کرملین

سخنگوی کرملین گفت اروپایی‌ها مجبور به پرداخت بهای سیاست‌های غیرمعقول و پوچ رهبران خود در ارتباط با روسیه در حوزه انرژی هستند، در حالی که سود آن عاید آمریکا می‌شود.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت که مردم معمولی اروپا مجبور به پرداخت بهای سیاست‌های غیرمعقول رهبران خود در ارتباط با روسیه هستند، در حالی که متحدان آمریکایی بروکسل از منابع عایدی انرژی ثروتمند می‌شوند.

به گزارش «اسپوتنیک»، پسکوف سه‌شنبه (۳۰ اوت) در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد: متاسفانه، قدم به قدم بروکسل و کشورهای اروپایی فقدان مطلق عقل خود را نشان می‌دهند. این در انگیزه‌های ضد روسی، فوران نفرت نسبت به کشور ما و در اقدامات کاملاً غیرمنطقی و حتی پوچ در حوزه انرژی که باید هزینه آن را مردم کشورهای اروپایی-اتحادیه اروپا، انگلیس و غیره پرداخت کنند اما مثلاً برای شرکت‌های آمریکایی سودآوری را ممکن می‌کند، نمایان شده است.

او در واکنش به مباحث احتمالی در بروکسل درباره ممنوعیت روادید گردشگری برای روس‌ها گفت امکان حتی بحث درباره چنین نظراتی در سطح اتحادیه اروپا نشان‌دهنده «مجموعه‌ای از مرزهای غیرمنطقی با جنون» است که در میان نخبگان سیاسی اتحادیه اروپا رایج است.

به نوشته اسپوتنیک، در پی جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا به صورت جمعی و کشورهای این بلوک به صورت فردی در ماه‌های اخیر اقداماتی را اتخاذ کرده‌اند تا وابستگی به نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را کاهش دهند. این اقدامات باعث سر به فلک گذاشتن قیمت انرژی در غرب شده و این اتحادیه را با توجه به نزدیک بودن زمستان تهدید می‌کند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سیاست اروپایی‌ها را «خودکشی» توصیف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    شک نکنید ک روسیه بر علیه جبهه ای شیاطین پیروز خواهد شد ، اگ غرب آمریکا را دارد شماها خدارا دارید ک همیشه در نهایت حق علیه باطل پیروز است ، ما همین اتفاقات را در ۸ سال دفاع مقدس تجربه کردیم وقتی تنها خدارا داشتیم فقط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس