کد خبر 1415013
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
اسرائیل

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: آمریکایی‌ها مصمم به بازگشت به توافق هسته ای با ایران هستند، زیرا آنها در شرایط موجود می‌خواهند از هرگونه درگیری با جمهوری اسلامی دوری کنند.

به گزارش مشرق، ژنرال بازنشسته «یوسی کوپرواسر» عضو ارشد مرکز امور عمومی بیت‌المقدس و رئیس پیشین واحد تحقیقات در اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: تا زمانی که توافق میان ایران و گروه ۱+۴ و آمریکا امضا نشده، تل‌آویو از همه کارت هایش برای متقاعد کردن آمریکایی‌ها جهت امضا نکردن توافق استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: اگرچه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تمام تلاشش را برای متقاعد کردن آمریکایی‌ها برای جلوگیری از انعقاد توافق هسته ای انجام می‌دهد، ولی به نظر می رسد که آنها مصمم به بازگشت به توافق هستند، زیرا در شرایط موجود می‌خواهند از هرگونه درگیری با ایران دوری کنند.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی افزود: در سال ۲۰۱۵، نیز آمریکایی‌ها با دقت به توصیه‌های مقامات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) گوش کردند، اما موقع امضای توافق آنها را نادیده گرفته و کار خودشان را کردند و اکنون نیز نباید انتظار بیشتری از آنها داشته باشیم.

«کوپرواسر» به روابط امنیتی نزدیک بین تل‌آویو و واشنگتن اشاره کرد و گفت: اسرائیل در عین حال کار آسانی برای جلوگیری از افزایش توان هسته ای ایران ندارد و با امضای توافق، کار برای تل‌آویو دشوارتر نیز خواهد شد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی درباره رایزنی‌های مقامات این رژیم برای جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۴ و آمریکا نوشت: "دیوید بارنی" رئیس موساد(سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای متقاعد کردن آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی جهت امضا نکردن توافق هسته‌ای از واشنگتن دیدار می‌کند.

این رسانه چاپ تل‌آویو، وی را بعد از «بنی گانتس» وزیر جنگ و «ایال هولاتا» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی، سومین مقام امنیتی (صهیونیست) عنوان کرد که در روزهای اخیر از آمریکا دیدن می‌کند.

«اشلی پری» مشاور سابق کابینه رژیم صهیونیستی در حوزه مسائل راهبردی، هدف از سفر رئیس موساد به واشنگتن را ارائه اطلاعات درباره برنامه‌هسته‌ای ایران به جامعه اطلاعاتی و مقامات آمریکایی ارزیابی کرد.

 ‌مقامات رژیم صهیونیستی بارها با ارائه اطلاعات غلط به مقامات غربی و حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش کردند تا راه رسیدن به توافق را در مذاکرات سد کنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که آمریکا کماکان از ارائه پاسخ قطعی به پیشنهادات ایران خودداری کرده و «ساموئل وربرگ»، سخنگوی منطقه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الشرق» تصریح کرده که کشورش در حال رایزنی با متحدان خود در خصوص پاسخ ایران به نقطه نظرات آمریکا در مورد پیش نویس توافق هسته ای است.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: آمریکا در حال هماهنگی و رایزنی با متحدان اروپایی امضاکننده این توافق (انگلیس، فرانسه و آلمان) است.

وی افزود: باید نقطه نظرات ایران را بررسی کنیم و در زمان مناسب از طریق میانجی اروپایی به آن پاسخ خواهیم داد.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز  ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران ۲۵ مرداد (۱۶ آگوست) نظرات و درخواست های خود را درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم ها در وین  ارسال کرد و آمریکا پس از بیش از یک هفته از آن در دوم شهریور ماه (۲۴ آگوست) نظر خود را در این باره به اتحادیه اروپا ارائه کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ۱۰ شهریور ماه (اول سپتامبر) از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ کننده اروپایی خبر داد و گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و امشب به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد. متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    نظرات مخالف صاحب نظرات مخالف
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس