احتمال کاهش شدید قیمت نفت در هفته‌های آتی

مرکز مشاوره مالی «سنچری فایننشال» از احتمال کاهش شدید قیمت نفت در هفته‌های آتی به خاطر به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، مرکز مشاوره مالی «سنچری فایننشال» مستقر در امارات متحده عربی روز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد: در همین حال علاوه بر این سیاست های پولی سختگیرانه و افزایش محدودیت های کرونایی در چین چشم انداز تقاضا را در بازار نفت کاهشی کرده است.

این مرکز تحقیقات اقتصادی نوشت: در کنار کاهشی بودن چشم انداز بخش تقاضا، پیشرفت های حاصل شده در راستای احیای توافق هسته ای با ایران نگرانی های بخش عرضه را کمتر کرده است.

خبرگزاری دویچه‌وله آلمان نیز در این رابطه نوشت: امضای توافق هسته‌ای با ایران بین ۱ تا ۲ میلیون بشکه نفت اضافه‌ تر را در مدت کوتاهی به بازار تزریق خواهد کرد که می تواند کمبود ناشی از کاهش صادرات نفت روسیه را جبران کند.

دویچه وله نوشت: قیمت نفت به طور محسوسی به خاطر انتشار اخبار مثبت درباره نزدیک بودن توافق هسته ای بین ایران و کشورهای غربی، کاهش یافته است.

این رسانه غربی درباره تاثیرگذاری اخبار مثبت توافق هسته‌ای وین نوشت: نفت برنت این هفته ۱.۵ درصد کاهش را تجربه کرد و به ۹۵ دلار در هر بشکه رسید و در حال بازگشت به قیمت پیش از شروع جنگ اوکراین است.

دویچه وله اظهارات مثبت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران را درباره نزدیک بودن توافق یادآور شد و به نقل از «مارک کاتز» استاد علوم سیاسی در دانشگاه «جورج میسون» آمریکا نوشت: توافق هسته‌ای موجب افزایش عرضه نفت از سوی ایران و کاهش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

این رسانه خبری به گزارش روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» درباره صادرات نفت ایران اشاره کرد و نوشت: بعد از امضای توافق، ۱.۳ میلیون بشکه نفت ایران در روز وارد بازار خواهد شد و تهران خواهد توانست ماهی ۵۰ میلیون بشکه نفت بفروشد.

دویچه وله با اشاره به گزارش شرکت تحلیل داده «کپلر» در بروکسل نوشت: در حالی که براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، میزان مصرف روزانه نفت جهان ۱۰۰ میلیون بشکه است، حدود ۹۳ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران در حال حاضر در نفتکش‌هایی در خلیج فارس و آب‌های سنگاپور و همچنین در نزدیکی چین ذخیره شده‌اند که ورود این میزان نفت به بازار می تواند تاثیر فوری محسوسی بر بازار بگذارد.

«جان دریسکول» تحلیلگر انرژی و مدیر شرکت خدمات مشاوره ای انرژی «جی‌تی‌دی» هم در گفت و گو با دویچه‌وله، زیرساخت ناوگان نفت کش‌های ایران را در شرایط خوبی ارزیابی کرد و گفت: با این ناوگان، نفت ایران خیلی زود می تواند به بازارهای جهانی منتقل شود.

این رسانه خبری آلمانی به نقل از «تاماس واگا» تحلیلگر نفت نیز نوشت: در صورت بازگشت ایران به بازار نفت، اوپک می تواند ۳۰.۵ میلیون بشکه نفت در روز تولید کند که در صورت وقوع این سناریو، نفت برنت می تواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، به ۶۵ دلار در بشکه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    2 0
    نفت ذخیره ایران چند فروخته میشه . دور و بر دو ماه صادرات مورد توقع در صورت بازگشت ایران هست .
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 0
      پس کو نتیجه مذاکرات. صاف شدیم
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    یعنی اگر توافق امضاء شود در آمد ایران عملأ از وضع فعلی کمتر خواهد شد؟ کدام احمقی حاضر است که درآمد کشور خودش را با امضاء توافق کمتر کند؟
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    میخواهند جو سازی کنندواقتصاد ایران را اینقدر بی ثبات کنندکه اینبارهم تلاطمهای اقتصادی باعث کشانرن ایران به پای میز مذاکره منجر شود- اتفاقا فروش نفت حالا برای سه ماه دیگرهست که زمستان هست و شدیدا اروپاییها به نفت وگاز نیاز دارند
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    چه اوضاع شیر تو شیری شده معلوم نیست چه خبره
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    ایران باید احمق باشه که سریع نفتش رو وارد بازار کنه. اروپا به تحلیل خودشون ۴۰ سال دارن سعی می کنن ایران رو زمستان کنن. کالا ما یه زمستان سخت بهشون تحویل بدیم. چی میشه مگه.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    تازمانی که عاشقنی مثل منطقی و متکی هستن که همیشه دنبال اروپا جدا از اصلاح طبا که شیفته غربن همیشه باج خواهیم داد
  • بلال خان IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    این تحلیل فوق العاده کودکانه است و بیشتر شبیه شو تبلیغاتی از روی ضعف و ناتوانی و ناچاری و از روی نیاز نوشته شده و هرگز با جو سیاسی بین المللی مطابقت ندارد میگید نه عجله نکنید تا ببینید که اینها از هر ابزاری استفاده میکنن تا بتونن بحران انرژی خودشون رو حل یا سرپوش بزارن روش
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    توافقی در کار نیست فقط با اخبار مثبت دارند قیمت نفت را کنترل میکنند!
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    توافق هسته‌ای،خیانت.
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    ایران تو بازار نفت هست و نفت دارد میفروشد. این اخبار فقط برای کاهش قیمت نفت میباشد
  • حسین PL ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    حماقته در این وضعیت ایران نفت خام با ارزش را با قیمت کن بفروشه
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    اینکه قیمت نفت نصف بشه و صادرات نفتمون دو برابر بشه چه فایده ای برامون داره؟!
  • مجتبی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    اظهار نظر خوش بینانه!!؟ ممکن است قیمت نفت به 40 دلار و حتا کمتر هم برسد آن وقت درآمد نفتی ایران در حد بدون برجام باقی می ماند و فقط غرب سود می کند. ایران باید سیاست تقویت پترودلار را کنار بگذارد.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس