امام رضا (ع) پناه همه مجاهدان در غربت است/ اجلاسیه هشتم سال آینده در مشهد مقدس

حجت‌الاسلام «ذوالفقاری» با تاکید بر اینکه حضرت رضا علیه السلام مجاهدی است که تمام عمر خود را در مجاهدت گذراند، گفت: امام هشتم شیعیان مجاهدی خستگی ناپذیر است که اتفاقاً در غربت هم به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد ذوالفقاری» معاون امور بین‌الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار داشت: مهمترین هدف از برگزاری اجلاسیه  مجاهدان در غربت  قدردانی و تجلیل از مجاهدانی است که با اتکا و با قدرت ایمان و با نگاه به اسوه های هم چون حضرت رضا علیه السلام دست از مجاهدت در این دنیای وسیع بر نداشتند و تمام تلاش و کوشش خود را  انجام دادند که بتوانند خدمتی به مکتب ارزشمند اسلامی داشته باشند .در واقع حق شناسی از مجاهدانی است که با توجه به  سیره حضرت رضا علیه السلام در جای جای دنیا  برای اعتلای مکتب اهل بیت علیهم السلام و جبهه مقاومت مجاهدت می کنند و زحمت می کشند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری از مهمترین فعالیت های  هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت گفت:  ما تکلیف خودمان می دانیم که  این گفتمان مجاهدت و فداکاری و ایثار در راه مکتب اهل بیت علیهم السلام  را تبدیل به یک انگاره ذهنی ثابت برای مومنین بکنیم و آن را جزء یکی از دغدغه های مسائل ذهنی ثابت برای مومنین داشته باشیم. لذا برنامه های متنوعی در سالیان گذشته داشتیم و در نظر داریم  که  امسال برگزاری دوره های آموزشی را هم داشته باشیم.

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: تولید محتوا های مختلف  به زبان های گوناگون  و همچنین اعزام مبلغین و سخنران ها و دانشمندانی به مراکز علمی وفرهنگی برای تبیین این  نگاه و گفتمان از دیگر فعالیت‌های این اجلاسیه در گام هفتم خود است. همچنین ترجمه های مختلف از کتاب‌های مرجعی که در این حوزه  وجود دارد بخشی از برنامه های هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت می باشد.

وی با اشاره به حضور میهمانان خارجی از ۳۶ کشور جهان و فرماندهان گروه‌های جهادی در این اجلاسیه گفت: پیام رسمی تولیت آستان قدس رضوی و حضور دربانان و هیئت رسمی آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاسیه از دیگر برنامه‌های آستان خواهد بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه مقالات اجلاسیه به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی چاپ و منتشر خواهد شد، گفت: تشرف میهمان اجلاسیه هفتم به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام در برنامه‌های ما برای اجلاسیه خواهد بود.

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه ترویج و تجلیل گفتمان مقاومت از دستاوردهای مهم و فراگیر این اجلاسیه هست، افزود: علی بن موسی‌الرضا علیه السلام مامن و پناه همه مجاهدان در غربت  هست چون خودش عالم آل محمد و مجاهد در غربت بود.

وی با اشاره به اینکه تولید سرود به پنج زبان برای مجاهدان در غربت و این اجلاسیه از دیگر کارهای آستان قدس است، گفت: با تصویب شورایعالی اجلاسیه مجاهدان در غربت  و طرح آن در جلسه با تولیت محترم آستان قدس رضوی مقرر شد اجلاسیه هشتم در سال آینده در مشهد مقدس برگزار شود.

در پایان ذوالفقاری  از همه همراهانی که در این اجلاسیه  بدون هیچ چشم داشتی و با خلوص نیت برای برپایی این همایش زحمت کشیدند  که بار اصلی آن به دوش  نیروهای جهادی هست با فرهنگ جهادی که این مراسم به نتیجه شایسته ای برسد صمیمانه  تشکر کردند.

این  مراسم هر ساله با همکاری آستان قدس رضوی که با همراهی مجموعه‌های مخلتف آستان قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت‌ سازمان‌ها و نهادهای مرتبط هر سال در  ایام شهادت غریبا الغربا حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس