کد خبر 1415220
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
اسرائیل

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی پس از سفر به آلمان و در دیدار با رئیس جمهوری این کشور، بر ادامه مخالفت تل آویو با پیش‌نویس احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه تایمز اسرائیل نوشت که هرتزوگ پس از دیدار با فرانک والتر اشتاین مایر با بیان اینکه ایران آشکارا برای نابودی اسرائیل تلاش کرده است، گفت که جامعه بین المللی باید با جدیت، قاطعیت، و صراحت با آن برخورد کنند.

رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه برای متوقف ساختن ایران، «قراردادهای “بی خطر” و “آبکی” و منافع عظیم فایده نخواهد داشت.»،ادعا کرد: ایران «ثابت کرده که قابل اعتماد نیست» و اسرائیل مصمم و مقتدر از شهروندان خود و جامعهٔ یهودیان سراسر جهان دفاع خواهد کرد و ما از تمام متحدان خود توقع داریم در این دقایق قاطعانه کنار ما بایستند.»

به نوشته تایمز اسرائیل، هرتزوگ صبح یکشنبه (۱۳ شهریور) همزمان با پنجاهمین سالگرد کشتار ورزشکاران اسرائیلی در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ به آلمان سفر کرد. حضور او در این مراسم، به علت مناقشه های موجود بر سر غرامت به اعضای بازماندهٔ خانواده های ۱۱ قربانی اسرائیلی حملهٔ ۱۹۷۲، تا آخرین دقایق قطعی نبود تا آنکه در هفتهٔ گذشته خانواده ها و دولت آلمان بر سر قراردادی به توافق رسیدند.

رئیس جمهوری آلمان نیز که در این مراسم، در کنار هرتزوگ سخن می گفت، از تأخیر پنج دهه ای برلین در قبول پرداخت بستهٔ غرامتی متناسب به خانواده های سوگوار ابراز تاسف کرد.

یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیروز با ابراز نگرانی از دستیابی به یک توافق احتمالی در چارچوب کنونی مذاکرات جاری رفع تحریم ها گفت که موضع تل آویو درخصوص توافق هسته ای تداوم فشار است.

وی افزود: رئیس موساد امروز به واشنگتن می رود تا موضع تل آویو درخصوص خطرات نهفته در توافق هسته ای ایران را شرح دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس