کد خبر 1415105
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
جزئیات حمله گرگ به 7 نفر از اهالی روستای آبگرم شهرستان تیران‌ و کرون

صبح روز جمعه طی تماسی از حمله گرگ به مردم روستای آبگرم شهرستان تیران‌ و کرون مطلع شدیم که در محل حاضر شده و با رعایت کلیه موارد بهداشتی نمونه‌برداری از لاشه گرگی که توسط مردم تلف شده بود انجام شد.

به گزارش مشرق، میثم استکی ابراز داشت: صبح روز جمعه طی تماسی از حمله گرگ به مردم روستای آبگرم شهرستان تیران‌ و کرون مطلع شدیم که سریعا در محل حاضر شده و با رعایت کلیه موارد بهداشتی نمونه‌برداری از لاشه گرگی که توسط مردم تلف شده بود انجام شد.

مدیر دامپزشکی تیران‌وکرون اظهار داشت: نمونه‌برداری در این شرایط باید از مغز حیوان برداشته شود که این کار با کمک بهورز و دهیاری روستا انجام و سپس نمونه‌ها به یکی از آزمایشگاه‌های مرجع که در استان آذربایجان شرقی است ارسال شد و طی روزهای آتی جواب آن به دست ما خواهد رسید.

وی گفت: لاشه گرگ سوزانده و به محلی خاص منتقل شد تا در شرایط کاملا ضدعفونی معدوم شود و مردم مطمئن باشند که هیچ حیوانی توسط گرگ در روستا گاز گرفته نشده و حیوانات روستا در سلامت کامل هستند.

جزئیات حمله گرگ به ۷ نفر از اهالی روستای آبگرم

محمدرضا ربیعیان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران وکرون نیز در ادامه گفت: در پی حمله گرگ به مردم روستای آبگرم دونفر خانم و آقا مسن دچار صدمات جدید شده که سریعا به نجف‌آباد و از آنجا به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان اعزام شدند.

وی اظهار داشت: در این حمله ۵ نفر دیگر مصدوم شدند که شدت جراحات کمتر بوده و واکسن هاری نیز دریافت کردند.

وی درپایان از زیاد شدن بی‌رویه حیوانات ولگرد در منطقه گلایه کرد و گفت: روزبه‌روز شاهد افزایش این حیوانات هستیم و مردم با غذا دادن بدون برنامه نیز باعث افزایش می‌شوند و امیدواریم زنده‌گیری و عقیم ‌سازی به صورت ملی و کشوری در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • 3لیبریتی و فعال محیطِ مرگ IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 4
    وااااااای. نکشید این گرگایِ مهربونو. من برای گرگای ناز و سگای ولگرد خیلی گوشت میخرم و میدم بخورن تا خوب چاق و چلّه بشن و نسلشون زیاد بشه و بیان مردمو بوخورن. حالا چندتا گاز هم گرفته دیگه. خودتون گاز نگرفتید تا حالا؟ تو خونتون حداقل یک دونه دارین و روش پخت و پز انجام میدین. خب بذارین این گرگاسها و سگهای ولگرد هم چندتا گاز بگیرن دیگه. اینقدر بیرحم نباشید.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 1
    در دشت ها و فلات ها باید کرکس و هما و انواع عقاب رها سازی شود تا لاشه سگ های ولگرد و گرگ و روباه و شغال ... که زیاد شده اند را قورت بدهند/ همان طور که می دانید پرندگان لاشخور حتی استخوان های لاشه ها را هم قورت می دهند و چیزی بر روی زمین نمی ماند و مدفوع شان برای زمین کود است و باعث قوت خاک می شود
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    مردم به گرگها هم غذا میدن مگه ؟! عججججب !
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    4 0
    مردم به حیوانات وحشی غذا نمیدهند بلکه بعلت کوتاهی شهرداریها در جمع آوری زباله در سر ساعت مقرر و با ماندن این زباله ها تا صبح در کوچه و خیابان همه حیوانات در شب مشغول پاره کردن نایلون زباله ها و تغذیه از انها هستند و حتی گاه بر سر یک کیسه زباله بین انها نزاع در میگیرد که موجب سلب آسایش مردم نیز میشود . در مناطقی که حاشیه شهر متصل به بیابانها و کوهستان و حیات وحش است جانواران خطرناک نیز برای تغذیه به شهرها سرازیر میشوند . اگر زباله در سطح شهر نباشد برای حیوانات وحشی و نیمه وحشی نیز حضور در شهر جذابیتی ندارد .
  • اسغاف IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    تلف کردن حیوانات درنده اطراف مناطق مسکونی باعث دور شدن سایر همنوعان آنها میشود و طبق یافته های علمی حتی بصورت وراثتی تا چند نسل از انسانها دوری میکنند که باعث سلامت موجودیت آنهامیشود.
  • لیسا IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    اره به گرگ ها هم غذا میدن مگه چی درست وحشی هستن ولی باهاشون درست رفتار کنی 🥺🖤

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس