کد خبر 1414571
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
شارژر

سامسونگ اعلام کرد شارژرها و کابل‌های USB را همراه با گوشی‌های هوشمند خود عرضه نمی‎کند.

به گزارش مشرق، سامسونگ تصمیم گرفته است در آینده نزدیک کابل‌های USB و شارژرها را از فروش گوشی‌های هوشمند گلکسی خود حذف کند. به گفته منابع کره جنوبی، این غول فناوری به دنبال ابتکار Galaxy for Planet خود برای ایجاد آینده‌ای سبزتر با حذف کامل پلاستیک از بسته بندی تا سال ۲۰۲۵ و همچنین کاهش مصرف برق از شارژرها و زباله‌های دفن زباله در محل کار خود است.


این شرکت در همین راستا، به زودی کابل‌ها و شارژرهای USB را نیز به طور کامل از فروش گوشی‌های هوشمند گلکسی خود با شروع S۲۱ حذف کرده و تاکید دارد که این امر سبب کاهش هزینه تولید و به دنبال آن فروش محصولاتش برای مشتریان است. 

گفتنی است که سامسونگ اولین شرکت بزرگ فناوری نیست که کابل‌ها و شارژرها را از بسته‌های گوشی‌های هوشمند خود حذف می‌کند. اپل، تولیدکننده آیفون، اولین بار این کار را در سال ۲۰۲۰ شروع کرد، زمانی که تصمیم گرفت آن موارد را از فروش مدل‌های آیفون ۱۲ خود حذف کند، اما در حالی که این شرکت تلاش کرد این حرکت را با اهداف پایداری توجیه کند، با واکنش‌های متفاوتی از سوی مصرف کنندگان مواجه شد و بسیاری ادعا کردند که این شرکت صرفا در تلاش است تا با مجبور کردن کاربران به خرید شارژرهای بیشتر روی تلفن‌ها، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و در عین حال درآمد بیشتری کسب کند.

این موضوع حتی زمانی به دادگاه برزیل رفت که دولت سائوپائولو تصمیم گرفت که حذف شارژرها توسط اپل به منزله نقض حقوق مصرف‌کننده است که در نهایت منجر به جریمه ۲ میلیون دلاری و الزام گنجاندن شارژر برای فروش آیفون در این کشور شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    ایناچشونه
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    خاک تو سرشون اپل و سامسونگ هم باید گدا بازی در بیارن
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    میدونی چقدر براشون سود داره این طرح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس