواست‌ می‌کنیم‌ مردم‌ هم‌ همکاری کنند.

ارایه خدمات پزشکی برخط برای زائران

بهادری جهرمی افزود: در جلسه اخیر دولت رییس جمهور به همه دستگاه‌ها دستور داد تا حداکثر امکانات را برای سفر اربعین فراهم کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک‌گذاری وسیله نقلیه را برای زائران فراهم کرده‌ است تا از طریق این سامانه با هم قرارهای مشترکی در رفت و برگشت به مرز داشته باشند گفت: این امکان برای اسنپ، تپسی و ماکسیم فراهم شده است و خدمات پزشکی آنلاین برای زوار نیز فراهم خواهد شد.

فعال شدن تکمیل عملیات اجرایی کریدور تجاری شرق و غرب در دولت سیزدهم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری پیش‌تر با توجه به‌ اهمیت موضوع حمل و نقل در تجارت، در دیدار پوتین بر راه‌اندازی خط راه‌آهن رشت - آستارا تأکید کردند که این کار موجب تکمیل کُریدور حمل و نقل شمال - جنوب است اما در گذشته این ظرفیت ترانزیتی و حمل و نقل مغفول مانده و حال برنامه دولت برای اجرای این طرح چیست، گفت: یکی از سیاست های دولت، تقویت و توسعه مسیرهای تجاری شرق و غرب است است و اقدامات خوبی هم‌انجام شده و حتی برخی از مسیرهای تعطیل شده نیز فعال شده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: در خصوص راه آهن رشت آستارا بخشی از این‌مسیر یعنی ۴۰ کیلومتر در حال عملیات اجرایی است و بقیه مسیر هم در حال انجام مقدمات برای اجراست. به همین منظور در اواخر شهریور وزیر راه سفری را به کشور آذربایجان برای شرکت در نشست سه جانبه ایران آذربایجان روسیه خواهد داشت که یکی از محورهای اساسی پیگیری این‌ مسیر است‌.

وزیر راه شنبه به وزارتخانه می‌رود

بهادری جهرمی درباره کسالت وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر راه به دلیل ضربه‌ای که در جریان حادثه‌ای در منزل به کمر وی وارد شده بود، بستری شد و تزریقی هم به ستون فقرات داشت که اکنون بهبود نسبی حاصل شده است و رستم قاسمی از شنبه در وزارتخانه حضور دارد. هرچند در عیادت از وی پیگیری مسایل کاری بودند.

نظارت‌های ستادی مکمل نظارت‌های میدانی است

بهادری جهرمی به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین نقشه جامع از سوی دولت توضیح داد: از بیانات راهگشای رهبری تشکر می‌کنیم ‌و ایشان تقدیرهای کم سابقه‌ای از دولت داشتند. این دولت اهل اینکه مسئولیت پذیر نباشد، نیست و نبوده است، دولت بار مسئولیت را بر دوش گرفته است ‌و خود را مکلف می‌داند که وارد میدان‌حل مشکل شود.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبری بر حضور در میدان، سند تحول مردمی در همین راستا با ۳۷ موضوع کلان در این سند احصا و راهبردها و راهکارها تدوین شده است و بعد از دیدار با رهبری در حوزه اطلاع رسانی تصمیم گیری هایی صورت‌گرفت و در راستای عمل به فرمایشات رهبری نظارت های ستادی که رییس جمهور از وزراتخانه ها دارند، مبتنی بر سند تحول تسریع شد.

سخنگوی دولت گفت: نظارت‌های ستادی مکمل نظارت‌های میدانی است و دولت از هر گونه پرداختن به سند تحول و یا برنامه  کلان حرکت دولت استقبال می‌کند.

گفت‌وگوها درباره مذاکرات ادامه دارد

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره روند مذاکرات ایران به خبرنگاران توضیح داد: گفت‌وگوها در خصوص توافق ادامه دارد و طرف مقابل هم باید از زیاده خواهی دست بردارد چراکه مسیر سازنده‌ای طی شده است.

بهادری جهرمی گفت: چهار موضوع در توافق دنبال شده که شامل تضمین‌ها و راستی‌آزمایی، رفع تحریم‌ها ‌و بسته شدن ادعاهای سیاسی در مورد مسائل پادمانی است و جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگوها را ترک نکرده و نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 2
    درود بر مذاکرات انقلابی که آمریکا و غربگدا ها را کلافه کرده است و معلوم نیست سر و ته آن چیست.
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      0 0
      حق الناس- اکثریت مردم از این وضعیت خسته هستند
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 2
    سفرهای دیپلمات های انقلابی به اروپا برای اتمام حجت با غربگداها است و هیچ هزینه ایی ندارد.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 0
    این برجام منتشر میشه یا مثل هفت هزار صفحه برنامه اقتصادیه؟
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 0
    آخرش برجام نعش مرده است یا الان خوب شده است؟
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 0
    اگر برجام بد بود و... پس چرا میخایین احیاش کنین تا دوباره پاره اش کنند؟
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 0
    گفت‌وگوها درباره مذاکرات ادامه دارد.... گفتگو کنید ما هم زندگی میکنیم.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 0
    آنقدر مذاکره کنید تا مذاکره دانتان.... مرغ کیلویی60 تومن
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    یه صلوات بفرسین روی هم رو بوس کنین تموم بشه شما که آخرش صلح میکنین.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    اگه به جای مذاکره با آمریکا با مافیا و اختلاسگرهای داخلی مذاکره کرده بودن الان وضع خیلی بهتر بود.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 2
    تسلیم زور گوئی آمریکا نشوید
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    اگه راست میگین یه سری به ادارات گذرنامه بزنین ببینین چه جوری خون مردمو تو شیشه کردن بخاطر سفر اربعین چقدر تاخیر چقدر بدقولی چقدر علاف کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس