کد خبر 1414726
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
آخرین وضعیت مرزهای ششگانه زیارت اربعین

ساعت‌ها از پی هم می گذرند و به اربعین حسینی نزدیک تر می‌شویم، پیش‌بینی‌ها از حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در عراق خبر می‌دهند، زائرانی که برای خروج از کشور باید یکی از مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمرچین و یا باشماق را انتخاب کنند.

به گزارش مشرق، ساعت‌ها از پی هم می‌گذرند و به اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم، پیش‌بینی‌ها از حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در عراق خبر می‌دهد، زائرانی که برای خروج از کشور باید یکی از مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمرچین و یا باشماق را انتخاب کنند.

در مرز مهران چه خبر است؟/ ثبت تردد بیش از ۵۴ هزار نفر از مرز مهران طی ۲۴ ساعت گذشته

بهرام نیا استاندار ایلام صبح امروز گفت: در حال حاضر در مورد عبور موکب‌ها از مرز برای حضور در عراق با مشکلاتی روبه رو هستیم که این موضوع نیز به خاطر روند اداری است که باید در این ارتباط در کشور عراق طی شود و طرف عراقی در تلاش است که به این روند سرعت دهد.

وی افزود: پیش بینی می شود که اوج مراجعه زائران به مرز مهران از شانزدهم شهریور ماه آغاز شود ولی هم اکنون شاهد حضور قابل توجهی از زائران در مرز مهران برای ورود به عراق هستیم.

استاندار ایلام بیان کرد: زائران از قشرهای مختلف هستند و ما تلاش کرده‌ایم که امکانات لازم را برای پذیرایی از زائران در فصل گرما ایجاد کنیم از جمله این که سایه‌بان هایی در پایانه مرزی ایجاد و مه پاش‌هایی نیز نصب شده است.

بهرام نیا با بیان اینکه در روز جمعه بیش از ۳۲ هزار زائر از مرز مهران وارد عراق شدند، گفت: میزان زائرانی که امروز از مرز مهران وارد عراق شده اند ۵۰ درصد بیش از روز گذشته است و نزدیک به ۱۰ هزار زائر نیز از طریق مرز مهران به کشور بازگشتند.

وی افزود: عبور زائران در حال حاضر از مرز مهران به صورت روان در جریان است و نسبت به سال‌های قبل تعداد گیت‌های خروجی را افزایش داده‌ایم و حدود صد گیت در این ارتباط در نظر گرفته شده است.

همچنین، آمارها نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۴ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند، هر لحظه به تعداد زوار در مرز اضافه می‌شود.

از استقرار ۱۹۵ موکب تا آماده باش ۱۰۰ مدرسه برای اسکان زائرین اربعین

حجت‌الاسلام علی چراغی پور دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام با بیان اینکه، تاکنون ۱۹۵ موکب مجوز فعالیت در استان ایلام گرفته اند، گفت: در شهرستان مهران ۶۰ موکب در راستای خدمات رسانی به زوار فعالیت خواهند کرد.

علی درویشی مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام نیز اظهار کرد: نزدیک به ۱۰۰ مدرسه از ورودی استان تا مهران که در مسیر تردد زائرین قرار گرفته برای اسکان آنها تدارک دیده شده است.

وی افزود: کلیه خدمات رسانی اداره کل به زائرین تا بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

آخرین وضعیت مرزهای ششگانه زیارت اربعین

امکان پارک ۷۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های مهران/ انتقال زائران به مرز با ۷۰۰ اتوبوس

شفیعی فرماندار مهران نیز گفت: به منظور راحتی حال زوار ظرفیت پارکینگ به حدود ۳۰ هزار خودرو در سطح شهر مهران افرایش یافته است. پارکینگ اربعین نیز در زمینی به وسعت ۶۰ هزار هکتار نسبت به سال‌های گذشته مجهز تر شده و با ظرفیت آن بین ۴۰ تا ۴۵ هزار خورو است.

فرماندار مهران گفت: برای انتقال زائران به مرز ۷۰۰ اتوبوس در شهر مهران هماهنگ شده‌ است.

شلمچه و چذابه، دو مرز استان خوزستان/ ۲۰۰ هزار نفر زائر ایرانی از این ۲ پایانه مرزی عبور کردند

مرز شلمچه که در استان خوزستان قرار دارد طبق آمار سال‌های گذشته عمدتاً میزبان زائر بیشتری نسبت به مرز چذابه بوده است، روز گذشته سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز اعزام زوار تاکنون افزون بر ۱۱۵ هزار نفر زائر عازم کشورعراق شدند.

وی افزود: طبق بررسی‌های آماری از آغاز اعزام زوار تاکنون در مجموع ۲۰۰ هزار نفر زائر ایرانی از ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه تردد کردند.

وی با بیان اینکه در پایانه مرزی شلمچه ۴۸ گیت و در پایانه مرزی چذابه ۲۶ گیت گذرنامه فعال داریم که آماده ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) است، خاطر نشان کرد: این گذرگاه ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

نادر عمیدزاده فرماندار ویژه خرمشهر در جمع خبرنگاران نیز از افزایش لحظه به لحظه زائران در مرز شلمچه خبر داد و گفت: اکنون تردد در مرز شلمچه روان، آسان و بدون مشکل دنبال می‌شود. به همه زائران توصیه می‌کنیم که سفر خود به عتبات عالیات را به روزهای پایانی موکول نکنند.

همچنین از صبح امروز نیز خدمات دهی در حوزه بهداشت و درمان به زائران اربعین، رسماً در پایانه مرزی شلمچه آغاز شده است.

به گفته، محمد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان آبادان، ۳۲ تخت بستری موقت در مرکز شهید سلیمانی مرز شلمچه تعبیه شده است و ضمن اینکه در سمت دیگر مرکز  نیز ویزیت پزشکان، خدمات بهداشتی، تزریقات، مامایی، داروخانه و ... خدمات‌رسانی می‌کنند.

مرز چذابه باز است/ تردد روان در مرز چذابه

مرز چذابه واقع در استان خوزستان که دومین مرز پرتردد این استان بعد از مرز شلمچه حساب می‌شود، از صبح روز چهارشنبه نهم شهریور ماه طبق گفته فرماندار دشت آزادگان باز شد و در حال حاضر اعزام زائران از مرز چذابه از سر گرفته شده است.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان اظهار کرد: هم اکنون آرامش در عراق برقرار است و زائران می توانند برای زیارت به کربلا مشرف بشوند.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه از ۱۴ شهریورماه کلیه مواکب فعالیت خواهند کرد، گفت: افزایش فعالیت مواکب از ۱۲ به ۲۵ موکب، افزایش تعداد اتوبوس‌های خدماتی و حمل و نقل زائران از ۱۰ به ۲۵ دستگاه، استقرار پلیس راه و جلوگیری از ورود خودروهای متفرقه به محدوده پارکینگ و تاکید بر استفاده از پارکینگ‌ها بخشی از فعالیت‌ها هستند.

از عصر امروز نیز دو جایگاه سوخت سیار در مرز چذابه جهت رفاه حال زائران فعال شده است.

آخرین وضعیت مرزهای ششگانه زیارت اربعین

استقبال چشمگیر زائران اربعین از مرز خسروی/ تردد زوار روان است

مرز خسروی تنها مرکز استان کرمانشاه است که زائران اربعین حسینی می‌توانند برای تردد این مرز را نیز انتخاب کنند، فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در خصوص این مرز گفت: مرز خسروی به‌عنوان یکی از مرزهای عبوری به سمت عتبات عالیات، ظرفیت و توانایی بالایی در میزبانی از زوار را دارد.

وی با بیان اینکه، مرز خسروی از لحاظ زیرساختی یکی از بهترین مرزهای کشور است، گفت: تمام امکانات بهداشتی و خدماتی، نمازخانه‌ها، فضا سازی معنوی و سالن‌ها به بهترین شکل ممکن آماده شده است.

وی از تردد روان زوار از مرز خسروی خبر داد و گفت: با اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های منحصر به فرد و مسیر آسان و نزدیک خسروی به کربلای معلی، استقبال زائران از این مرز رسمی روز به روز در حال افزایش است.

سردار جمال سلمانی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز ساعتی قبل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت بسیار خوبی در مرز خسروی حکمفرماست، گفت: تا صبح امروز (شنبه، ۱۲ شهریور) ۷۲۳۴ زائر اربعین از طریق این مرز راهی عتبات عالیات شده‌اند.

وی گفت: علاوه بر خروج این تعداد زائر، ۹۰۵ نفر نیز تا صبح امروز از طریق این مرز به کشور بازگشته‌اند.

«تمرچین» مسیر کوتاه برای زائران اربعین شمال‌غرب/ اعزام زائران از ۱۴ شهریور آغاز می‌شود

مرز تمرچین در آذربایجان غربی تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق بوده و در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد، امسال با بازگشایی مرز تمرچین، ضمن کاهش مسافت و زمان سفر و حتی کاهش هزینه برای زائران عتبات عالیات، می‌تواند مقدمات عبور جمع کثیری از زائران استان‌های شمال غرب کشور و حتی زائران کشورهایی چون ترکیه و آذربایجان را فراهم کند.

تردد روزانه بیش از ۱۵ هزار زائر از این مرز پیش بینی شده است، به گفته سخنگوی ستاد اربعین آذربایجان‌غربی مرز تمرچین از روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۸ عصر به وقت ایران برای رفت و ۲۴ ساعته به‌منظور برگشت باز خواهد بود؛ برای بازگشت نیز مرز تمرچین به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران حسینی است.

راه اندازی جایگاه سوخت سیار، ۳۰ گیت کنترل خروجی در مرز، بهره برداری از ۱۰ کیلومتر بزرگراه نقده - پیرانشهر، ایجاد ۹۹ ایستگاه خدمات رسانی در مسیر ماکو تا پیرانشهر، تسهیل حمل و نقل و... بخشی از اقداماتی است که برای تردد آسان زائران از مرز تمرچین انجام شده است.

آخرین وضعیت مرزهای ششگانه زیارت اربعین

«باشماق» مهیای خروج زائران اربعین/ ۱۴ شهریور خروج از مرز مریوان آزاد می‌شود

اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان اظهار کرد: آمادگی لازم برای خروج زائران از مرز باشماق وجود دارد.

وی تصریح کرد: جدای از موکب‌هایی که در مرز باشماق مستقر شده‌اند، زمینه برای اسکان شبانه ۳ هزار نفر در شهر مریوان فراهم شده است؛ زائران می‌توانند از ۱۴ شهریور از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر از مرز باشماق مریوان خارج شوند.

فرماندار مریوان اعلام کرد: ۱۵ گیت در مرز باشماق فعال است و ۱۵ مورد دیگر نیز مهیاست که با ازدحام زائران، این تعداد گیت نیز فعال خواهد شد.

احمدی عنوان کرد: پیش‌بینی شده حدود ۲۰ هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان خارج شوند اما ما آمادگی تا بیش از ۳۰ هزار نفر نیز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 4
    گند زدین با این پاسپورت و برگ اربعین دادنتون
    • من IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 2
      ادب مرد به زدولت اوست . برعکس شمای بی ادب بنظرم بسیار هم عالیه برنامه ریزی امسال . کنار گود نشستی میگی لنگش کن .
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 1
    بعداز دو هفته پیامک امده که پاسپورت اماده نیست برین برگ تردد بگیرین!عجب برنامه ریزی کردن مسئولین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس