۳۲ قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی در استان‌ها تشکیل شد

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تاکنون ۳۲ قرارگاه استانی دامپزشکی در استان‌های سراسر کشور تشکیل شده است و ۹ دستگاه اجرایی در این قرارگاه محرومیت‌زدایی عضو هستند.

به گزارش مشرق، محمد مهدی خورشیدوند روز جمعه در مراسم آغاز رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی افزود: این قرارگاه‌ها با ۲ ماموریت ویژه تشکیل شده و مسئول و اعضای آن جهادگران دامپزشکی هر استان هستند.

وی اظهار داشت: ماموریت اول قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی، الحاق گروه‌های جهادی تخصصی در کشور به قرارگاه و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن است.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی در احیا و توسعه جهاد دامپزشکی گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی کشور رزمایش‌های تخصصی استانی، منطقه‌ای و ملی را انجام داده یا در دست انجام است.

وی با بیان اینکه سه هزار جهادگر در این رزمایش‌ها حضور پیدا کرده‌اند افزود: هدف‌گذاری ما حضور و فعالیت ۴۲ هزار نفر دامپزشک و پیراپزشک کشور در رزمایش‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی است.

خورشیدوند گفت: دستگاه‌های همکار در حوزه دامپزشکی، فعالیت‌هایی داشتند و همه این فعالیت‌های جهادی در قرارگاه طرح و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده به دامداران رایگان است افزود: درخصوص ماموریت مبارزه با بیماری‌ها توفیقاتی حاصل نشده بود که با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سازمان بهداشت جهانی رتبه ایران سبز شده و بین ۹ کشور سبز دنیا قرار گرفته‌ایم.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: تلاش بر این است محصولات دامی ایران به ۴۵ کشور انجام شود و بعد از ۶ سال ارسال محصولات طیور ایران به کشور عراق از سرگیری شده است.

وی گفت: نتیجه همه این تلاش‌ها خروجی امنیت غذایی، زیستی و ملی در کشور است.

رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در آستانه اجلاسیه ملی جهادگران با حضور بیش از ۱۶۰ جهادگر استان‌های مختلف کشور در حوزه تخصصی دامپزشکی از امروز (جمعه) در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

مراسم افتتاحیه رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و جمعی از مسوولان و جهادگران در سالن غدیر بیرجند برگزار شد و گروه‌های جهادی به ۱۱۵ منطقه روستایی و عشایری استان اعزام می‌شوند.

برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان "جهاد مقدس" از سوم شهریور با حضور گروه‌های جهادی خدمت‌رسان در شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی آغاز شد و ادامه دارد.

اجلاسیه ملی جهادگران ۱۳ شهریور امسال همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری در فردوس پس از زلزله سال ۱۳۴۷ و ارائه خدمات جهادی به زلزله‌زدگان این منطقه، برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس