آژانس اتمی: ایران غنی سازی با آبشار IR-۶ در نطنز را آغاز کرد

آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود از آغاز غنی سازی اورانیوم در یکی از سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ که اخیرا در نطنز نصب شده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران خبر داد که ایران غنی سازی اورانیوم در یکی از سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶‌را که اخیر در سایت هسته‌ای نطنز نصب کرده بود، آغاز کرده است.

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۱۲ مرداد ماه گذشته در گزارشی به اعضای خود اعلام کرده بود که ایران فرایند نصب سه آبشار از سانتریفیوژهای IR-۶ در کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز را به اتمام رسانده است.

این تحول جدید در حالی روی می‌دهد که مذاکرات میان ایران و طرف‌های غربی درباره موضوع هسته‌ای ایران در جریان است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه هفته گذشته (دوم شهریور) از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد : بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روزشده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

بعد از اتمام دور جدید مذاکرات، مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی شدند که یک «متن نهایی» به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود. این ادعا از سوی یک مقام وزارت خارجه ایران رد و اعلام شد: «با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم».

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • DE ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 3
    ان شا الله بزودی از اولین بمب خفیف اتمی رو نمایی کنیم
    • شاکی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      6 2
      حیف از اون هشت سالی که به فنا رفت . دانشمندان مون ترور شدند و ............ . هشت سال فقط التماس و تمنا
    • NL ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 0
      آیندگان نظر خواهند داد که علت شکست ایران عدم داشتن سلاح اتمی بود در حالی که دشمنانش در استفاده از آن هیچ محدودیت انسانی نداشتند. البته امیدواریم تجدید نظر شود
  • سید فروزان CH ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 1
    اروپا انرژی احتیاج دارد ، امریکا را دور بزنند ، نفت و کاز بخرند البته نقدی ، راه دور زدن بلد نیستند خودمان بهشان یاد میدهیم مانند روسیه ،منتها هزینه دارد وگرنه مدفوع انسانی و حیوانی داریم بهشان بدهیم ،در لیست تحریم نیست مدفوع ا
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 1
    بسیار عالی و درست انشاءالله دو تای دیگر هم بزودی فعال شوند
  • رضا IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 9
    اى بابا هى ! حالا اين غنى سازى با IR6 به چه دردمون ميخوره ؟! مگه دنيا و آخرت مونو قبلاً آباد نكرده بوديد ؟
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      هیچ چیزی به درد تو نمیخوره ! حیف زیاد به خودت فشار نیار بگذار مغزت همان آکبند و دست نخورده و بکر باقی بمونه حیف
    • ایرانی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      بدرد شما که قطعاً نمی خوره چون عناد در جهل تنها دردی است که درمان ندارد!
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      برای شرایط برزخت خوبه
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      شما ببین کی چیبس داره؟ بزرگتر که شدی بیشتر می فهمی!
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 1
    احسنت ، راهش همینه ، عین خودشون باید جوابشونو بدی، آفرین!!!!
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 4
    یخ فروش همیشه آرزو می‌کنه هواگرم باشه ذغال فروش آرزو میکنم همیشه هوا سرد باشه کاسیان تحریم هم آرزو دارن روسای جمهور دوکشور باهم صحبت نکنن
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      1 0
      کاسبان برجام هم آرزو دارند مملکتشون دست و پاش بسته بشه، چیزی تولید نکنه
    • ایران مقتدر iran IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      مغزهای فندوقی هم هیچگاه از تاریخ و گذشته درس نمی‌گیرند و نخواهند گرفت ! مغزهای فندوقی هیچگاه نفهمیدن و نخواهند فهمید که آمریکایی ها هرگز حاضر نخواهند شد دست از تحریم‌های غیر انسانی علیه ما ایرانیان بر دارند
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      برجام خسارت بار ، زیان بار نشان داد که لغو تحریم ها با دیپلماسی و مذاکره ممکن نیست! تحریم ها باید خنثی و بی اثر بشوند.. آزموده را آزمودن خطاست ، مسلمان ایرانی نباید دو بار از یک سوراخ گزیده شود
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس