کد خبر 1413235
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲
رییس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق: سلاح را زمین بگذارید

هادی العامری رییس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق دوشنبه شب از تمام طرف‌ها خواست که سلاح خود را بر زمین بگذارند.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری موازین نیوز، العامری خواستار توقف استفاده از سلاح برای حل بحران کشورش شد.

وی خطاب به تمام مردم عراق گفت، خواستار آرامش هستیم و از فرزندانم از تمام طرف ها می خواهم که استفاده از سلاح را پایان دهند.

العامری اضافه کرد: سلاح راه‌حل نیست و تنها راه پایان دادن به مشکلات میان برادران، گفت وگو و تفاهم است.

سخنان رئیس ائتلاف الفتح پس از کشته شدن ۱۲ تن و زخمی شدن ۲۰۰ نفر  در جریان تظاهرات روز دوشنبه هواداران سید مقتدا صدر با نیروهای امنیتی در منطقه سبز بغداد اعلام شد.

 مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ساعاتی قبل گفت که نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از جان معترضان هستند و هرگونه بروز خلافی در این مورد پیگرد قانونی دارد.

وی همچنین اعلام کرد که تحقیقات فوری در مورد حوادث جاری در منطقه سبز بغداد و منشا شلیک به معترضان گشوده شود و مقصران این حادثه مشخص و مجازات شوند.

 صدر روز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند.  

پس از بیانیه کناره‌گیری صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند اما پس از آن منابع خبری عراق اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست‌ گرفتند و نیروهای طرفدار صدر منطقه را ترک کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    12 3
    اینا باید به زور خلع سلاح شوند،حرف حالیشون نمیشه،کشتار داعش را فراموش کردند.
  • خسرو IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    6 4
    در انتخابات عراق غرب و عربستان و امارات به همه رغم با تقلب کمک کردند تا گروه صدر پیروز انتخابات شود و قبلا با توجه به تعهداتی داده شده به عربستان در مقابل پول و خودروهای ضد گلوله اهدایی عربستان مبنی بر تشکیل حکومت آل صدر را همانند آل سعود در عراق درست کند و علم مخالفت با ایران و یمن و سوریه را بلند کند و با اسرائیل هم همانند عربهای حاشیه خلیج فارس عادی سازی کند اما هر کاری میکند موفق نمیشود حتی دولت تشکیل دهد چون دولتهایی که میخواهد جبرا تشکیل دهد مورد موافقت عربستان نیست و هر روز برای عراق آهنگی کوک میکند خدا عاقبت عراق را بخیر بگرداند و نمی دانیم چرا آیت اله سیستانی برای نجات عراق هنوز سکوت کرده اند
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    6 4
    وقایع عراق چند ضلع اصلی دارد اول جریان نفاق یا همان جریان صدر ،دوم جریان السعود و یا همان وهابیت،سوم جریان استکبار که امریکا و اسرائیل باشد و چهرم جریان خیانت که همان جریان نخست وزیری فعلی عراق است. ایران باید هرچه سریعتر این فتنه را مدیریت کند. تعلل و فرصت سوزی یعنی تقویت جریان ضد ایرانی و ضد شیعی.
  • DK ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 13
    درود خدا بر صدر
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      4 0
      دفعه بعد حتما میگی درود خدا بر داعش
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 1
    بنظرم به خاطر راهپیمایی اربعین موقتا یه مذاکره و آشتی برقرار بشه بعد از پایان اربعین تکلیف مقتدی صدر به عنوان مجری سیاست های آمریکا اسرائیل عربستان داعش و حزب بعث مشخص بشه... تا سفارت آمریکا فعال است عراق روی آرامش نخواهد دید. ضمنا جوانان عراقی زود احساساتی می شوند و می توان آنها را به نفع جریان مقاومت مدیریت کرد. خدا رحمت کنه سردار سلیمانی را که جاش خالیست...
    • رضا IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      موافقم احسنت تا سفارت آمریکا این شیطان در عراق باشد وضعیت عراق همین هست اون موقع اگر الکاظمی با تمدید مستشاران آمریکای ونیروهایش مخالفت میکرد این وضع نبود این داستان سر دراز دارد سفار ت نه پادگان نظامی کجای دنیا سفارت چند کیلومتر مربع است حتی در خود آمریکا
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    لیاقتتون همون ابن زیاد و یزیده
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    وقتی یک نیروی امنیتی فاسد نخست وزیر باشه همینه فکرش را بکنید حجاریان یا تاجزاده یا موسوی رییس جمهور بشن چی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس